Skocz do zawartości

316 compact - Uniwersalny katalizator a kontrolka silnika


laskar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, padł mi katalizator. Wszystko przez spaloną cewkę i zbyt długą jazdę na 3 cylindrach, co doprowadziło do przegrzania kata i spadku jego wydajności. Dlatego pojawia się kontrolka - błąd silnika.

Teraz pytanie - czy ktoś wymieniał katalizator na tzw. katalizator uniwersalny i jak po wymienia ma się żółta kontrolka? Pytałem jednego mechanika, stwierdził, że kat musi być oryginalny, bo przy zamiennikach będzie nadal wywalać błąd...Nowy u dilera niestety kosztuje 4 tys. zł

Edytowane przez laskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, nie doczekawszy się pomocy forumowiczów, problem się rozwiązał. Może się to komuś przyda: byłem u 4 mechaników, którzy na swoich komputerkach kasowali powtarzający się błąd silnika, nie stwierdzając co jest jego przyczyną. Raz niby komputerek wykazał "małą wydajność katalizatora" i nic poza tym.

Okazuje się, że komputery i programy nieautoryzowanych warsztatów nie są w stanie dobrze zdiagnozować sond.

 

Polecam korzystanie w takich przypadkach jedynie w ASO BMW. Drogo (diagnoza 250 zł), ale konkretnie.

Tu okazało się, że katalizator jest ok, ale nie działa poprawnie sonda lambda przed katalizatorem. Oryginał 800 zł, zamiennik bosch - 410 zł.

 

no to byłoby na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.