Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej! Mój kolega ma okazję kupić bardzo, ale to bardzo tanio od rodziny BMW E30 M40B18.

Z wierzchu, jak ją dziś obejrzałem jest całkiem przyzwoita. Używana mało, bo od półtorej roku nie ma ubezpieczenia. Więc mało jeżdzone.

 

Dziś się nią przejechałem, bo w miarę ogarniam tematy moto i mam kilka pytań. Pierw jednak informacje:

Nie wiadomo kiedy olej wymieniany, nie wiadomo kiedy robiony rozrząd, nie wiadomo kiedy świece i kable WN. Przebieg to w granicach 150kkm. Silnik M40B18 z gazem (nie wiem której generacji).

 

I teraz kilka spostrzeżeń oraz pytań:

Jak zajrzałem pod maskę to zobaczyłem, że kielichy są wysmarowane spoiwem vel tą pastą blacharską. Czy to znaczy, że była bita z każdej strony? Czy z fabryki kielichy są tak wysmarowane?

Jak ją odpaliłem to pierwsze co obroty. Na jałowym biegu są bardzo nierówne. Skaczą od wartości, w której alternator już nie ładuje do gdzieś 1200obr/min (nie ma wskazówek obrotomierza, ani ekonomizera...).

Na gaz się nie przełącza, bo przełącznik od gazu jest spierdzielony. Więc cały czas pracuje na benzynie.

Przejechałem się nią kawałek i generalnie nie ma wspomagania (w takim aucie nie ma wspomagania? Jeśli jest to przyczyną może być brak płynu czy prędzej siadła pompa?)

Auto nie jedzie. Na miejsce dojechaliśmy VW Polo, które ma silnik 1.3 i zbiera się na dwójce lepiej niż to 1.8.

Obroty równają się po jakimś czasie jak se poskaczą.

Przy hamowaniu E30 prawie, że gaśnie (spadek ciśnienia oleju? brak oleju?)

Chciałem ją zakręcić do odcinki, bo zawsze tak sprawdzam czy motor wcina olej, ale ta zamiast niebieskiej chmury (bardzo dobrze) puściła mi mega dyma na czarno (a to mnie już zaniepokoiło).Wyczytałem, że to może być lambda, albo coś z gazem (ale nei pali na gazie!).

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady! Pozdrawiam, Darek!

 

EDIT: Szukajki używałem i znalazłem kilka cennych informacji, ale poza nimi jest jeszcze kilka innych pytań. Dzięki!

Opublikowano
Jak tak przeczytałem co w niej nie działa to się zastanawiam czy warto mu to brać nawet za darmo jak na remont może dać czasem 3 razy więcej niż za całe auto? Jeśli miało by prawdziwy przebieg 150 tyś to pracowało by prawie jak z salonu (chyba że było zarzynane celowo).
Opublikowano

Właśnie z tego co czytałem to może nie jest tak źle, dlategoż pytam.

 

Pylenie na czarno i nie wkręcanie się na obroty może być spowodowane lewym powietrzem do przepustnicy (a filtr powietrza jest poklejony na jakiejś taśmie... - nie pytajcie o co chodzi x]]).

W tym jeszcze, albo jak pogoda pomoże w przyszłym tygodniu spróbuję zagrzać motor do normalnej temperatury (nie wiem czy czujnik nie jest uwalony, bo wskazówka nie drgnęła w ciągu 10 minut). A właśnie. Ile sięgrzeje taki motor?

Opublikowano

Jeśli ma sprawny termostat to kilka km i musi być wskazówka w pionie. A co do dymienia-obstawiał bym że prędzej przez ubitą lambdę i zbyt bogatą mieszankę, albo zużyte części silnika (uszczelniacze zaworowe, pierścienie) i łykanie oleju.

Odnośnie obrotów, wpisz w wyszukiwarce falowanie obrotów i będziesz miał wiele tematów, często spowodowane są nieszczelnościami w układzie dolotowym, zepsutą lambdą, brudnym lub uszkodzonym silniczkiem krokowym.

Wspomagania może niemieć, wiele E30 nie miało, a jak piszesz że niema obrotomierzy itp tak że jest to pewnie dość biedna wersja i może nie mieć. A jeśli seryjnie było a teraz brak to najprędzej pompa wspomagania. To się da wyczuć, jeśli masz wspomaganie z zepsutą pompą jest tragicznie ciężko kręcić kierownicą (zdecydowanie ciężej niż w aucie któro nie posiada wspomagania). Możesz wejść tu http://www.realoem.com/bmw/select.do i wpisać 7 ostatnich znaków numeru seryjnego i sobie zobaczysz po częściach czy ma mieć wspomaganie czy nie.

To że przy hamowaniu przygada może być nieprawidłowa praca serwa. Na początek sprawdzić wszystkie wężyki idące do niego czy są szczelne itp.

 

P. S. zwróćcie uwagę czy autko ma podłogę, kolega kupił E30 i był dość niemile zaskoczony, wyjeżdżając do roboty mógł napędzać auto jak flinstonowie :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.