Skocz do zawartości

E39 2,5tds po nizej 15L ON nie chce zapalic


Adam86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moj brat ma e39 z silnikiem 2,5 tds. problemy sa dwa:

1 problem pojawil sie w zimie. Wszystko pieknie ladnie chodzilo, z bunia nie bylo zadnych problemow, spalala cale paliwo z baku. Pewnego dnia bylo -15*C. ok 15L paliwa w baku a ona nie chciala zapalic i zapowietrzyla sie. Auto do mechaniora, Wymiana filtra nie pomogla. Po wlaniu 15L paliwa (w sumie w baku bylo 30L) i pol dnia meki w "wycheltaniu 3 akumulatorow" auto odpalilo. Pozatym ciagle palilo bezpiecznik od pompy paliwa. Problemu nie udalo sie rozwiazac :x Jak jest ponad 15L paliwa to auto odalal i jezdzi, ale jak spadnie do ok 15 to juz kaplica, nie odpala i sie zapowietrz.

2 problem jest taki ze na zimnym silniku, w zimne dni auto nie chce jechac np na 2,3,4,biegu

wyglada to mniejwiecej tak: 1 bieg, auto rusza rozpedza sie, 2 bieg, przez ok 3 sek nic sie nie dzieje..po chwili szarpnie i sie rozpedza, 3 bieg, auto rozpedza sie bez problemu, 4 bieg, auto wogole nie chce jechac... nie rozpedza sie, nie reaguje na gaz, zmiana na 3 bieg, auto jedzie, z powrotem na 4 i nic...zadnej reakcji na gaz (nie szarpie, nie kicha, nie prycha) podczas wciskania gazu na 4 biegu, ekonomizer idzie w gore, pokazuje 15L i wiecej a auto nie chce jechac. Dopiero po ok 10 km jak auto zlapie troche temp to beemka chce jechac na kazdym biegu. Czasami objawy 4 biegu sa rowniez na 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myslalem ze to bedzie winna pompa paliwa w baku.. :mrgreen: (stracilem poczucie pewnosci gdy ja wyciagnolem i podpiolem na ostro, bo dzialala) :mad2: no ale jest jeszcze takie cos jak "zawieszanie sie pompy" :duh: ok wielkie dzieki:)

A ma ktos pomysly co do drugiego problemu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
A wymiana pompki nie rozwiązała również drugiego problemu? Być może chodzi o dopływ paliwa. Sprawdź pompy i filtry. Możliwe też że gdzieś coś Ci się zapowietrza, skoro przepływomierz działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa w zbiorniku nie daje dobrego cisnienia paliwa - moim zdaniem jest to powod obydwoch problemow. Druga strona medalu, to ze 15 litrow paliwa na wskazniku w e39 nie zawsze zgadza sie z rzeczywistym stanem w zbiorniku... na polskim paliwie juz kilkukrotnie mialem sytuacje, ze teoretycznie 15, a auto nie odpalalo - po odkreceniu pokrywki w zbiorniku prawie sucho (nigdy takiej sytuacji na niemieckim paliwie nie mialem, ale moze to przypadek).

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
...15 litrow paliwa na wskazniku w e39 nie zawsze zgadza sie z rzeczywistym stanem w zbiorniku... na polskim paliwie juz kilkukrotnie mialem sytuacje, ze teoretycznie 15, a auto nie odpalalo - po odkreceniu pokrywki w zbiorniku prawie sucho (nigdy takiej sytuacji na niemieckim paliwie nie mialem, ale moze to przypadek).

 

Oggy, pompa paliwa jest pompą wyrównawczą. Zbiornik masz podzielony na dwie części - prawą i lewą.

 

|......................|

|~~~~./\..........|

.\_____|..|_____/

 

Może szkic mało profesjonalny, ale o coś takiego chodzi. Sama pompa przelewa ropę z lewej strony na prawą, zaś do wtrysków idzie paliwko z prawej strony. Stąd też, jeśli pada pompa, nie ma możliwości fizycznego przelewu, a prawa strona zostaje wybrana do sucha. To nie zależy od paliwa, ale od działania pompy. Natomiast w zbiorniku są 2 czujniki poziomu (pływaki) - po jednym na stronę. Skalibrowane na ok 30l. Jeden pokazuje Ci suchy zbiornik, ale na drugim wciąż masz 15l i stąd takie wskazania. Czujnik jest dobry, paliwo też, ale pompę masz walniętą.

 

 

Adam86 - co do drugiego problemu sprawdź mapę wtrysków i sterowanie pompą. Być może też jest coś nie tak z wtryskiwaczami, skoro podaje Ci paliwo, a nie jedziesz. Albo w drugą stronę - przepływka, podaje Ci że paliwo dostajesz, a rzeczywistość jest inna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mnie chyba też czeka zakup pompy paliwa. Godzinę po kupnie mojego 530d zadzwonił sprzedawca, że sobie przypomniał o takim problemie ze zbiornikiem paliwa... Że kiedyś mu się skończyło paliwo a licznik pokazywał jeszcze 15 litrów. I od tej pory jeździł tylko z pełnym bakiem. Ładna opowieść. Brzmi znajomo. Wypisz wymaluj jak z waszego opisu.

Kupię pompę nówkę, ale możecie polecić jakieś zamienniki ? Znacie takiego producenta, jak AUTLOG, chyba niemiecka firma ?

Pozdrawiam

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.