Skocz do zawartości

316i wywala płyn


bemka30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy bmw e46 316i jest tak że kiedy przejedziemy jakiś odcinek np 20 km auto stoi 2,3 dni i gdy odkręcamy korek to wywala płyn i slychac syk powietrza auto przecież po 3 dniach jest zimne dziwna sprawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowicy znajdują się trzy o obiegi. Obieg płynu chłodzącego, obieg spalin i obieg oleju. Jeżeli któreś czynniki zaczną się ze sobą mieszać to wtedy oznacza uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Nauka zna jeszcze takie przypadki, że gazy z jednego cylindara przelatują do drugiego ale to ciebie nie dotyczy więc nie będę się rozpisywał.

 

Z uwagi na fakt iż płyn chłodniczy rozszeża się ciepnie to po nagrzaniu auta w układzie chłodzenia występuje dość spore ciśnienie. Ale gdy auto ostygnie to płyn zniejsza swoją objętość i w momencie odkręcania korka wlewu płynu nie powinno być w układzie żadnego ciśnienia.

Jeżeli z jakiś powodów ciśnienie występuje na zimnym to może oznaczać iż gazy spalin pod dużym ciśnieniem dostają się do układu chłodzenia.

Aby łatwo to zdiagnzować uruchom zimny silnik, otwórz maskę i "macaj" górny przewód od chłodnicy. Jak po chwili zacznie twardnieć to pewnie uszczelka pod głowicą.

Możesz też spróbować odkręcić korek wlewu płynu na zimny i zaobserwować czy strumień płynu z otworu testowego jest jednolity. Jeśli nie to albo układ zapowietrzony albo gazy dostają się do spalin. Otwór testowy znajduje się w górnej części zbiorniczka wyrównawczego zaraz pod korkiem i ma średnicę kilku milimertów.

 

Może też tak być iż na zimnym silniku wszystko będzie szczelne a dopiero po zagrzaniu silnika będzie nieszczelność. w tym wypadku jeżeli powyższe dwa sprawdzenia nie przyniosą efektu to wtedy spróbuj odkręcić korek wlewu płynu na zimnym, zagrzać silnik do normalnej temp pracy i zakręcić korek. Jeżeli ciśnienie znacząco wzrośnie w układzie to nie będzie dobry znak.

 

Uszczelka pod głowicą.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.dzięki sprawdze dodam że mam gaz mazi na silniku i korku nie mam ale na bagnecie sa 1 albo 2 plamki jak auto stoi ,nie dymi na biało obroty ok nie skacza 2 tygodnie temu pękł mi zbiorniczek wyrównawczy przejechalem już na nim około 1000km jak mechanik mi wymieniał to oleju nie było w płynie chłodzacym ciśnienie na zimnym odrazu nie wzrasta ,kiedy miałem ostatnio mniej płynu to gdy ruszyłem zaczełem jechac kontrolka świeciła mi się przez jakieś 30 km jadac około 140km/h jak zwolniłem do 60 to kontrolka zgasła czyli ciecz musiała podeśc do góry ,sprawdze ztym kanalikiem czy leci jednolicie ale i tak to dziwne wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwilą odpowietrzyłem układ zakreciłem korek od chlodnicy płyn był nalany do pełna w zbiorniczku wyrównawczym do wysokości korka ,odpaliłem auto chodziło az strzałka mineła niebieskie pole była przed białą ,nie pionem zgasiłem auto odkręcam korek płyn wywala z odpowietrznika tego na silniku jak go odkręciłem letko zasyczało węze górne były lekko ciepłe czy tak ma być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden problem strumyka nie ma jak zaleje płyn po brzegi to ciągnie go do tego otworku 2 mm a od spodu w zbiorniczku wyrównawczym ida banieczki co to obieg się zmienił jak to możliwe ,jak zakrece korek i poczekam od 3 d06 min na temp 35c to płyn mi wywala i te banieczki ida caly czas jak w akwarium strumyka nie widac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz dobrze odpowietrzone to tylko uszczelka pod głowicą zostaje. W obiegu płynu nie powinno być powietrza.

Pojedź do dobrego mechanika niech to dokładnie obejrzy. tylko nie jedź do tego co ci zbiorniczek wymieniał.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam to co mi się dzialo to bylo zapowietrzenie układu odpowietrzyłem strumień ladnie leci w zbiorniczku węze sa miekkie po przejechaniu 40 km jak auto ostygnie odkręcam korek nie wywala plynu narazie jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak był zapowietrzony to gdy właczyłem stacyjkę plyn nie leciał z malutkiego otworka szły bąbelki od spodu zbiorniczka wyrównawczego gdy układ jest prawidłowo odpowietrzony to kiedy odpalimy auto musi leciec strumień bez przerw w zbiorniczku wyrownawczym ja zrobiłem to tak że na zimnym dmuchałem w zbiornik wyrównawczy odkręcajac odpowietrznik na silniku ,aż z odpowietrznika zaczoł lecieć plyn zakreciłem odpowietrznik ,auto miało przód wyzej od tyłu zakreciłem zbiornik korkiem przejechałem sie około 30 km auto miało węze letko twarde ale mogłem je sciskać następnego dnia odkreciłem korek dolałem płynu zapaliłem auto strumień był ok to wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem tak - zimny silnik odpaliłem ,odkręciłem korek i dodatkowo obok korka wlewu masz tam śrubę odpowietrzającą układ,popuszczasz-jeśli powietrze zejdzie -zakręcasz,dajesz mu wyższe obroty przez chwilke,powtórz ze śrubą , jak jest ok. to dolej ubytek płynu do normalnego stanu i powinno być wszystko w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolego podpowiem ci wazna rzecz mianowice odpowietrzanie silnika w BMW powinno wygladac nastepujaca:

1-odkrecasz korek jezeli nie masz poziomu dolewasz plyn

2-WAZNE-Przod samochodu powinien przybrac jak najwiekszy kat

3-jezeli bedzie brakowac plynu to znak ze uklad sie odpowietrza

4-uzupelniamy plyn i tak to skutku

Jezeli nie bedzie przyczayna wywalania plynu zapowietrzenie i raczej uszczelak pod glowica

POZDRAWAIM :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.