Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jakieś dwa tyg temu sprowadziłem z Francji bmw, podczas skręcania w miejscu wspomaganie głośno wyło dolałem płynu i dalej to samo, nic dojechałem tak do Polski na drugi dzień pojechałem na plac skręciłem na maksa kierownice przygazowałem i po wspomaganiu zaśmierdziało. I teraz nie wiem co robić czy to pompa padła czy maglownica wokół pompy mnóstwo płynu, Ktoś się oriętuję gdzie w Lubelskim jest jakiś specjalista? Z góry dziękuję za porady!
Opublikowano

Miałem to samo

Wyła pompa, pieniła płyn ....kupiłem druga na Allegro ....po dwóch tygodniach to samo wycie i spieniony płyn.

 

Problem został rozwiązany.

Maglownica w przekładni czyli ten długi trzpień zębaty miał takie wżery i wzdłużne rysy (mikro rowki) i to jest generalnie powodem że ciśnienie wywalało pomału płyn i jakoś tam zapowietrzało.

Płyn wyciekał na plastikową osłonę pod silnikiem ...początkowo myślałem, że cieknie on ze zbiorniczka z którego kipiał spieniony (zapowietrzony) płyn kierowniczy.

 

Pojechałem do mechanika, który 15 lat regeneruje pompy i układy kierownicze. Posłuchał i od razu wypalił że bezsensu jest bezpośrednio brać się za pompę bo najczęściej problemem są wyżej wspomniane nieszczelności maglownicy. Po drodze sprzedał mi liścia (aż się zachwiałem) cennikiem: regeneracja 550zł + reszta zabawek i zabawy = razem 830zł)

Cóż miałem robić? ....kupować za 400zł używaną przekładnię? ..która mogła być w podobnym stanie jak moja + montaż + płyn, to już chyba lepiej dopalić te 300zł i mieć zregenerowany temat i tą gwarancję (pół roku).

Generalnie to źle zrobiłem, że od razu nie pojechałem do tego mechanika ...bo wtopiłem też na tym że kupiłem druga pompę bo myślałem że to pompa wysiadła.

 

Zeszlifowanie powierzchni trzpienia czyli usunięcie tych rys i wżerów to zasadniczy element regeneracji przekładni + tam te wymiany uszczelnienia i jeszcze jakiejś części.

 

Naprawdę przyjrzyj się maglownicy.

 

viewtopic.php?f=68&t=122059&p=893260#p893260

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.