Skocz do zawartości

Dziwne stuki po wymianie oleju w BMW e38 740 M60


andrzejw1

Rekomendowane odpowiedzi

No i chyba wybrałem olej, wleje mu 0W40 Mobil 1. Może dziś pojade zmienić, tylko tyle kasy wydać aż mnie trzęsie. Tak chodzi jak go nagrzałem i polatałem troche na sporcie.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i wymieniłem olej na Mobil1-0w40 long life 01 jak podaje BMW i wydaje mi się że jest poprawa. Zobacze na zimnym silniku jutro ale pojezdziłem troche na sporcie w trasie i umilkło wszystko. No może delikatnie słychać na wolnych obrotach przy mega nagrzanym silniku ale to już ma troche przejechane.Zastosowałem też cleaner przed spuszczeniem oleju. Zobaczymy rano jakie efekty.Dzis po dłgim postoju(silnik maił 55 stopni,tyle zdążył wystygnąć w 4 godziny był cichy jak odpaliłem, a na gulf 10w40 to jak stukną to z 30 sekund tak grało, ostatnoi nawet jak ucichło to po krótkim czasie znów stukało, robiło sie to coraz dłużej i częsciej,masakra, nie lubie takich dzwieków jako mechanik. Pozdrawiam i będę pisał co i jak sie dzieje z moim silniczkiem:)
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest różnica,szybciej przestaje stukać,w sumie po minucie, musi sie widocznie jeszcze "dotrzeć" na tym oleju. Jak ciepły to już nie słychać takiego szmeru jak wczesniej.Mam nadzieje że mu sie do końca poprawi.Możliwe że jeszcze jest troche tego starego oleju w samoregulatorach.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę Ci, żeby to była poprawa na dłużej, ale rozsądek z doświadczeniem mówią mi, że niestety tak nie będzie. Jeżeli autko ma ponad 400 tys, to pomoże Ci tylko dodatek do Hydrosów, o którym wcześniej już napisałem.

Twój problem wynikł też nie z tego, iż zalali Ci niewłaściwy olej, ale z tego, że poprzedniemu właścicielowi też stukały hydrosy i żeby sprzedać autko wlał do silnika jakiegoś Motordoktora. Do wymiany oleju było dobrze, bo olej był z dodatkiem, kiedy jednak zmieniłeś olej, to dodatku już nie było i dlatego silnik od razu zaczął stukać.

A przy okazji mamy kolejne autko od dziadka z licznikowym przebiegiem 160, a rzeczywistym 400. No cóż, najmłodsze E38 mają już 9 lat, a najstarsze za chwilę będą pełnoletnie, więc rzeczywiste przebiegi z okolic 0,5 miliona będą zdarzać się coraz częściej

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę Ci, żeby to była poprawa na dłużej, ale rozsądek z doświadczeniem mówią mi, że niestety tak nie będzie. Jeżeli autko ma ponad 400 tys, to pomoże Ci tylko dodatek do Hydrosów, o którym wcześniej już napisałem.

Twój problem wynikł też nie z tego, iż zalali Ci niewłaściwy olej, ale z tego, że poprzedniemu właścicielowi też stukały hydrosy i żeby sprzedać autko wlał do silnika jakiegoś Motordoktora. Do wymiany oleju było dobrze, bo olej był z dodatkiem, kiedy jednak zmieniłeś olej, to dodatku już nie było i dlatego silnik od razu zaczął stukać.

A przy okazji mamy kolejne autko od dziadka z licznikowym przebiegiem 160, a rzeczywistym 400. No cóż, najmłodsze E38 mają już 9 lat, a najstarsze za chwilę będą pełnoletnie, więc rzeczywiste przebiegi z okolic 0,5 miliona będą zdarzać się coraz częściej

Pozdrawiam

No to mnie złamałeś,nikt mi nie pisał że dodatek może tak wyciszyć silnik jak by był nowy,bo tak było jak go kupiłem:( chodził jak nowy bez żadnego szmeru,stuku itp.Muszę sie zmobilizować i zobaczyć ta pompe może faktycznie jest luźna.A powinna wydawać jakieś dzwieki jak jest luźna?? CZy ten preparat do hydrosów pomaga na długo czy 2 tygodnie i znów to samo?

Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzejw1, widze, ze jeszcze nie uporales sie z tymi nieszczesnymi "szklankami" zaworowymi. Jest prosty sposob na sprawdzenie stanu hydraulicznych popychaczy zaworow, one najczesciej klekocza gdy auto (czesto jezdzace, z regularnie wymienianym olejem) dociage do 500.000 km. Zdejmij pokrywe zaworow, zobacz czy na powierzchni kazdej "szklanki" sa kolowe /obwodowe ryski - jesli sa, lub wogole nic nie ma / lustrzana powierzchnia / to bardzo dobrze. Oznacza to, ze zadna z "szklanek" nie zatrzynala sie i wszystkie obracaja sie.

Gdybys natomiast zobaczyl wytarte proste linie pokrywajace sie z polozeniem krzywek to oznaczaloby, ze krzywka zaczela wycierac dolek w "szklance", ktory to staje sie powoli zrodlem luzu miedzy krzywka i zaczyna "klekotac".

Dodatkowo sprawdz czy na czubkach krzywek, tam gdzie jest najwiekszy wznios, sa widoczne kolowe prazki o roznych odcieniach (hartowana powierzchnia krzywki).

Jesli krzywka wytarla sie i ma luzu to "szklanka" nie bedzie go w stanie skompensowac i zacznie "klekotac".

Kolejna bolaczka to nagromadzony "szlam" w cienkich kanalikach dostarczajacych olej z szyny olejowej do obwodowego wyciecia w gniezdzie "szklanki". Brud / osad zmniejsza przekroj otworu i zmniejsza cisnienie oleju w wycieciu w gniezdzie "szklanki". W chwili gdy "szklanka" powraca do gornego polozenia, maly otwor znajdujacy sie w boku "szklanki" znajduje sie na tej samej wysokosci co to obwodowe wyciecie w gniezdzie i do srodka "szklanki" zaczyna wplywac olej, wypelnia wieksza komore i przeplywa do mniejszej przez maly zaworek.

"Szklanka" znajduje sie w gornym polozeniu przez ulamek sekundy. Aby olej zdazyl wplynac do obu jej komor, jego cisnienie musi byc wysokie oraz stale. Jesli olej jest brudny z duza iloscia osadow to nie zdazy uzupelnic ubytku oleju i ta zacznie "klekotac".

Jesli olej jest gestszy od zalecanego to mozna spodziewac sie tego samego.

Moznaby o tym pisac i pisac .... na poczatek zobacz w jakim stanie sa powierzchnie krzywek oraz "szklanek" - wyeliminujesz na poczatku kilka przyczyn ich halasowania.

Luzna pompa oleju w V8 BMW to czesty przypadek, moze byc przyczyna spadku cisnienia oleju. Nie zdziw sie gdy w misce olejowej znajdziez sruby mocujace pompe.

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelke już zamówiłem.Może w środe zobacze sobie tą pompe,jak bedzie dobrze to wleje tego dodatku HYDRO STÖSSEL ADDITIV i zobaczymy.Czy pompa jak lużna to może wydawać jakieś dzwięki? Ostatnio jak nagrzałem fes silnik tak ponad 100 stopni na postoju trzymając obroty to gdy puściłem gaz słyszałem takie głuche klep klep co jakiś czas w nierównych ostępach. Nie tak jak hydroregulator. Jak się troche sam wystudził na jałowym biegu do 92 stopni to było mniej słyuchać to klep klep.Słyszałem to gdzieś z przodu silnika nie z głowic,nieraz mi sie wydawało że gdzieś z dołu silnika po prawej stronie od pasażera.Ale cięzko było to zlokalizować.Z lewej strony od kierowcy gdzieś od strony łańcucha jak dam 1100 obrotów to słysze takie turkotanie jak cichy dieselek.Wyżej i iżej obroty nie słychać tylko właśnie w przedziale 1100 1300 słychać tego dieselka z lewej strony.Poprawa jest na tym mobilu 0w40 bo szybciej przestaje stukaś hydros.Tylko czemu one trzymają ciśnienie jak odpale,nie stukają tylko po chwili słychać tak po 20 sekundach jak zaczyna robić stuk stuk i po jakimś czasie cisza.Jak by tracił cisnienie czy coś i po chwili odzyskiwał :? A jeszcze mam w skrzyni cos nie teges.Jak odpale i jade od razu to jest jak by na sporcie,przeciąga biegi,a jak minie z 2 minuty to już normalnie zmienia biegi tak przed 2000 obr. na min.Auto samo chce sie szybciej nagrzać? Jak odpale i chwile pochodzi tak z minute i rusze to normalnie juz zmienia.Błedów komputerowych skrzynia nie ma.A i jak pojezdze troche, stane ,wrzuce wsteczny to go szarpnie a jak bym chwile postał albo wolniutko jechał to już nie szarpnie, lub jak wrzuce wsteczny i szybko N lub P potem znów wsteczni i też już gladko za kazdym razem wchodzi R.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak pompe sprawdziłem i były luźne wszystkie śruby 6 na klucz 10 z tyłu pompy, główne śruby były dokręcone ale zapobiegawczo je doćiągnołem,łańcuch lużny który naciągnołem tak aby był luz w 2 srtony po 0,5 centymetra czyli w sumie 1 cm na zimnym łańcuchu. Wyćągnołem też regulator ciśnienia z pompy,wyczyściłem go popatrzałem na ten plastikowy regulator i miał niewielkie ryski z jednej strony,czyli moim zdaniem jest jeszcze ok.Bardzo prosta ta część, nic ruchomego w tym nie ma taki okrągły plastik z wycięciami u góry:) .W misce znalazłem 1 śrubke 6 na klucz 10 taka jak z tyłu pompy ale nigdzie nie znalazłem jej miejsca może komuś wpadła albo co wyżej się odkręciło,nie wiem i jeszcze znalazłem w misce jakieś plastikowe połamane częsci takie coś jak by kiedyś było okrągłe , została połowa tego okrągłego plastiku i resztki z tej drógiej połowy.Nie mam pojęcia co to za plastiki. Już myślałem ze to od czujnika poziomu oleju,wielkośc pasowała ale za Chiny nie mogłem tego tam spasować dla sprawdzenia.Wszystko podociągałem, wyczyściłem i poskładałem na nową uszczelke.Jest troche ciszej bo łańcuch już nie lata a miał z 2,5 cm luzu. Myślę jeszcze o napinaczu łańcucha, może go obejże, tylko co tam mogło sie w nim popsuć? Edytowane przez andrzejw1
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W misce znalazłem 1 śrubke 6 na klucz 10 taka jak z tyłu pompy ale nigdzie nie znalazłem jej miejsca może komuś wpadła albo co wyżej się odkręciło,nie wiem i jeszcze znalazłem w misce jakieś plastikowe połamane częsci takie coś jak by kiedyś było okrągłe , została połowa tego okrągłego plastiku i resztki z tej drógiej połowy.Nie mam pojęcia co to za plastiki.

Ta śruba mocuje pompę pod plastikową osłoną. Trzeba ją odkręcić/trzy śruby/ i wtedy od razu zobaczysz, gdzie brakuje tej śruby. Połamane plastikowe elementy to najprawdopodobniej części ślizgacza napinacza łańcucha.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcałem tą osłone i nie było tam miejsca na żadną śrubke.Z resztą musiałem ją ściągnąć bo naciągałem łańcuch.A ślizgacz to napewno to nie jest bo nie jest on okrągły a to było takie kółko. Coś jak by część zimeringu czy coś takiego.Ślizgacz wygląda całkiem innaczej.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcałem tą osłone i nie było tam miejsca na żadną śrubke.Z resztą musiałem ją ściągnąć bo naciągałem łańcuch.A ślizgacz to napewno to nie jest bo nie jest on okrągły a to było takie kółko. Coś jak by część zimeringu czy coś takiego.Ślizgacz wygląda całkiem innaczej.

Raz już mi nie uwierzyłeś, a nawet próbowałeś wyśmiać, więc teraz potraktuj poważnie to co piszę, bo nie będę więcej odpowiadał na Twoje pytania. Pod tą plastikową, czarną osłoną siedzi śruba mocująca, jest tylko dość trudna do zlokalizowania, szczególnie gdy jej tam nie ma, bo leży w misce. Jestem właśnie w trakcie przekładki silnika M73 zamiast M70 w mojej 850tce i kilka dni temu dokręcałem wszystkie śruby pompy, bo wszystkie były luźne/ silnik z roku 97/ i ta właśnie śruba leżała w misce, a układ pompy w M73 jest bardzo podobny do M60 i M62.

Natomiast co do tych plastikowych okrągłych elementów, to dyskusje na ten temat toczą się na forach od dawna i nikt nie jest jednoznacznie w stanie określić, skąd te kawałki czarnego krążka pochodzą.

Ja podejrzewałem wygłuszacz pracy łańcucha głównego albo właśnie element mocowania ślizgacza...

A co do Hydrosów, to dokręcenie pompy znacznie je wyciszy, ale nie całkowicie, całkowitą ciszę będziesz miał dopiero po dolaniu środka LM. Jedna dawka wystarczy Ci na okres między wymianami oleju, więc na dość długo...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że hydrosy się już zamkneły. Słysze jeszcze łańcuch jak zimny przy dodawaniu gazu podczas jazdy taki szmer ,potem jak gorący takie klepniecie co jakiś czas i jak dodaje gazu tak miedzy 1000 a 1300 obrotów na rozgrzanym. Myśle o napinaczu ale którym?A o jaką dokładnie ci chodzi śróbe mocującą? O te 2 z przodu co trzymają pompe? Te 2 co pod jedną jest naciąg łańcucha(8 na klucz 13) ? Jeżeli tak to były na miejscu i dokręcone były, nawet jedną wykręcałem i naciągałem łańcuch. Mnie sie poluzowały te z tyłu pompy,małe 6 na klucz 10. Mocowanie z tyłu pompy też było dokręcone(nakrętka 8 na klucz 13).Naprawde z kumplem z godzine patrzyłem, macałem tam gdzie oko nie sięgało i nic. Nie znalazłem wolnego miejsca.

 

Apropo to nikogo nie wyśmiewam.

Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcałem tą osłone i nie było tam miejsca na żadną śrubke.Z resztą musiałem ją ściągnąć bo naciągałem łańcuch.A ślizgacz to napewno to nie jest bo nie jest on okrągły a to było takie kółko. Coś jak by część zimeringu czy coś takiego.Ślizgacz wygląda całkiem innaczej.

Raz już mi nie uwierzyłeś, a nawet próbowałeś wyśmiać, więc teraz potraktuj poważnie to co piszę, bo nie będę więcej odpowiadał na Twoje pytania. Pod tą plastikową, czarną osłoną siedzi śruba mocująca, jest tylko dość trudna do zlokalizowania, szczególnie gdy jej tam nie ma, bo leży w misce. Jestem właśnie w trakcie przekładki silnika M73 zamiast M70 w mojej 850tce i kilka dni temu dokręcałem wszystkie śruby pompy, bo wszystkie były luźne/ silnik z roku 97/ i ta właśnie śruba leżała w misce, a układ pompy w M73 jest bardzo podobny do M60 i M62.

Natomiast co do tych plastikowych okrągłych elementów, to dyskusje na ten temat toczą się na forach od dawna i nikt nie jest jednoznacznie w stanie określić, skąd te kawałki czarnego krążka pochodzą.

Ja podejrzewałem wygłuszacz pracy łańcucha głównego albo właśnie element mocowania ślizgacza...

A co do Hydrosów, to dokręcenie pompy znacznie je wyciszy, ale nie całkowicie, całkowitą ciszę będziesz miał dopiero po dolaniu środka LM. Jedna dawka wystarczy Ci na okres między wymianami oleju, więc na dość długo...

pozdrawiam

Napisz mi może która to śróba? Który numer? Bo nie widze pod osłoną niczego nawet na tym rysunku. http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/Sedan/Europe/740iL-M60/LHD/A/1995/july/browse/engine/lubrication_system_oil_pump_with_drive/ i gdzie znajduje sie ta okrągła plastikowa część na ślizgu ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/Sedan/Europe/740iL-M60/LHD/A/1995/july/browse/engine/timing_timing_chain_lower_p/ http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/Sedan/Europe/740iL-M60/LHD/A/1995/july/browse/engine/timing_gear_timing_chain_top/ Jedyne co widze podobnego do tych kawałków plastiku to podkładka 11 ale wątpię żeby to było z plastiku.

Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.