Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam problem z silnikiem m43, 316i. Od trzech dni pojawiły się regularne stuki o częstotliwości około 4.25 Hz (bieg jałowy, wolne obroty). Stuki przyspieszają jak zwiększa się prędkość obrotowa silnika. Myślałem, że to panewka, ale coś za wolno jak na nią, stukała by szybciej. Wczoraj, przypadkowo na pracującym silniku nacisnąłem na dźwignię napinacza paska wielorowkowego (pasek się poluźnił) i stuki ucichły, nie całkiem, ale się znacznie wyciszyły. Czy ktoś miał już taki problem - pytam bo nie chce w ciemno rozbierać wszystkiego. Dodam, że oprócz stuków nie ma żadnych innych niesprawności. Będę wdzięczny za szybką poradę.

 

Dodam jeszcze, że to nie zawory, ciśnienie oleju ok - nie klekocze przy odpalaniu, stuki są niezależnie czy silnik ciepły czy zimny

Opublikowano
sprawdz pasek od wewnetrznej strony czy nic nie ma na nim np jakiegos kamyczka wbitego w gume i sprawdz kola pasowe czy sa w dobrym stanie
jedynakk
Opublikowano

SUKCES!

 

Temat do zamknięcia!

 

Zdjąłem pasek i odpaliłem samochód - cisza, nic nie stuka. Sprawdziłem dokręcenie wszystkich kół - było ok. Przypadkiem miałem taki pasek w domu - kupiłem dwa lata temu i nie chciało mi się zmieniać. Jak już zdjąłem stary, to zakładam nowy. Odpalam samochód i... cisza :) . Okazało się, że stary był tak wyciągnięty, że zakres napinacza się skończył i stukał chyba o jakiś ogranicznik. Stukanie było takie jak panewka na tłoku, więc jeśli ktoś ma podobne objawy, wiecie już co można łatwo sprawdzić bez żadnych kosztów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.