Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów!

 

Objawy: szarpanie silnikiem na wolnych obrotach, b. wysokie zużycie paliwa.

Oto lista błędów jakie występują:

 

203 LAMBDA CONTROL BANK 2 CONTROL BLOCK

202 LAMBDA CONTROL BANK 1 CONTROL BLOCK

238 BURNING FAIL CYLINDER 1

240 BURNING FAIL CYLINDER 3

239 BURNING FAIL CYLINDER 2

241 BURNING FAIL CYLINDER 4

228 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 2 TO BIG

227 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 1 TO BIG

151 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 1 MIN VALUE LESS THAN LIMIT

154 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 2 MIN VALUE LESS THAN LIMIT

 

Na początku myślałem, że zatankowałem chrzczone paliwo, więc zalałem PB98, zużycie paliwa spadło ale nadal wyraźnie nierówna praca silnika i zbyt wysokie zużycie paliwa. Sprawdziłem już układ powietrza i jest szczelny.

Nie jestem do końca przekonany, że wysiadły dwie lambdy na raz /mam 4, dwie przed i dwie za kat./

 

Poniżej praca moich sond lambda:

 

http://img231.imageshack.us/img231/6364/lambda1a.jpg

 

... oraz praca sond lambda w 328i mojego Kolegi /idealna praca silnika/:

 

http://img145.imageshack.us/img145/7928/pawe1a.jpg

 

Wiem, że na taki stan rzeczy może składać się szereg usterek czujników: Vanos, położenia wałka rozrządu, wału korbowego, sterowania paliwem, itd. Pytanie, które z tych pozostałych usterek powinny wyjść podczas diagnozy, a może to jednak sondy?

 

Proszę o podpowiedź, co radzicie zrobić w pierwszej kolejności, ponieważ nie chcę wymieniać wszystkich czujników po kolei i wydawać XXXX zł na darmo. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś z Kolegów wie, co powoduje ten dźwięk pochodzący z kolektora ssącego?

 

http://www.youtube.com/watch?v=TzotGuGwaqw

 

Dodatkowo pojawiły się błędy:

 

242 BURNING FAIL CYLINDER 5

243 BURNING FAIL CYLINDER 6

 

oraz zczytany z tzw. shadow memory:

 

50 AVTIVATE SOLENOID VALVE FUEL CIRCULATION SWITCH - czy nie powinno być "Activate"?

 

Co oznacza ten błąd?

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem został rozwiązany! Wszytkie błędy były wynikiem uszkodzenia separatora oleju.

Po wymianie na nowy separator - zero błędów. Kosz części w serwisie BMW - 150 zł.

Auto śmiga jak nowe. :8)

Pozdrawiam

DANIEL


318i E36 '93 ---> 524TD E34 '91 + SZPERA! ---> 730i E32 '90 ---> 520i E34 '91 ---> 525i E34 '92 ---> 528i E39 '97 ---> 530d E39 '01 ---> 318i E46 M43 '99 ---> 328i E46 M52TU '98 ---> 520d E39 M47 2001 ---> 320d E46 M47 2003 ---> 318d E91 N47 2009

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.