Skocz do zawartości

turbo czy kompresor e30 czy e34


rombana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam kilka pytan do kolegów co mają pojecie na temat modyfikacji jesli chodzi o silniki i tu moje pierwsze pytanie .

Jaki model bedzie leprzy e 30 z silikiem 2.5 czy e34 z silikiem 3.5 nastepne pytanie to czy leprzy bedzie kompresor czy turbo

nie jestem w tym temacie za dobry a chciałbym złozyc sobie takie autko i powoli chciałbym zacząc kompletowac graty.

Samochod bedzie nie na wyscigi ale do jazdy nie na codzien oczywiscie .

Od czego powinienem zaczac

Czy trzeba przeprowadzac remont silnika nie zaleznie od jego stanu technicznego przed montazem doładowania.

 

Prosze o jakies podpowiedzi

Z gory dziekuje

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E30 mniejsza masa wiadomo lepsze prowadzenie moim zdaniem :) za e34 przemawia tylko wieksza ilosc miejsca na orurowanie co do silnika to zakladam ze 2,5 to bedzie M50 a 3,5 to M30. M30 to pojemnosc ale zarazem kijowa glowica i malo czesci do tego, M50 to najlepsza baza na poczatek modzenia tak samo jak na koniec :mrgreen:

wybor miedzy kompresor a turbo to twoja decyzja turbo wieksza moc lepsza wydajnosc kompresor lepiej idzie od dolu ale ma wielka wade cene bo jedyny dostepny za ludzkie pieniadze to eaton M62 jabym raczej szedl w turbine ale mala np TD04 zeby wczesnie wstawala:)

Ogolnie bardzo dobra droga e30 z M50 turbo :cool2:

Duzo lepsze niz e30 z M60 :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tez myslałem ze m50 2.5 bedzie leprzym rozwiązaniem ale słyszałem ze czesto siadają w nich głowice.

Jak z silnikiem trzeba go jakos sprawdzic bo taka turbina obciązy silnik a nie chciał bym niespodzianek

mówisz ze turbo TD04 od jakich obrotow zaczyna sie budzic i jaki jest koszt takiej turbiny i jakiego przyrosu mocy mozemy sie spodziewac. :?:

Gdzie mozna znalezc nowe turbo :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z glowicami to jakas bajka pierwsze slysze a pare mialem tych aut na garazu

Sprezarka to TD04-16g z volvo potencjal do 320 koni wstaje ok 2000 obr przy 3 tys juz ma full boost :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku lepiej odpusc chlodnice oleju bo to kosztuje ok 800zl trzeba spokojnie dac na uzywke co do cisnienia oleju to jest wystarczajace ale do tej turbiny trzeba jeszcze wode dociagnac :D

Kupujesz uzywke i jezdzisz jak sie posypie to wtedy regeneracja :lol:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssacy zostaje orginal wydechowy to juz custom nie kupisz gotowca :D

co do chlodnicy oleju to mysle ze warto otworzyc nowy temat bo to troche glebszy temat w sensie technicznym :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
czytajac rozmowe zastanawialem sie a co z turbinami BMW np z 1,8TDS lub 2.5TDS w razie czego jesli to totalna glupota przepraszam nie znam sie na tym za bardzo :P

 

Dobierajac turbine trzeba porownac mape turbiny i zapotrzebowanie silnika w powietrze sprezarki BMW robi Garrett i Mitsubischi

W 318 jest Garrett T15 a 325 tds TD04-13T

A wiec raz polecilem sprezarke tego samego producenta co orginalna z 2,5 tds dwa o odpowiedniej wydajnosci ta z tds-a jest poprostu za slaba :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

nowy kolektor wydechowy wlasnej roboty

musisz odprężyć silnik , dwie opcje tłoki lub uszczelka glowicy

regulowane kola rozrządu

wydajniejsze wtryski

wydajniejsza pompa paliwa

nowa mapa wtrysku

zawor regulujacy doladowanie i wiele wiecej modów

pozdrawiam

robie

podobny projekt ale w clio 172 2.0 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.