Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

zakupiłem wzmacniacz i skrzynię basową firmy magnat. Teraz chciałbym to jakoś sensownie podłączyć. W samochodzie mam oryginalne radio kasetowe, a w bagażniku z lewej strony jest nawigacja. Szukałem na forum ale jakoś "łopatalogii" nie znalazłem. Może ktoś by mi pomógł i napisał jak się za to zabrać żeby zrobić to jak najlepiej, a jak najmniej się przy tym namęczyć. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Czy wzmacniacz oprocz wejsc typu chinch(czincz) ma wejscia po wysokich ?? czyli taka mala dodatkowa kosteczka:)

Jak tego nie ma to musisz kupic sobie przetwornik HI-LOW koszt jakies 15 zł na sam bas taki sredniej jakosci wystarczy.

I z tylnych glosnikow wyprowadzic sygnal do tego przetwornika ktory zamieni nam normalny sygnal glosnikowy w sygnal typu chinch :) albo mozna to tez zrobic z orginalnej kostki tylko trzeba pamietac ze po wyprowadzeniu tego trzeba pozegnac sie z jenda para glosnikow .

Opublikowano
Czytałem, że z głośników to nie jest dobry pomysł bo nie gra to za ciekawie. Ktoś gdzieś doradzał żeby wyciągnąć radio i dolutować wyjścia rca na wzmacniacz. Myślałem, że jakoś z bagażnika można coś wykorzystać i nie ciągnąć kabli przez całe auto. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, propozycje?
Opublikowano

Nie wiem jak jest w sedanach i starszych modelach E39 (domyślam się, że kolega nie ma kombi), ale w bagażniku turinga jest moduł sterownik+wzmaczniacz (u mnie to BECKER BM54). Wlutowałem się w jego elektronikę i wyprowadziłem przewody RCA na niskich napięciach tak jak to jest pokazane tutaj:

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=189796

Niestety nie miałem możliwości kupić gniazd chinch więc wlutowałem bezpośrednio przewody (jedną stronę obciąłem wywierciłem otwór w obudowie i przełożyłem przewody). Jeśli kolega ma taki moduł w bagażniku to sprawa powinna być prosta do załatwienia.

Opublikowano
Niestety mam sedana i raczej takich urządzeń nie mam (przynajmniej nie widzę). Ale z lewej strony tak jak się tą klapę z czytnikiem nawigacji odciągnie są jakieś ustrojstwa - tam nie idzie się do czegoś przykleić? Bo szukam, czytam ale ciężko z konkretami.
Opublikowano
Heh patrzyłem za tym modułem (szukałem go z lewej strony - tam gdzie mam nawigację, no chyba, że trzeba szukać gdzie indziej) i mam coś takiego jedno jakieś ustrojstwo o numerze 84.41-6 903 886.9 i drugie ale całego numeru nie dało się bez rozkręcania odczytać 65.12 - 6 907 13. Może to o którymś z nich mi piszesz?
Opublikowano

Tak to ta skrzynka z numerami zaczynającymi się od 65, ale po datach produkcji wnioskuję, że będzie to BM24. A to by oznaczało konieczność montowania konwertera Hi-Low na kablach głośnikowych. Schemat wtyczki tu:

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=71041&highlight=radio+module+pinout

Opublikowano
Czyli tak: poginam do jakiegoś elektronika on mi montuje do tej skrzynki wyjście rca i to sobie podłączam do wzmacniacza i nie muszę ciągnąć kabli przez cały samochód. A kabel sygnałowy? Gdzieś czytałem, że do kabla antenowego się można przytulić? A jak kolega sobie z tym poradził? No i jeszcze pytanie: czy sprzęt gra ok przy takim wlutowaniu się w tą skrzynkę?
Opublikowano
Co do wyjść RCA wszystko się zgadza. Ze sterowaniem jest tak jak mówisz pod kabel zasilania anteny, innej możliwości niema, niestety ma to swoją wadę. Wzmacniacz włącza się już po przekręceniu klucza w stacyjce, bo właśnie wtedy pojawia się tam napięcie. Jak to gra? Ano u mnie głośno, niestety z jakości dźwięku w porównaniu z innymi odtwarzaczami można być niezadowolonym, dosyć wąskie pasmo przenoszenia. Po podłączeniu pod wzmacniacz dobrej MP-trójki zdecydowana poprawa w zakresie niskich tonów.
Opublikowano
No teraz trochę z innej mańki: jak się zapatrujesz na wymianę radia, z tym, że na oryginalne ale z cd z x5 (gdzieś czytałem, że pasuje) - tylko czy przy takiej wymianie wszystko będzie chodziło tak jak przy obecnym radiu (sterownie z kierownicy, wyświetlanie na ekranie itp.)? Czy może lepiej wypierdzielić wszystko i cuś takiego zamontować http://www.janus-design.net/english/e39doubledin/index.php ?
Opublikowano

Jeśli chodzi o przekładkę na sprzęt z X5, moja wiedza w temacie jest zerowa. Jedno jest pewne że równolegle rocznikowo było montowane to samo, kupisz nowszy panel czeka cię podmiana modułu dokładanie wiązek itp. Jednym słowem kupa roboty efekt mizerny.

Dokładanie sprzętu nieoryginalnego niestety:

a) psuje estetykę, ta ramka jest kiepska

b) wiąże się z pominięciem głównego modułu, brak sterowania z kierownicy itp.

Wszystkie kable audio i tak do ułożenia na nowo (komunikacja i sterowanie moduł-panel odbywa się po szynie IBUS) chcąc założyć nowy sprzęt musisz zrobić WSZYSTKO od A do Z.

Tak to niestety wygląda w naszym "kochanym" BMW :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.