Skocz do zawartości

320d 150KM - turbodziura nietypowo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od pewnego czasu pojawił się u mnie problem z turbodziurą, jednak różni się on od wcześniej opisywanych.

Kiedy przyspieszam (na dowolnym biegu) od niskich obrotów silnik ciągnie równo i dobrze. Osiągi są takie jak powinny. Problem występuje tylko po zmianie biegu na kolejny, ale tylko wtedy gdy zrobię to w okolicach 2500-3000 obr/min. Wtedy objaw jest taki, że pomimo tego, że trzymam wciśnięty gaz, to auto prawie nie przyspiesza przez ok 3s, a później dostaje normalnego kopa. Jeśli zmienię bieg przy niższych obrotach, to wszystko jest ok - przyspieszanie w pełnym zakresie równo i poprawnie. Zmiana biegu przy np.4000obr/min też skutkuje w pełni poprawną reakcją silnika.

Podejrzewam zacinający się zaworek regulujący podciśnienie do turbo, ale nie wiem czy dobrze kombinuję.

Sama turbina musi być ok, bo pracuje poprawnie w pełnym zakresie obrotów - auto muli się tylko po zmianie biegu i to przy określonych obrotach, czyli (w domyśle) w momencie, kiedy istnieje potrzeba szybkiej zmiany parametrów pracy turbiny.

 

proszę o pomoc, jeśli ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia lub miał podobny przypadek - zaworek to nie duży wydatek i 10 minut roboty, ale po co robić to na darmo....

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaworek raczej nie bo u mnie przy zepsutym zaworku byly inne objawy. Bardziej pasuje to na zle pracujaca przepływke i najlepiej podjechac na diagnostyke i sprawdzic prace silnika i przeplywomierza w live data.
Opublikowano
Podejrzewam zacinający się zaworek regulujący podciśnienie do turbo, ale nie wiem czy dobrze kombinuję.

Sama turbina musi być ok, bo pracuje poprawnie w pełnym zakresie obrotów - auto muli się tylko po zmianie biegu i to przy określonych obrotach, czyli (w domyśle) w momencie, kiedy istnieje potrzeba szybkiej zmiany parametrów pracy turbiny.

Mówisz o braku mocy PRZY zmianie biegu. Jeżeli zmieniasz bieg puszczasz pedał gazu, a w konsekwencji elektrozawór N75 cofa wodzik turbiny i wyrównuje zakres przy ponownym bucie. Jak dla mnie wygląda na zacinający się N75, lub nieszczelność vacum. Zamień miejscami N75 z N18 i zobacz czy problem będzie się powtarzał.

Pozdr! Łuki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie jak zacinał sie zaworek to moc traciła na ok. 1-2 min i sie odblokowywał albo wczesniej gdy wyłączyłem silnik i ponownie uruchomilem to tez pomagalo a takie objawy jak opisał kolega ze w pewnym zakresie obrotow jest turbodziura miałem przy przeplywce.
Opublikowano
Zgadza się, jednak trzeba mieć na uwadze że u Kolegi motor pracuje doskonale w pełnym zakresie każdego z biegu. Jajca zaczynają się gdy motor po wysprzęgleniu ZNOWU wchodzi w fazę pracy.
Opublikowano

Dokladnie - nie występuje u mnie dziura przy jakimś konkretnym zakresie obrotów, co raczej wskazywałoby na przeływomierz. Tylko przy zmianie biegów mam ten objaw i to też przy konkretnych obrotach (więc pewien zakres działania zaworka).

 

Spróbuję zamienić miejscami zawór od turbo z tym od EGR i zobaczymy. Jak tylko znajdę chwilkę czasu, to się zabiorę za to i napiszę co i jak.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dopiero teraz pisze, bo trochę mnie nie było.

 

Problem wyeliminowany. Po wymianie zaworka podciśnienia sterującego turbiną wszystko wróciło do normy i auto jeździ tak jak powinno.

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.