Skocz do zawartości

Klimatyzacja - przewody - wymiana oraz czujnik deszczu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam nieszczelną klimę, niestety dziura jest na tyle duża i w tak niedogodnym miejscu, że muszę wymienić przewód (ta aluminiowa rurka) na nowe/używane. Problem polega na tym, że albo mam już wsadzone coś nieoryginalnego, albo moją BMW 528i jest jakaś, przedziwna i inna. Nie mogę w Anglii znaleźć drugiego takiego samego przewodu, a nowy kosztuje raptem 350 funtów (1600 pln - dziękuję - postoję), oraz oczywiście najprawdopodobniej nie wygląda tak samo jak ten, który mam zamontowany. Później porobię zdjęcia aby dokładnie przybliżyć Wam o co mi chodzi, ale do rzeczy:

 

Czy układy klimatyzacji w BMW 528i Sedan i Kombi są inne? Znalazłem na złomie BMW 528i z tego samego roku z tym, że w kombi i wymontowałem ten przewód (kosztowało mnie to 3 funty u strażnika, więc nawet jak część będzie bezużyteczna to się nic nie stanie). Jest tylko jeden szczegół wygląda on nieco innaczej niż ten, który znajduje się u mnie pod maską. Ciekaw jestem czy wmontowanie takiego "innego" przewodu będzie jakoś źle działało na moje BMW czy może zostać nim zastąpione?

 

Przez 3 dni przeskoczyłem dokładnie 6 złomowisk, wszędzie były BMW serii 5 ale 520, 523, 525 i tylko ta jedna 528i. Wszystkie miały wmontowany taki sam przewód, który wykręciłem - identyczny. Myślę więc, że może będzie pasował i wszystko będzie grało?

 

Później porobię zdjęcia bo teraz jestem po pracy i idę spać. Z góry dzięki za pierwsze odpowiedzi.

 

 

 

Teraz drugi problem - czujnik deszczu:

Posiadam takowy w samochodzie jednak za każdym razem jak przestawię dźwignię wycieraczek w pozycję 1 oraz pokrętło mam na jakiejkolwiek pozycji (sprawdzałem na wszystkich) to zawsze wycieraczki chodzą w trybie przerywanym (jakby czujnika nie było) i niezależne jest to od tego czy praży słońce czy leje deszcz.

 

Jest jakaś metoda na włączanie tego czujnika i może ja coś źle robię, a może w komputerze mam coś nie tak?

 

Tu też z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

Uzupełniam Temat o zdjęcia:

 

 

Pierwsze dwa to zdjęcia mojego silnika z tym przewodem.

 

Na ostatnim zaś zaznaczyłem czym się ten "nowy" różni od starego. Mianowicie:

 

Na przewodzie u mnie pod maską nie ma tego takiego czarnego zbiorniczka (zaznaczony czerwoną strzałką, który w zasadzie nawet nie wiem do czego służy), oraz rurka chyba odpowietrzająca układ jest w innym miejscu (zaznaczone czarną strzałką gdzie jest u mnie).

 

http://img41.imageshack.us/img41/2971/sdc12869e.th.jpg http://img195.imageshack.us/img195/4368/sdc12870l.th.jpg

 

Niestety ale coś się stało z imageshack.us i nie mogłem wrzuć tam zdjęcia, więc podaję link do wrzuty:

 

http://w499.wrzuta.pl/obraz/powieksz/0RHjqTNWnP2

 

W sumie u mnie jeszcze nie ma tej zakręconej rurki na początku (przy czerwonej strzałce)

 

 

Myślicie, że da rade to zamontować i będzie działało u mnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.