Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam mały problem. Niekiedy gdy zapalam swoje autko to nie gaśnie mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Potrafi się palić 5, 10 , 20 sekund i zgasnąć albo pali się ciągle aż nie zgaszę silnika i nie włączę ponownie. Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny. Nie jest to systematyczne. Niekiedy dzieje się to 5 razy dziennie a innym razem przez 2 tygodnie jest wszystko w porządku. Mechanik sprawdzał kompresję i według niego jest wzorowe zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Wymieniony też został czujnik ciśnienia oleju i dalej bez zmian. Miał ktoś z was taki problem i poradził sobie z nim? Co można jeszcze sprawdzić? Dodam, że gdy pali się kontrolka to silnik pracuje normalnie. Błędów na komputerze nie ma żadnych. Poziom oleju jest w normie tzn. w połowie stanu. Oleju nie ubywa.

Opublikowano
Niewiem jak jest w BMW ale mysle ze tak samo (ja mialem w toyocie suprze podobny problem) dla pewnosci moglbys jeszcze sprawdzic czy swieci ci sie kontrolka zaraz po zgaszeniu silnika i po ponownym odpaleniu w niewielkim odstepie czasu, jezeli nie to by oznaczalo koniec pompy olejowej gdy scieknie olej nie ma mocy zeby zaciagnac go ponownie ,dobze by bylo tez sprawdzic cisnienie podczas gdy pali sie kontrolka wtedy bys mial juz pewnosc ze to cos z pompa, skoro mowisz ze potrafi sie palic nawet 20 sekund to mozesz wykrecic czujnik (tylko niech ktos czatuje przy stacyjce) powodzenia !
Opublikowano
żadnych czujników się nie wykręca i nie czatuje !!!! trzeba wkręcić manometr olejowy w miejsce czujnika i sprawdzić ciśnienie oleju z rana i na rozgrzanym.pozdrawiam.
Opublikowano
Ciśnienie było sprawdzane i na zimnym i na rozgrzanym. Jest bez zarzutów. Jak się zgasi silnik i zaraz odpali to kontrolka zachowuje się normalnie lub wariuje tak jak napisałem.
Opublikowano
Ciśnienie na tłokach nie ma nic wspólnego z cisnieniem oleju zamontuj manometr analogowy i bedziesz miał pewność że cisnienie jest odpowiednie.
Opublikowano
Ciśnienie oleju było sprawdzane. O ile pamiętam to wkręcało się manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Ciśnienie jest bez zarzutów.
Opublikowano
Ciśnienie oleju było sprawdzane. O ile pamiętam to wkręcało się manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Ciśnienie jest bez zarzutów.

wymień w końcu ten czujnik i będzie ok. :mrgreen:

Opublikowano
Raz już był wymieniany i jest bez zmian. Żebym wiedział, że to pomoże to wymieniłbym go jeszcze raz, a tak to trochę szkoda kasy na takie eksperymenty w ciemno.
Opublikowano
skoro ciśnienie sprawdzałeś i jest ok, to zostaje tylko czujnik i kable do niego; może to jakiś zamiennik??? możesz sprawdzić go jakimś miernikiem...
Opublikowano
To na 100% jest jakiś zamiennik i nie wiem jakiej firmy. Orientuje się ktoś jaka jest cena oryginalnego czujnika? I jeszcze czy wie ktoś może jakie powinien mieć wartości - oporność, napięcie czy coś w tym stylu?
Opublikowano
podłącz miernik do niego nastawiony na napięcie i będziesz wiedział /po odpaleniu auta/ czy coś świruje... czujnik albo zwiera, albo rozwiera styki przy danym ciśnieniu. ja stawiam na czujnik - napisałeś, że to jakiś zamiennik, więc wszystko jest możliwe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.