Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

 

Zwracam sie z postem do posiadaczy 530d rocznik 99 - maualna skrzynka biegow.

Czy moglibyscie sprawdzic a nastepnie napisac mi czy na wolnych obrotach od 1000 do 1800-2000 slyszycie turbinke a takze podczas jazdy, ja u siebie slysze wlasnie kolo 1800-2000 obr/m.W poprzenich moich samochodach w dieslu slychac bylo ja praktycznie od zera(wiadomo,ze optymalna prace wykonuje przy okreslonych obr).Troszke mi ja przymula na nizszych partiach a ze sie robi na dworze coraz cieplej postanowilem sie zabrac za nia.Wiec taka mala prosba - jakbyscie mogli sie przysluchac w Waszych autkach to o czym na poczatku napiaslem.Dziekuje

 

Pozdro..

Opublikowano (edytowane)

Hej.

Turbo zaczyna swistać przy 1700obr około (poniżej nie słychać wcale), ale ton gwizdu zwiększa się (nie mylić z natężeniem) i w koncu wycisza, gdy turbo już ładuje pełnym doładowaniem. W prawidłowo działajacej turbince gwizd słychać tylko przy rozpędzaniu wirnika.

Aha i wewnatrz auta przy zamknietych szybach nie slysze turbiny.

 

Jesli slyszysz turbo ponizej 1700, to masz bankowo regenererowaną.

Jesli slyszysz gwizd caly czas przy pedale gazu w podłodze, to albo wirnik luzny, albo zmienna geometria nie otwiera sie do konca - sprawdź przewody podcisnienia, szczelność układów, albo wydajnosc samej pompy prozniowej.

Edytowane przez ar_w
Opublikowano

Obesrwowalem inne samochody,typu vw passat nowy , itp ogolnie diesle i u nich nawet przy ruszaniu slychac dlatego sie tym zainteresowalem.U mnie przy zamknietych szybach tez nic nie slysze.dzieki za szybko odp..

 

pozdrawiam

Opublikowano

Nie wszystkie - hdi, multijet nie slychać, w dCi, CDI nie wiem.

TDI mają inną ch-kę doładowania, tam przy 1500 już mocno dmucha, ale z kolei powyzej 3000 juz ostro słabnie, a w BMW ciagnie niemal rowno do 4000 i chwała mu za to :wink:

 

Dlatego też uzytkownicy przesiadajacy się z 1.9TDI do 2.0d sa rozczarowani, bo czują turbodziure. Przy 3.0d tak nie czuć, bo sam w sobie pojemny diesel ma juz sporo Nm, więc przyjemnie jedzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.