Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przymierzam się do kupna swojego pierwszego BMW. Do tej pory jeździłem mondeo (1.8zetec+lpg).

Wypatrzyłem sobie model E36. Poszukuje takiego do 15 tyś. Coupe/Sedan/Kombi byle nie koziołek.

Moje pytanie jest następujące: Jaki silnik wybrać pod gaz aby:

- jeździć w miarę oszczędnie

- mieć jakąś przyjemność z jazdy (zaznaczam że auto nie będzie do palenia opon ani innych debilnych popisów)

Biorę pod uwagę całą paletę silników, oprócz 1.6 bo to pomyłka jest. A więc od 1.8i, po 1.8is, 2.0, 2.5 (323-325), no i 328 Z tego ten ostatni wydaje mi się bardzo ciekawy.

Prosiłbym o rady, który silnik będzie najlepszy (czyt. w miarę oszczędny, dobrze znosił LPG, radość z jazdy jak to BMW reklamuje, no i czasem odrobina! szaleństwa).

Opublikowano

od 1.8is do 2.8 wszystko będzie dobre, nawet i 1.6

szukaj sprawnego technicznie i śmiało zakładaj instalacje u porządnego gazownika, nie ma żadnych przeciwwskazań do montażu lpg, o ile robisz w miarę dużo km rocznie

1.8is najbardziej z tych wszystkich oszczędny, bo najmniej pali, najtańsze przeglądy

ja osobiście polecam jak największy czyli 2.8, nie jest aż tyle drożej, a przyjemność z jazdy dużo większa no i 6 cylindrów :)

oczywiście jeżeli znajdziesz 2.5 w dobrym stanie technicznym to nie ma co się zastanawiać i brać śmiało, też super silniki

jeżeli planujesz przeznaczyć do 15 tyz zł to na pewno znajdziesz coś ciekawego za tą kwotę

 

na śląsku znam bardzo dobrego gazownika, który założy Ci porządną instalację i przede wszystkim założoną prawidłowo

Opublikowano

Mam pytanie, może trochę nie w ten deseń ale jak z awaryjnością ? I spalanie.

 

 

A co do LPG, właśnie nie wiem co zrobić, ponieważ do 4 cylindrowego kosztuje 2.300 (stag300, gazownik Vis-Eko w kusiętach pod częstochową), a do 6 cylindrowego będzie kosztować ok. 3.400, jeżeli BRC to 4000. A można również kupić auto już z gazem ale... Nigdy nie wiadomo jak z nim będzie (choć w mondeo mam instalacje już jak kupiłem i wszystko ok. Gazownik wymienił tylko parownik i przewód)

 

Ale wracając do pytania o awaryjność prosiłbym o konkrety.

I spalanie, prosiłbym również tak pokrótce scharakteryzować spalanie 1.8i, 1.8is, 2.0,2.5,2.8. Zaznaczam że praktycznie 100% miasto (Częstochowa). I jeszcze jedno, prosiłbym bajek nie pisać że 9L LPG spali 2.5, bo szkoda postów.

Opublikowano

o spalaniu to na forum dużo pisze

100% miasto to taki 1.8is spali co ok 10-11litrów a taki 6 cylindrowy to 12-15 litrów

zależy od opony, nogi, korków

 

jak jesteś z okolic Częstochowy to polecam montaż instalacji

 

GZW Zbrobsławice

 

Tel: 663 082 622

889 77 11 77

p. Sebastian

 

daleko nie masz, cena będzie na pewno przystępna i będziesz 100% zadowolony

Opublikowano

Mi Mondeo 1.8 miało palić do 11-12(max) gazu.. Pali 14. A auto kręcę do 3 tyś, niekiedy do 4; 4,5 (góra).

 

Więc na moją jazdę BMW będzie paliło z 14-15.

 

A mam na myśli, i raczej zdecyduje się na 318IS. Ciekawa stylistyka Coupe, do tego może mieć mniej (choć może bardziej intensywnie) mniej przebiegu niż sedan/kombi. A co do silnika to złoty środek pomiędzy 1.8i a 2.0. No i założenie gazu o tyś. mniej :)

Dzięki za odpowiedzi : )

Opublikowano

1.8is to dobry wybór, a jak jeździsz po mieście to wręcz idealny

jak będziesz zakładał gaz to polecam ten zakład, ja tam zakładałem i jestem zadowolony

 

pozdrawiam

Opublikowano
ja mam silniczek taki co widac czyli 2,0 nie narzekam na poczatku myslalem o 1,6 i 1,8 tez do gazowania.ale teraz jak kupielm 6 cylindrowca w benzynie. teraz mam ochote na 2,8.ale jest jak jest juz.jezeli ma byc w gazie to ja bym bral najwiekszy czyli 2.8 a najmniejszy to min.2.0 litra.a przyjemnosc z jazdy masz jak w banku.bmw to cos pieknego jak kupisz to sie przekonasz.

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam swojej 325i instalacje gazowa Stag. Becia praktycznie nie odczuwa roznicy. Idzie na gazie tak samo jak na benzynce. Wszystko przelacza sie autmatycznie, bez zadnego szarpania ani straty mocy :) to praktycznie jedyne sensowne rozwiazanie przy takiej pojemnosci, bo benzyny palila jak smok. Cala instalacje zakupilem w Energy Gaz Polska w Warszawie, na miejscu mi wszystko ladnie zmontowali w cenie i moge szczerze ich polecic :) intalacje mam juz prawie pol roku i jak narazie obylo sie bez zadnych problemow, jak cos wyskoczy to napisze :wink:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
za kompletna instalacje wraz z montazem zaplacilem jakies 3500zł do tego dostałem gratis rewitalizant do silnika wiec calkiem wporzadku:) auto palilo mi jakies 12-14 na benzynie bo jezdze dosyc dynamicznie, teraz po zalozeniu instalacji pali mi 14 litrow gazu wiec jestem milo zaskoczony. Pozdrawiam:)
Opublikowano

Ja zrobiłem na mojej e36 325 91 r już 180 tyś km. na sekwencji BRC sequent 56 wtryski keihin !! zakładałem ją 7 lat temu za prawie 6 tyś.zł

Za ten czas to wymieniłem 2 razy sondę, tłumik końcowy (zgnił oryginał bo spaliny są lpg są bardziej wilgotne) no i wiadomo filtry gazu co 30 tyś. km. Pól roku temu wgrałem do instalacji najnowszy soft, drugi raz strojenie mapy i auto lata bez zastrzeżeń !!! Niemcy, Czechy Słowacja, jadę wszędzie. Auto ma przejechane w tej chwili 360 tyś. km. 150 tyś.km jeździ dodatkowo na chipie. Żadnych najmniejszych problemów z instalacją ani silnikiem !!! Auto pali od 10 do 16 litrów przy 230 km/h . Auto posiadam już 8 lat. Polecam wszystkim sekwencje BRC i by każdy trafił na bardzo dobrego gazownika jak ja. Jeśli ktoś z Wodzisławia, Rybnika to mogę podać namiary.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.