Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam taki problem. Brak mocy. Niunia zachowuje sie tak jakby włączył się ogranicznik mocy. Max obroty 2500, przedkość max: 50 - 60 km/h. Jak podniosłem maske to zobaczyłem, że przewód powietrzny między przepływomierzem a kolektorem dolotowym przy dodaniu gazu kurczy się. Zachowuje się tak jakby wytwarzało się w nim podciścienie, po puszczeniu gazu przwód wraca do normalnych "rozmiarów". Paliła mi się inspekcja, ale skasowała się bez problemów. E30 318i Kombi moc 113 KM. Zastanawiam się czy to może być przepływomierz. Napewno mam pasek rozrządy do wymiany. Proszę o radę, z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przewód bedzie sie kurczył bo prz dodawaniu gazu tworzy sie podcisnieni. Na poczatek sprawdzilbym filtr powietrza i paliwa. Jesli na wolnych chodzi równo i nie przerywa to może być cos z przepływką. Poszukaj nieszczelności w dolocie. Ostatecznąścia jest wina rozrządy a raczej walka i popychaczy hydraulicznych (baaaardzo częsta przypadłość silników m40). Ale tu trzeba zdjąć pokrywę zaworów by cokolwiek oceniać. Można też wziąć po uwagę brak kompresji na cylindrach. napisz więcej jak silnik chodzi, równo czy przerywa, szarpie czy coś takiego. Masz gaz???

 

Pozdro

Opublikowano

Jeśli chodzi o gaz to jest zamontowany i problemy są takie same jak na benzynie (wszystko co sprawdzam i reguluje to tylko na beznzynie). Obroty skaczą 800 +/- 50 (75), zawory słychać. Na luzie bezproblemowo wchodzi na 2700 i nastepuję gwałtowny spadek mocy. Zwróciłem uwagę na rure powietrzną ponieważ nawet jeśli wcześniej się zaciskała to było to niezauważalne, teraz podciśnienie powoduje, że ścianki wewnetrzne dochodzą do siebie z II robi się dosłownie X patrząc z góry na rure. Filtr powietrza kilka dni temu wymieniałem. No i zuzycie paliwa, patrzac na wskaźnik "chwilowego zużycia paliwa" (pod obrotomierzem) to pali dwa razy tyle. Tak patrząc na objawy i różne wypowiedzi zastanawiam się czy to nie jest 2w1 tzn: przepływomierz i rozrząd. Miałem parę lat temu 316i coupe e30 i zużycie paliwa było zdecydowanie mniejsze. Przed awarią w mieście pił mi 17 - 20 a w trasie 10 - 11 (bez względu na rodzaj paliwa).

 

Dziekuję i pozdrawiam

Opublikowano

nie masz zblokowanej klapki od przepływomierza? to że guma się kurczy aż tak mocno świadczy o tym, że coś za bardzo ogranicza wlot powietrza do kolektora ssącego. Po drodze jest tylko filtr powietrza i przepływomierz. Co do stanu wałka, popychaczy i dźwigienek, to wcześniej jak miałem m40b16 to na luzie na dodanie gazu reagował bdb, dopiero pod obciążeniem w granicy 3,5 tys obrotów łapał drgawki i się dławił - więc to bym odrzucił.

stawiam na przepływomierz (szczególnie że masz gaz) wyciągnij przepływomierz i sprawdź jak porusza się klapka i czy czasem nie ma śladów ocierania się jej o wnętrze. Poza tym możesz odpalić silnik bez filtra - nic mu się przez chwilę nie stanie (wtedy wylkuczysz winę filtra i jego obudowy)

Opublikowano

No i udało się, fragment wkładu filtra powietrza wielkości dwu groszówki zablokował przepływomierz :mad2: :mad2: :mad2: . A filtr ma dopiero tydzień :( . Bardzo dziekuję za niezwykle pomocne wskazówki. A tak swoją drogą moja żona psy na mnie wieszała, że kupiłem tak starą BeeMke, sadziła teksty w stylu: Bardzo Modny W...... itd, ale jak wsiadła do niej i się przejechała (a jeździ 4 letnią Corollą) to stwierdziła, że może to i stary samochód (no wkońcu 20 lat:)) ale teraz Was rozumiem :):):)

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam pam pytanie czy jest możliwość regeneracji przepływomierza bo prawdopodobnie mi przepływka się sypie mam dosyć dziwne objawy takie jak:

-gdy go rano odpalam to przez 2-3 sek. Chodzi super a potem gaśnie trzeba go dobrze rozgrzać.

-jak jest rozgrzany to fajnie chodzi na wolnych lecz gdy dam troszkę gazu to gaśnie trzeba dużooo gazu dawać by ruszyć.

może ktoś da namiary jakiejś firmy która się ty zajmuje ''regeneracją'' nowy przepłw. kosztuj sporo lub może ktoś mi doradzi co wogóle mam robić prosze o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.