Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z silnikiem m40 1.8. Na niskich obrotach (bez dodawania gazu) obroty same skaczą od 500-1000 i silnik bardzo nierowno chodzi. po dodaniu gazu i podniesieniu obrotow do conajmniej 1500 wszystko jest juz ok. Bylem u mechanika i okazalo sie, ze po odpieciu pierwszej swiecy auto chodzi tak samo jak z podpieta swieca! czyli na niskich obrotach moj silnik w ogole nie pali na 1 tłoku. było sprawdzane cisnienie - na 3 i 4 cisnienie jest dobre, na 2 powiedzmy ze moze byc a na 1 jest zdecydowanie za niskie. przyczyna tego moze byc nieszczelna glowica, ale pol roku temu dawalem glowice do regeneracji i uszczelnienia wiec to raczej odpada?

jaki moze byc powod tego zbyt niskiego cisnienia? mozliwe ze wtryskiwacze nie podawaja odpowiedniej dawki paliwa? mam zamiar je wykrecic i sprawdzic jak pracuja..

p.s. gdyby sie okazalo ze to wina wtryskow, to jakie wtryski moge zalozyc do tego silnika 1.8 m40 113km (92r.) ? czy moga to byc wtryski od 1.6-1.8 m43? albo od 1.8is 140km? albo od 2.0? czy muszą to byc dokladnie wtryski do 1.8 m40?

prosze o pomoc!

______

Poprawiłem tytuł tematu. Proszę się stosować do formatu tytułowania wątków obowiązującego w tym dziale. Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
kolego za małe ciśnienie sprężania na pewno nie jest spowodowane zepsutym wtryskiwaczem. Przyczyną może być zużyty tłok/cylinder/pierścienie lub sama nieszczelność głowicy np.wypalony zawór lub wydmuchana uszczelka pod głowicą. Najlepiej jest w takim przypadku zrobić tkz.próbę olejową wlewasz troszkę oleju na tłok około 50ml i sprawdzasz sprężanie jeszcze raz jeżeli ciśnienie wzrośnie to może oznaczać uszkodzenie dołu silnika jeżeli ciśnienie nie wzrośnie to oznacza że trzeba zdemontować głowicę i zweryfikować co uległo zniszczeniu. M40 to prosty silnik do naprawy więc i koszty są niewielkie jeżeli naprawiasz to we własnym zakresie,bo wiadomo jak oddasz do nieznajomego mechaniora to Cię pięknie wystrzyże.Pozdrawiam..
Opublikowano

dół silnika na pewno jest dobry. tak wiec pozostaje nieszczelnosc glowicy? chyba tak.. z tym ze pol roku temu glowica byla uszczelniana :/

co do kosztow naprawy m40 - kolega napisal ze sa niskie bo to prosty silnik.. bylem u mechanika i powiedzial ze za sam demontaz i naprawe glowicy policzy ok. 350zl + ewentualne koszty czesci ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.