Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

otóż mam bmw e30 z silnikiem b16m40 od tygodnia i mam kilka pytani

1.Jaki olej do skrzyni i ile sie go leje

2. Jaki olej do silnika i ile się go leje

3. Czemu cały czas pali mi się kontrolka hamulca ręcznego mim o ze jest odłączony cały tył jak twierdzi pan który mi ją sprzedał

4.No i trapi mnie czerwona kontrolka która się pali jest ona okrągła i maę po bokach po 3 kwadraciki od czego ona jest

z góry dzięki za rady i informacje

Opublikowano

kolego..... :search: :search: a co tej kontrolki okraglej to jest czujnik hamulcow.

 

pozdro... :cool2:

.....:::::B M W:::::.....
Opublikowano
czyli jak podłącze ręczny i tylne hamulce to powinna zniknąci czy może ktoś mi powiedzieci jak to zrobici
Opublikowano

Teoretycznie oleju w skrzyni sie nie wymienia ale jak juz to w książce podają :olej przekładniowy o lepkosci SAE 80 o oznaczeniu MiL-L-2105-A lub API-GL4 i wchodzi 316,316i,318i,320i od wrzesnia1987 324d do wymiany1,05l do suchej skrzyni 1,15 325e,325i,324td 1,25wymiana 1,35do suchej 320i do sierpnia 1987 323i, M3 1,50 wymiana 1,70 do suchej

Do silnika wchodzi około 4l (nie chce mi sie całej tabeli pisac)

Co do tej kątrolki od ręcznego to sprawdź czujnik.

A ta druga to chyba od klocków.

Opublikowano
czyli jak podłącze ręczny i tylne hamulce to powinna zniknąci czy może ktoś mi powiedzieci jak to zrobici

 

Niezupełnie bo czujniki zurzycia klocków sa przy klockach a na szczekach to nawet niewiem ale chyba niema.

A czujnik od ręcznego jest pod osłoną od dźwigni ręcznego.

Opublikowano

tak ręczny kontrolka już się nie świeci blaszka w czujniku była luzina

a co do hamulców nie mam tylnych kolesi powiedział że jak go kupił to już tak były odłączone zajżał pod spód i jedna kontrolka jest odłączona

i sie zastanawiam jak podłączyci spowrotem tylne hamulce na co zwracaci uwage co może tam być nie tak lub odłączone

Opublikowano

tak z tyłu też są tarcze

a tak na marginesie kupiłem je troche w ciemno gdyż zawsze chciałem mieć takie bmw więc co kontrolnie jeszcze sprawdzici

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a to masz ABS???? olej do skrzyni w silnikach M40 jest najczęscie ATFII, czyli taki jak do wspomagania lub automatu, zresztą wiele razy na ten temat byla dyskusja na tym forum. .
Opublikowano

rozpędź się i depnij na hamulec jak zablokują koła to nie masz a jak będzie pulsował pedał to masz :lol:

Kontrolka ABSu powinna być na desce rozdzielczej i po zapaleniu silnika powinna zgasnąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a nie łatwiej otworzyć maskę i zobaczyc czy po lewej stronie jest pompa ABS-u???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego jak nie masz absto znaczy ze przy silniku 1,6 powinny być bebny z tyłu a nie tarcza. Jesli masz tarcze to masz coś pokombinowane w samochodzie. A przednie tarcze masz zwykłe czy wentylowane??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli masz coś namieszane. Pewnie dla poprawy skuteczności ktoś z tyłu zmienił wahacze.
Opublikowano
prawdopodobnie jak mówisz tylko mnie interesuje jak ponownie zrobić ręczny i hamulce tył, gdzie to może być odłączone jak wjade na kanał na co zwracać uwagę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W bmw układ ham. zasadniczy i "ręczny" z tyłu są niezależnymi elementami. Jeśli nie masz recznego to by sprawdzić trzeba rozebrać koło i zobaczyć czy wina linki, szczęk może samoregulatory. Jesli nie masz żasadniczego to może coś z zaciskiem (zapieczony tłoczek) lub zapchane przewody hamulcowe. Ale bez ogledzin nic dokładnie nie bedziesz wiedział. Musisz zdjąć koło by coś wiecej wiedzieć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.