Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pewien problem ze swieżo zakupionym e46 kombi 2.0d w automacie z 2003r. z przebiegiem 202000km. Mianowicie podczas spokojnej stałej jazdy na 5 biegu przy obrotach pomiedzy 1500-1900 auto delikatnie szarpie co objawia sie tez spadkiem obrotow o ok.100-200. Problem ten wystepuje tylko na 5 biegu przy stałej predkości i znika po przekroczeniu 2000 obr/min. W związku z tym moje pytanie brzmi czy to w 100% skrzynia biegow. Jezeli tak to czy wymiana oleju i filta cos pomoze. Prosił bym tez o namiary do sprawdzonego serwisu ASB w Warszawie. Z gory dziekuje za pomoc przy diagnozie problemu.
Opublikowano
Panowie, myślałem że tu sami specjaliści piszą na tym forum i zaleje mnie ilość porad i odpowiedzi. A tu nic... dzwoniłem dziś do pana z Nadarzyna od automatów i powiedział mi że to nic strasznego, poprostu zbyt delikatnie operuje pedałem gazu i że sa to zbyt niskie obroty jak na 5 bieg... troche dziwna ta teoria ale póki co mu ufam bo wydawał się wiarygodny i doświadczony w tym co robi. Na początek zaproponował mi statyczną wymiane oleju + filtra.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Posiadam model z 2004 ale w manualu i problem jest podobny. Szarpanie występuje w zakresie 1800-2200 obrotów. Przeprowadzałem mały test, ponieważ moje podejrzenia padły na AGR. Odłączyłem go i szarpania nie było. Moim zdaniem szarpanie wynika z włączania się obiegu recyrkulacji spalin - wtedy to otwiera sie AGR i wpuszcza spaliny do ponownego spalania i dodatkowo pompowane spężone powietrze z turbo ucieka przez ten zawór co ładnie widać po podłączeniu komputera np. pod INPE. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje i co może być tego przyczyną. Możesz to przetestować odłączając przewód podciśnienia od AGR. Ja dałem sobie z tym spokój bo nie ma jednoznacznej diagnozy. Dużo jest takich wątków na forum. Sam ostatnio taki zakładałem ale nie udało mi sie rozwiązać problemu.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=124506

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=116274

  • 6 lat później...
Opublikowano
Problem po pięciu latach rozwiązany :) Gdyby ktoś miał podobne objawy lekkiego równomiernego falowania obrotów (100-150 obr.) przy stałej prędkości do 2000 obrotów silnika to problem tkwi w oprogramowaniu komputera skrzyni biegów :duh: trzeba dokonać aktualizacji softu skrzyni i silnika. U mnie problem od razu zniknął, spalanie zmalało (dodatkowo komputer nie przekłamuje go), mam wrażenie że poprawiła się też kultura pracy samego silnika (auto mam od 6 lat, znam je dobrze i jestem w stanie odczuć niewielką zmianę w jego działaniu). Największym pozytywnym zaskoczeniem była jednak zmiana charakterystyki pracy automatycznej skrzyni biegów. Biegi zmieniają się szybciej, w zupełnie innym zakresie i praktycznie niezauważalnie. W trybie sport nareszcie zaczęła działać sportowo :) Ostatnim już plusem nowego oprogramowania było zniwelowanie prawie do zera dymienia (teraz puszcza tylko "bąki" przy nagłym, bardzo dużym przyspieszeniu lub po długiej jeździe w korku). Byłem przekonany, że wtryski są do wymiany i z takim nastawieniem jechałem do warsztatu. Okazało się, że wtryski są w bardzo dobrej kondycji (przy przebiegu 250 tyś.) a cały problem tkwił w aktualizacji oprogramowania komputera silnika i skrzyni biegów. W trakcie całej produkcji modelu e46 aktualizacji wyszło ponad dziesięć więc coś musi być na rzeczy. Ja miałem oprogramowanie fabryczne jeszcze z 2003r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.