Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zamieszczam krok po kroku jak wymieniać i stroic Vanos w naszych M50/M52.Niestety po angielsku

 

http://beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm

 

A tu macie jeszcze dodatkowe foto story :mrgreen:

 

http://www.101projects.com/BMW/Projects/013/pics.htm

 

Miłej wymiany

Edytowane przez DjAquaz
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Hej

 

Sprawa do ogarnięcia jest siłami domowymi?? Nie trzeba mega mechaników i super sprzętu? Co z tymi klockami do blokowania rozrządu?? Dorabiałeś je??

 

pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Znaczy się nie nie dorabiałem ale i tak poradziłem sobie.Ale za to znalazłem jak dorobić te blokady. Poszukam i dorzucę linka
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Generalnie te blokady są potrzebne do zblokowania wałków by można było zestroić Vanosa przy zakładaniu. Klucz którym się obraca koło zębate to po prostu jest potrzebne do przekręcenia koła zębatego vanosa które musimy przekręcić w celu włożenia ślimakowatego wieloklinu od Vanosa po prawej stronie.Jednakże da się i bez tego. Ja nie mając tych narzędzi poradziłem sobie z tym wszystkim i autko lata jak ta lala. Jeżeli nie chcecie ruszać wałków i ściągać tłoka można rozkręcając kolejno nakrętki dekla vanosa.Należy tylko ustawić martwy punkt na tłoku pierwszym. Musimy również odkręcić dopływ oleju,trzeba podłożyć najlepiej woreczek, bo w momencie ruszania części w późniejszym czasie wyleci olej z cylindra Vanosa. I teraz trzeba z wyczuciem lecz mocno pociągnąć lub zaprzeć najlepiej łyżką do kół (ale delikatnie i powoli) między koło zębate (prawe)Vanosa a obudowę tłoka Vanosa. Da nam taki efekt że zyskamy ok 3 cm luzu na odkręcenie śrub od dekielka tłoka.Jak już to zrobimy to należy zdjąć obudowę vanosa i na wałku ssącym zostaje nam tłok Vanosa.Rozcinamy delikatnie pierwszy pierścień potem gumowy oring. Nowe o ringi wkładamy do ciepłej wody ./Po 2 minutach wyjmujemy i zakładamy kolejno gumowy o-ring potem pierścień. Ważne by posmarować pierścien olejem i cylinderek tłoka.I odwrotnie składamy wszystko.Wpierw skręcamy tłok vanosa z dekielkiem i dopiero potem delikatnie gumowym młotkiem pukamy aż części zejdą sie tak by można było skręcić obudowe. Mnie to zajęło bez pośpiechu ok 2 godziny . Oczywiście uszczelki należy wymienić pod pokrywą i między częściami obudowy .

 

Jak ktoś jest nie pewny radzę nie tykać bo można łatwo se napitać biedy moją metodą choć ja nie miałem kłopotów.Na pewno osoba która ma do czynienia z mechanika na co dzień da rade bez problemu.Szczerze jest to proste jak budowa cepa :mrgreen:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 8 lat później...
  • 6 lat później...
Opublikowano (edytowane)

Kurde boję się to wymieniać sam a w Holandii aktualnie przebywam a tu mi to wyceniają na 3,5tys euro 😕


 

Edytowane przez Marcelfk25
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 8.12.2024 o 17:30, Marcelfk25 napisał(a):

Kurde boję się to wymieniać sam a w Holandii aktualnie przebywam a tu mi to wyceniają na 3,5tys euro 😕


 

Robiłem u siebie wg powyższego poradnika i poszło jak ta lala. Tylko miałem blokady pożyczone. 

Opublikowano

Blokady mogę kupić nawet. Ale nie wiem czy się podjąć czy cały silnik wymienić tu coś z vanosani jest, popychacze do naprawy wtrysk 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.