Skocz do zawartości

328i Nierówna praca silnika i wysokie zużycie paliwa.


danielbmw3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów!

 

Objawy: szarpanie silnikiem na wolnych obrotach, b. wysokie zużycie paliwa.

Oto lista błędów jakie występują:

 

203 LAMBDA CONTROL BANK 2 CONTROL BLOCK

202 LAMBDA CONTROL BANK 1 CONTROL BLOCK

238 BURNING FAIL CYLINDER 1

240 BURNING FAIL CYLINDER 3

239 BURNING FAIL CYLINDER 2

241 BURNING FAIL CYLINDER 4

228 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 2 TO BIG

227 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 1 TO BIG

151 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 1 MIN VALUE LESS THAN LIMIT

154 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 2 MIN VALUE LESS THAN LIMIT

 

Na początku myślałem, że zatankowałem chrzczone paliwo, więc zalałem PB98, zużycie paliwa spadło ale nadal wyraźnie nierówna praca silnika i zbyt wysokie zużycie paliwa. Sprawdziłem już układ powietrza i jest szczelny.

Nie jestem do końca przekonany, że wysiadły dwie lambdy na raz /mam 4, dwie przed i dwie za kat./

 

Poniżej praca moich sond lambda:

 

http://img231.imageshack.us/img231/6364/lambda1a.jpg

 

... oraz praca sond lambda w 328i mojego Kolegi /idealna praca silnika/:

 

http://img145.imageshack.us/img145/7928/pawe1a.jpg

 

Wiem, że na taki stan rzeczy może składać się szereg usterek czujników: Vanos, położenia wałka rozrządu, wału korbowego, sterowania paliwem, itd. Pytanie, które z tych pozostałych usterek powinny wyjść podczas diagnozy, a może to jednak sondy?

 

Proszę o podpowiedź, co radzicie zrobić w pierwszej kolejności, ponieważ nie chcę wymieniać wszystkich czujników po kolei i wydawać XXXX zł na darmo. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś z Kolegów wie, co powoduje ten dźwięk pochodzący z kolektora ssącego?

 

http://www.youtube.com/watch?v=TzotGuGwaqw

 

Dodatkowo pojawiły się błędy:

 

242 BURNING FAIL CYLINDER 5

243 BURNING FAIL CYLINDER 6

 

oraz zczytany z tzw. shadow memory:

 

50 AVTIVATE SOLENOID VALVE FUEL CIRCULATION SWITCH - czy nie powinno być "Activate"?

 

Co oznacza ten błąd?

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem został rozwiązany! Wszytkie błędy były wynikiem uszkodzenia separatora oleju.

Po wymianie na nowy separator - zero błędów. Kosz części w serwisie BMW - 150 zł.

Auto śmiga jak nowe. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.