Skocz do zawartości

Z3 Dachowanie, Rollover bars, Pałąki przeciwkapotażowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Przymierzam sie do kupna Zetki i zauwazylem ze w kazdej Z3 od 1999 ktora ogladalem sa rollover bars (za zaglowkami) a w tych sprzed 1999 nie ma ich wcale. Czy wie ktos moze czy w tych sprzed 1999 wysuwa sie jakis rollover bar przy dachowaniu?

Opublikowano

Gdybyś miał pałąki to i tak nie masz gwarancji że przy dachowaniu nie popsujesz sobie fryzury :cry2:

Generalnie otwarte kabrio nie lubi dachowania. Pałaki sa po to aby zmniejszyc skutki takiego wypadku, ale niczego Ci nie zagwarantują.

Z drugiej strony przewrócić taką Z3 to też trzeba mieć pecha...

Opublikowano
szukaj Z3 z rollbarem. Ja na poczatku nie mialem palakow ale je sobie sam dolozylem. Nie dosc ze nie jest to tanie to jeszcze jest z tym troche roboty. Ale poczucie bezpieczenstwa wzrasta. Poza tym samochod wyglada znacznie lepiej
Opublikowano

Dzieki za rade. Tak tez chyba zrobie bo uwielbiam Z3.

Dla zainteresowanych tematem polecam film: (Test cabrio ADAC)

Oczywiscie nie chce tym straszyc Zetkowicziw :) Czekam na dalsze opinie i sugestie.

Opublikowano
Dzieki za rade. Tak tez chyba zrobie bo uwielbiam Z3.

Dla zainteresowanych tematem polecam film: (Test cabrio ADAC)

Oczywiscie nie chce tym straszyc Zetkowicziw :) Czekam na dalsze opinie i sugestie.

 

Osobiscie dla mnie jest to zenada ze BMW wypuszaczalo Z3 bez palakow !

 

Chcialbym zobaczyc taki test z udzialem z3 z palakami i e36 cabrio (one maja aktywne palaki) .

 

Jak widac na filmie palaki musza byc dlugie by zadzialaly . I wlasnie wg mnie tak naprawde dlugie aktywne palaki sa najlepsze .

Tzn. moga byc normalne ale musza byc dlugie. Wydaje mi sie ze w Z3 palaki takze sa zbyt krotkie.

 

Po obejrzeniu filmu az mi sie nasuwaja mysli o czyms w rodzaju HMS rollover bar. Szkoda ze to tak brzydko wyglada ;/.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Rollbary sa dla mięczaków!

Nie masz kasku?

Wolę bez!

 

a tak na serio to takie filmiki uświadamiają że szanse na uratowanie fryzury są niewielkie nawet z aktywnymi roll-over bars!

Opublikowano
Podejrzewam, że u nas to trafiło by się na jakiś kamień albo coś innego co by się wpasowało idealnie miedzy brzeg szyby a rollbary.
Opublikowano
Rollbary sa dla mięczaków!

Nie masz kasku?

Wolę bez!

 

a tak na serio to takie filmiki uświadamiają że szanse na uratowanie fryzury są niewielkie nawet z aktywnymi roll-over bars!

 

Akurat w 207CC na tym filmie z aktywnymi palakami glowa manekina nie dotknela nawierzchnii . Ale fajnie kolpaki mu pospadaly :lol: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Zauważcie też że do zniszczenia fryzury w Mini i Citroenie przyczyniły pasy bezpieczeństwa. :roll:

Może by jakies cztero-punktowe do roadstera...?

Opublikowano

Może by jakies cztero-punktowe do roadstera...?

 

Nie zaszkodzilyby, tyle ze np. do seryjnych foteli z Z3 ich w zaden sposob nie zalozysz.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 5 lat później...
Opublikowano

Nie wiem skąd Ci przyszedł pomysł do głowy z tym komputerem...

Zobacz sobie jak Z3 wygląda z pałąkami na googlach to będziesz wiedział że są zamontowane na stałe. ;)

Opublikowano
Czyli rozumiem ze one w razie wypadku nie "wybuchaja" na takiej zasadzie jak poduszki powietrzne tylko poprostu sa tzw podpora i tyle tzn ze bez problemu mogłbym kupic takie jak w aukcji i zalozyc w aucie ktore tego nie posiada?
Opublikowano

Żadne pałąki przeciwkapotażowe nie wybuchają jak poduszki powietrzne.

W przypadku Z3 to są dwa grube stalowe rury owinięte plastikiem i mają za zadanie robić za wspornik podczas dachowania by kierowca miał jakieś szanse na wyjście z takiego wypadku bez utraty głowy ale w każdym Cabrio zasada jest ta sama tylko zazwyczaj mechanizm jest wysuwany podczas wypadku.

Obejrzyj sobie ten filmik i na pewno zrozumiesz jak to działa i po co to jest:

Na początku masz dwie wielkie metalowe podstawy które przykręcasz do karoserii.

Skoro masz Z3 z rocznika 99 to powinna mieć już nawiercone i nagwintowane dziury pod pałąki.

Moja jest z 96 i musiałem te podstawy dospawać do budy ale spełnia tą samą funkcję.

Przygotuj się na masę roboty bo żeby dołożyć pałąki będziesz musiał rozebrać połowę wnętrza a potem je wymienić bo dużo plastików i osłon nie będzie potem pasować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.