Skocz do zawartości

E39 2,5tds po nizej 15L ON nie chce zapalic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moj brat ma e39 z silnikiem 2,5 tds. problemy sa dwa:

1 problem pojawil sie w zimie. Wszystko pieknie ladnie chodzilo, z bunia nie bylo zadnych problemow, spalala cale paliwo z baku. Pewnego dnia bylo -15*C. ok 15L paliwa w baku a ona nie chciala zapalic i zapowietrzyla sie. Auto do mechaniora, Wymiana filtra nie pomogla. Po wlaniu 15L paliwa (w sumie w baku bylo 30L) i pol dnia meki w "wycheltaniu 3 akumulatorow" auto odpalilo. Pozatym ciagle palilo bezpiecznik od pompy paliwa. Problemu nie udalo sie rozwiazac :x Jak jest ponad 15L paliwa to auto odalal i jezdzi, ale jak spadnie do ok 15 to juz kaplica, nie odpala i sie zapowietrz.

2 problem jest taki ze na zimnym silniku, w zimne dni auto nie chce jechac np na 2,3,4,biegu

wyglada to mniejwiecej tak: 1 bieg, auto rusza rozpedza sie, 2 bieg, przez ok 3 sek nic sie nie dzieje..po chwili szarpnie i sie rozpedza, 3 bieg, auto rozpedza sie bez problemu, 4 bieg, auto wogole nie chce jechac... nie rozpedza sie, nie reaguje na gaz, zmiana na 3 bieg, auto jedzie, z powrotem na 4 i nic...zadnej reakcji na gaz (nie szarpie, nie kicha, nie prycha) podczas wciskania gazu na 4 biegu, ekonomizer idzie w gore, pokazuje 15L i wiecej a auto nie chce jechac. Dopiero po ok 10 km jak auto zlapie troche temp to beemka chce jechac na kazdym biegu. Czasami objawy 4 biegu sa rowniez na 3.

Opublikowano
A ha zapomnialem dodac :) buma z 98r przebieg cos ok 220tys. przyjechala w 2008 z Włoch i NIE jest to AUTOMAT. Skrzynia manualna
Opublikowano

Tak myslalem ze to bedzie winna pompa paliwa w baku.. :mrgreen: (stracilem poczucie pewnosci gdy ja wyciagnolem i podpiolem na ostro, bo dzialala) :mad2: no ale jest jeszcze takie cos jak "zawieszanie sie pompy" :duh: ok wielkie dzieki:)

A ma ktos pomysly co do drugiego problemu???

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A wymiana pompki nie rozwiązała również drugiego problemu? Być może chodzi o dopływ paliwa. Sprawdź pompy i filtry. Możliwe też że gdzieś coś Ci się zapowietrza, skoro przepływomierz działa
Opublikowano
Pompa w zbiorniku nie daje dobrego cisnienia paliwa - moim zdaniem jest to powod obydwoch problemow. Druga strona medalu, to ze 15 litrow paliwa na wskazniku w e39 nie zawsze zgadza sie z rzeczywistym stanem w zbiorniku... na polskim paliwie juz kilkukrotnie mialem sytuacje, ze teoretycznie 15, a auto nie odpalalo - po odkreceniu pokrywki w zbiorniku prawie sucho (nigdy takiej sytuacji na niemieckim paliwie nie mialem, ale moze to przypadek).

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
...15 litrow paliwa na wskazniku w e39 nie zawsze zgadza sie z rzeczywistym stanem w zbiorniku... na polskim paliwie juz kilkukrotnie mialem sytuacje, ze teoretycznie 15, a auto nie odpalalo - po odkreceniu pokrywki w zbiorniku prawie sucho (nigdy takiej sytuacji na niemieckim paliwie nie mialem, ale moze to przypadek).

 

Oggy, pompa paliwa jest pompą wyrównawczą. Zbiornik masz podzielony na dwie części - prawą i lewą.

 

|......................|

|~~~~./\..........|

.\_____|..|_____/

 

Może szkic mało profesjonalny, ale o coś takiego chodzi. Sama pompa przelewa ropę z lewej strony na prawą, zaś do wtrysków idzie paliwko z prawej strony. Stąd też, jeśli pada pompa, nie ma możliwości fizycznego przelewu, a prawa strona zostaje wybrana do sucha. To nie zależy od paliwa, ale od działania pompy. Natomiast w zbiorniku są 2 czujniki poziomu (pływaki) - po jednym na stronę. Skalibrowane na ok 30l. Jeden pokazuje Ci suchy zbiornik, ale na drugim wciąż masz 15l i stąd takie wskazania. Czujnik jest dobry, paliwo też, ale pompę masz walniętą.

 

 

Adam86 - co do drugiego problemu sprawdź mapę wtrysków i sterowanie pompą. Być może też jest coś nie tak z wtryskiwaczami, skoro podaje Ci paliwo, a nie jedziesz. Albo w drugą stronę - przepływka, podaje Ci że paliwo dostajesz, a rzeczywistość jest inna

Opublikowano
To na 1000 % pompa paliwka w zbiorniku! Miałem to samo. Przy wymianie nie stawiaj na tą za 100 PLN lepiej kup tą za 300 PLN jak za miesiąc nie chcesz mieć powtórki z wątpliwej rozrywki.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mnie chyba też czeka zakup pompy paliwa. Godzinę po kupnie mojego 530d zadzwonił sprzedawca, że sobie przypomniał o takim problemie ze zbiornikiem paliwa... Że kiedyś mu się skończyło paliwo a licznik pokazywał jeszcze 15 litrów. I od tej pory jeździł tylko z pełnym bakiem. Ładna opowieść. Brzmi znajomo. Wypisz wymaluj jak z waszego opisu.

Kupię pompę nówkę, ale możecie polecić jakieś zamienniki ? Znacie takiego producenta, jak AUTLOG, chyba niemiecka firma ?

Pozdrawiam

K

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.