Skocz do zawartości

Mr.Hankey

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 528i SE 1999

Osiągnięcia Mr.Hankey

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Nie żebym się czepiał, ale w pierwszym poście: ;) Co do porady, to faktycznie zdecyduje się chyba na 530d, ale jak znajdę 525d z na prawdę porządnym wyposażeniem oraz niezniszczoną, to nawet nie będę się zastanawiał. Fakt te prawie 40 koni więcej pod maską może się przydać, ale z drugiej strony patrzę głównie na to co jest na wyposażeniu. Jak pisałem wcześniej do tej pory jeździłem BMW 5 z 196 końmi i bardzo mi odpowiadała, chociaż te 196 było tylko w papierach po 12 latach życia ;)
  2. Prot, dzięki za linka, ale ja, z racji tego, że będę w UK jeszcze 3-5 lat zamierzam kupić ją z Right Hand Drive, więc niestety jakikolwiek Left Hand Drive odpala. Poza tym tutaj z przebiegiem 150 000km z na prawdę porządnym wyposażeniem z 2008 roku można kupić za max. 15 000 funtów (ok. 75 000pln). Pozdrawiam.
  3. Witajcie, Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Z tego co czytam wynika, że główną różnicą między nimi jest tylko ilość KM. Kruk203 napisał również, że 525d były raczej słabo wyposażone, no cóż, na tym mi chyba najbardziej zależy - jak najbardziej komfortowe wyposażenie. Wybiorę chyba właśnie 530d. Jeżeli chodzi o koszta utrzymania w UK to przy moim niskim wieku (23 lata) ubezpieczenie będzie różniło się tylko o 100 funtów na rok, więc 0 tragedii. Samochód, którego będę szukał będzie miał max. 100 000km przebiegu (60 000mil) - myślę, że to w miarę rozsądna ilość jak na 3 latka. W razie gdybyście mieli jeszcze jakieś nowe argumenty, to ja z chęcią poczytam bo od zakupu dzielą mnie jeszcze ok. 2 miesiące. Pozdrawiam.
  4. Witam, W zasadzie to jak w temacie. Już bardzo niedługo szykuję się kupić E60. Nie do końca jestem przekonany który z nich wybrać. Samochód będzie z 2008-2009, w zależności co się trafi i na co pozwolą fundusze. Silniki niby o tej samej pojemności, jednak 530D mocniejszy, ale z drugiej strony - czy mniej awaryjny? Jeżeli możecie to podsuńcie mi jakieś ciekawe argumenty za i przeciw każdego modelu. Nie chodzi mi przede wszystkim o spalanie - w ogóle mnie to w zasadzie nie interesuje - jakoś przeżyję te 1-2litry więcej. Pieniądze na niego już praktycznie są - zostało jeszcze tylko 2 miesiące pracy, ale jest właśnie dylemat - który do jasnej ... wybrać? Dodam tylko, że samochód będzie użytkowany głównie w bardzo zakorkowanym mieście - Londynie. Autostrady to będą raczej weekendowe wypady do Walii czy nad morze - raz na jakiś czas. Nie jeżdżę samochodem z pedałem w podłodze, ani nie mam zwyczaju się ścigać. Jednak gdy podejdę do wyprzedzania to lubię ominąć Tira w miarę szybko. Do tej pory posiadałem E39 528i z 196 kucykami i z dynamiki byłem bardzo zadowolony. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam, Kuba.
  5. Ja Panowie powiem tylko, że nie wiem czym on to dokładnie sprawdzał (możliwe, że i manometrem), ponieważ mnie przy tym nie było, powiedział mi m.in co zrobił, aby sprawdzić wszystko. Nie zaproponował mi aby mu sprzedać BMW tylko jak jej się pozbyć w Londynie (w mieście, w którym 70% kierowców nie powinno mieć prawo jazdy). Jeżeli chodzi o Anglię to podam mały przykład jeżeli chodzi o wymianę łożysk z tyłu (2 sztuki): Łożyska koszt 90 funtów, wymiana koszt 120-170 (w zależności o zakładu). Postanowiłem, że spróbuje jeszcze u jednego mechanika, ale jak on mi nie pomoże to niestety, ale będzie trzeba się jej pozbyć.
  6. No i po mechaniku...Samochód niestety idzie na straty - koszta naprawy praktycznie dorównują kosztom zakupu, tak więc nie opłaca się. W zasadzie to posypała się większość rzeczy związanych ze skrzynią biegów. Mechanik podpiął pod kompa i na pierwszy rzut oka mówi: "albo pompa oleju w skrzyni, albo czujniki ABS". Posprawdzał czujniki ABS, pompę i okazało się, że jest ok z wyjątkiem tego, że w momencie gdy samochód jest nagrzany to wydajność pompy spada - z tym, że ona jest sprawna. Wyciągnął więc cięższą artylerie i oto wyniki (jakiś inny komp, dobrał się do części skrzyni od dołu oraz hamownia do testowania samochodu w czasie jazdy - nie po to aby go hamować): a) Błąd 4 biegu w skrzyni (podczas wchodzenia na 4 bieg samochód traci za bardzo na mocy oraz wydajność pompy spada - nie jest to spowodowane jej uszkodzeniem) b) Brak łączności pomiędzy skrzynią biegów, a silnikiem c) Sterownik ABS do wymiany (nie da rady naprawić) d) Brak jakiejkolwiek łączności z ASC (błędy ABS oraz skrzyni mógł kasować z kompa, a ASC nie dawało rady w żaden sposób) e) Dochodzi brak połączenia z tylnym prawym czujnikiem ABS (mimo iż jest sprawny) Najprawdopodobniej doszło do potężnego zwarcia jeżeli chodzi o elektronikę. Podkreślam, że ten mechanik mnie naciągnąć nie chciał bo po prostu zadzwonił i powiedział, że nie ma sensu naprawiać i wymienił co jest nie tak. Inny zacząłby wymieniać części po kolei dokładając kolejne koszta i w końcu wyszedłby ten 1000-1500 funtów za naprawę - koszt tego BMW w Anglii to 1500-2000 funtów. Do tego powiedział mi co mam zrobić, aby w ogóle nie być stratnym jeżeli chodzi o moją sytuację, więc w sumie mi pomógł. Za całą diagnostykę zapłaciłem 30 funtów. Za każdą pomoc dziękuję serdecznie, niestety jest to koniec życia mojej E39, ale już niedługo możemy widzieć się z nieco innym modelem :)
  7. Byłem u innego mechanika i najprawdopodobniej będzie pompa oleju w skrzyni do regeneracji. Powiedział, że właśnie jak pompa przestaje być wydajna w 100% to wtedy po rozgrzaniu i rozrzedzeniu oleju zapala się kontrolka skrzyni. W poniedziałek jadę zostawić samochód. Mam nadzieje, że to pomoże ;)
  8. Wszystkie raporty przesyłam jako dokumenty google, w razie gdyby ktoś miał problem z rozczytaniem wystarczy kliknąć "CTRL" + "+" (czyli kontol plus plus :)) Ok wygląda to tak: Wszystkie błędy przed skasowaniem (pierwszy odczyt): https://docs.google.com/document/d/1LT1uVfq-7JUCTpFN8pVxAeUy1CqN4UegEyCdHQ_3yvk/edit?hl=pl Błedy po skasowaniu (drugi odczyt): https://docs.google.com/document/d/1HIVrXySqKLm1MaXYjl4CbgOH5ttEoEOivMOyZjSg8QA/edit?hl=pl Odczyt błedów ABS: https://docs.google.com/document/d/14y0kot3_NwwG9E7V5O0WIuxav81zu4qMhoNE7q-IYRI/edit?hl=pl Odczyt błędu skrzyni biegów: https://docs.google.com/document/d/1ZtiI1BWnQtG979ANuRm6xpOcg5Cyu1y_kzkj2eO2YU8/edit?hl=pl Odczyt błędu skrzyni biegów po skasowaniu pierwszego: https://docs.google.com/document/d/1-6ij9mc_2UOGY0Y-DpMcEqze5bTZV9bKqSsb6_uuLRY/edit?hl=pl I teraz proszę mi powiedzieć jeżeli ktoś się w tym rozeznaje o co chodzi (ale o so chosi) bo ja nie mam pojęcia :)
  9. Bylem juz u Zyzka i z tego co pokazywal jego komp najprawdopodobniej jest to uszkodzenie czujnika abs. Jutro Zyziek powinien przeslac mi wszystkie wyniki testow na e-mail to je tutaj wrzuce aby wypowiedzieli sie o tym ludzie z wiekszym pojeciem niż moje. Teraz tak sobie przypomnialem ze zaczelo sie to dziac po tym jak chcialem zlikwidowac skrzypienie tulei plywajacej (czy jakos tak to sie zwie) i popsikalem na slepo wd40. Jakos dwa trzy dni pozniej wlasnie zaczely wlaczac sie te kontrolki i wariowac. Czy jest mozliwe w ogole aby czujnik abs zalac tak aby przestal chodzic?? Komputer wlasnie wykazywal blad czujnika w prawym tylnim kole ktore psikalem wd40. Tak przy okazji, czy ktoś mógłby mi wskazać, które z tych przedmiotów to tuleje pływające do mojej BMW: 528i 1999 rok SEDAN http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=e39+bush&_sacat=See-All-Categories Ps. Za wszelkie literowki przepraszam ale pisze z telefonu. Pozdrawiam.
  10. Ok, umówieni jesteśmy na Niedzielę wieczór, zaraz później opiszę co i jak. Finalnie we wtorek powinno być po problemie bo jadę do mechanika wymienić tą część. Pozdrawiam.
  11. Witam Ciebie, mieszkam w Slough ale na Hammersmith jestem codziennie, więc do Ciebie mam 15 minut samochodem, ale czas tylko wieczorem niestety. Dzisiaj to GT1 podpinali mi pod okrągłe gniazdo pod maską. Zaraz napiszę na PW.
  12. Dowiedziałem się tego po Twoim poście - sam to sprawdziłem. Nie jestem mechanikiem, dlatego pytam na forum jak "niewim"- do tego one służą - aby pytać, a nie wylewać żale z dnia. Nie do końca rozumiem co znaczy, że szkoda sensu dla mnie, ale wydaje mi się, że jest to nieważne już teraz. Po 2 postach jestem mądrzejszy o to, że komp pokaże każdy błąd i to wystarczyło powiedzieć zamiast atakować. PS. Polecona lektura przeze mnie dla Ciebie: http://so.pwn.pl/zasady.php "NARTA"
  13. Przede wszystkim polecam koledze lekturę bo za szybko się denerwuje: http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=terapie+uspokajaj%C4%85ce Na pewno znajdziesz coś dla siebie. Nie każdy jest taki majster żeby musiał wiedzieć, że nie da się czegoś sprawdzić. Jak masz spaloną żarówkę to możesz ją sam wymienić i nie musisz o to prosić mechanika, więc myślałem, że i w tym przypadku tak będzie. Jestem w Anglii i mój mechanior to POLAK, ale on ma kompa uniwersalnego do każdej marki, dlatego więc powiedział abym pojechał "do pedryla za darmochę" na diagnostykę urządzeniem za niemal 100 000 złotych (jak już wcześniej pisałem jest to Tester GT1): http://allegro.podroze.onet.pl/tester-diagnostyczny-bmw-gt1-ops-opps-icom-isis-i1379907861.html Ale rozumiem, że nie musiałeś wiedzieć, że to dobry sprzęt - ja nie mam o to pretensji. Z Twojego posta wynika, że skoro pedrylski komputer nie wykazał błędu czujnika ABS tzn. że ten jest ok, tak samo jak sterownik. Pozostaje więc wymienić mi część o której oni gadali i tyle. Nadal proszę o odpowiedź na:
  14. Tak się właśnie cały czas czy go nie zmienić. Wyjeżdżając od niego powiedział żebym pojechał do jego kumpla na komputer GT1 więc tak zrobiłem - zrobił mi to za free i wyszło że jest to "Main Engine coś tam" właśnie nie do końca wyłapałem nazwę jak mówił to przez telefon do mojego mechanika, ale miało to też związek z "Gear Box Temperature" więc coś z temperaturą w skrzyni biegów. Część z wymianą ma kosztować około 50 funtów czyli nieźle w porównaniu z tym ile miało to kosztować na początku. Z innej bajki: Jak sprawdzić czy czujnik ABS padł? Jestem w stanie zrobić to sam? Decydująca kwestia odnośnie tego czy zmieniać mechanika: Czy czujnik ABS ma coś wspólnego z łożyskiem w tylnych kołach? Chodzi mi o to czy jego działanie jest zależne od łożysk i luzu na nich?
  15. Chyba wlasnie doszlismy co jest nie tak. Najprawdopodobniej poszedl termOstat od skrzyni poniewaz to zaczyna wariowac w momencie gdy samochod postoi troche i zrobi sie cieply. W trasie jak jechalem 50 km i mial dodatkowe chlodzenie w postaci wiatru wszystkO bylo ok. Pytanie teraz. Gdzie taki termostat sie znajduje w e39 528i 1999 rok. POprosil aby zapytac zeby nie rozbierac polowy samochodu niepotrzebnie. Ad1 to nie koniecznie nazywa sie termostat ale chodzi o czesc odpowiadajaca za chlodzenie skrzyni. Mechanik jest w stanie powiedziec mi tylko nazwe po angielsku (mieszkam w anglii)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.