Skocz do zawartości

316 compact - Uniwersalny katalizator a kontrolka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, padł mi katalizator. Wszystko przez spaloną cewkę i zbyt długą jazdę na 3 cylindrach, co doprowadziło do przegrzania kata i spadku jego wydajności. Dlatego pojawia się kontrolka - błąd silnika.

Teraz pytanie - czy ktoś wymieniał katalizator na tzw. katalizator uniwersalny i jak po wymienia ma się żółta kontrolka? Pytałem jednego mechanika, stwierdził, że kat musi być oryginalny, bo przy zamiennikach będzie nadal wywalać błąd...Nowy u dilera niestety kosztuje 4 tys. zł

Edytowane przez laskar
Opublikowano
Znajdź w necie dobrą firmę zajmującą się tłumikami i na pewno zrobią Ci tak żeby było dobrze. BMW to nie statek kosmiczny, żeby nie było ludzi, którzy nie umieją tego ogarnąć ;)
Opublikowano

no dobra, nie doczekawszy się pomocy forumowiczów, problem się rozwiązał. Może się to komuś przyda: byłem u 4 mechaników, którzy na swoich komputerkach kasowali powtarzający się błąd silnika, nie stwierdzając co jest jego przyczyną. Raz niby komputerek wykazał "małą wydajność katalizatora" i nic poza tym.

Okazuje się, że komputery i programy nieautoryzowanych warsztatów nie są w stanie dobrze zdiagnozować sond.

 

Polecam korzystanie w takich przypadkach jedynie w ASO BMW. Drogo (diagnoza 250 zł), ale konkretnie.

Tu okazało się, że katalizator jest ok, ale nie działa poprawnie sonda lambda przed katalizatorem. Oryginał 800 zł, zamiennik bosch - 410 zł.

 

no to byłoby na tyle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.