Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam następujący problem:

Mianowicie po zamianie kół na letnie (cale felgi z oponami) zaczęła mi drżeć kierownica a w zasadzie lekko całe auto.

Pojechałem z powrotem do wulkanizatora ,wyważył jeszcze raz koła i znów to samo, powiedział więc że jedna felga bije i może to być przyczyną więc dałem do prostowania, znów wyważyli i założyli i znów to samo. Czego to może być przyczyna ? Może tak się dziać jeżeli z tylnymi kołami jest coś nie tak? Słyszałem też, że może to być wina krzywych tarczy hamulcowych. Dodam, iż przed zmianą na letnie nie występował problem (zimowe koła to 17/50, a letnie 19/40).

Będę wdzięczny za jakieś informacje na ten temat.

Opublikowano
Witam

Mam następujący problem:

Mianowicie po zamianie kół na letnie (cale felgi z oponami) zaczęła mi drżeć kierownica a w zasadzie lekko całe auto.

Pojechałem z powrotem do wulkanizatora ,wyważył jeszcze raz koła i znów to samo, powiedział więc że jedna felga bije i może to być przyczyną więc dałem do prostowania, znów wyważyli i założyli i znów to samo. Czego to może być przyczyna ? Może tak się dziać jeżeli z tylnymi kołami jest coś nie tak? Słyszałem też, że może to być wina krzywych tarczy hamulcowych. Dodam, iż przed zmianą na letnie nie występował problem (zimowe koła to 17/50, a letnie 19/40).

Będę wdzięczny za jakieś informacje na ten temat.

 

przerabialem kiedys temat w bmw 3;

podstawowe pytanie kiedy czujesz wibracje? przy normalnej jezdzie czy podczas hamowania?

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

podczas jazdy i hamowania

udałem się jeszcze raz do wulkanizatora i okazuje się ,że to prawdopodobnie brak pierścieni centrujących w felgach

mam nadzieję ,że to załatwi sprawę

Opublikowano

właśnie to miałem podsunąć :)

zdecydowanie załatwi sprawę, jeżeli koła proste i wyważone.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Nie dystanse :) tylko pierścienie centrujące!

 

pierścienie centrujące redukują otwór centralny felgi do właściwego na piastę (felga nie powinna wisieć na śrubach/szpilkach tylko otworem centralnym opierać się na piaście, śruby mają ją tylko dokręcać do piasty)

http://img148.imageshack.us/img148/9250/2ppzi7.jpg

 

dystanse zmieniają ET: felgi odsadzając felgę od piasty na zewnątrz (tylko w tą stronę jest możliwość regulacji) i dobrze jeżeli są ze zintegrowanym pierścieniem centrującym.

http://www.sklep.tuning24.pl/images/dystanse68_7.jpg

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

R18 i R19 to średnica felgi w calach... nie ma nic wspólnego z otworem centralnym...

 

felgę zawsze opisuje co najmniej 5 parametrów:

 

1. średnica (np. 19")

2. szerokość (np. 8,5")

3. odsadzenie (ET, offset) np. ET:17

4. rozstaw śrub np. 5x120

5. średnica otworu centralnego np. CB:72,6

 

taka felga w katalogu jest opisana tak:

 

8,5x19" ET:17 5x120 CB:72,6

 

do E60 / 61 felgi mają mieć otwór centrujący w feldze 72,6 mm i felgi oryginalne robione są właśnie z takim otworem.

 

do E39 natomiast (chyba jako jedyne współczesne BMW) 74,1 mm

 

felgi uniwersalne oraz repliki dedykowane do BMW najczęściej występują właśnie z otworem centrującym 74,1 mm żeby "pokryć" i E39 i pozostałe modele wymagające niskiego ET (E60 E63 E65 E38). Do takich felg TRZEBA zastosować malutkie pierścienie centrujące z 74,1 na 72,6mm

 

Jazda jest jeszcze z X6 (E71) gdzie z przodu jest inny wymiar piasty a z tyłu inny (nie pamiętam dokładnie jakie to są rozmiary, ale chyba właśnie kombinacja 74,1 oraz 72,6)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

jdef90, dziękuje :lol:

muszę zbadać pokrycie wymiarów na aucie, przy bardzo dużych prędkościach, mam podobne drżenie.

Felgi proste, zawieszenie po przeglądzie, ciśnienie zalecane itp.

Opublikowano
dokładnie tak jak pisałem

pierścienie centrujące (dystanse) załatwiły sprawę, autko idzie jak po szynach

 

no tak tylko, że na oryginalnych felgach nie ma potrzeby montowania żadnych pierścieni.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
dokładnie tak jak pisałem

pierścienie centrujące (dystanse) załatwiły sprawę, autko idzie jak po szynach

 

no tak tylko, że na oryginalnych felgach nie ma potrzeby montowania żadnych pierścieni.

 

 

do tego dodac trzeba, ze chodzi o felgi oryginalne dodykowane do danego modelu; ponieważ np w bmw serii 5 e39 otwor centrujący jest wiekszy niz w bmw e60-wiec aby moc zalożyć felgi z e39 do e60 należy użyć wlaśnie pierścieni centrujących;

ale aby zalożyć kola z e60 do e39 to juz inna bajka... tu pozostaje dystans badz rozwiercenie felgi :mad2: :duh: (czego nie polecam)

pozdrawiam Konrad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.