Skocz do zawartości

318i Przysiadanie obrotów


bolokm

Rekomendowane odpowiedzi

Zakladam nowy temat, wiem ze kolejny, jednak robie to specjalnie, gdyz w tym temacie mam zamiar zebrac dane od wszystkich i dzieki temu dojsc do jakichs konkluzji.

 

Jak wiecie temat tzw przysiadania obrotow w 318i jest powszechny a co najgorsze nie jest rozwiazany jednoznacznie. Wiele rad jest typu, wymien to, przeczysc to itp, co w wiekszosci przypadkow niestety nie daje poprawy.

 

Prosze zatem kazdego, kogo to spotkalo, o wypelnienie danych wg ponizszego wzoru. Wtedy byc moze zidentyfikujemy i wykluczymy jakies rzeczy:

 

1. Rok produkcji, przebieg

2. Objawy: np. Auto na zimnym silniku pracuje ok, jednak jak sie rozgrzeje to przy przegazowaniu obroty przysiadaja do 500 (ekstremalnie nawet gasnie) zatrzesie czesto silnikiem i wracaja. To samo jadac i przed swiatlami wrzucam na luz i obroty przysiadaja tez. Prosze o w miare jasny opis, moze byc szczegolowy. Prosze o wpisy tylko od osob ktore maja problem z obrotami.

3. Co zostalo wymienione: w tym punkcie opisujemy kroki i wymiany jakich dokonalismy gdyz myslelismy ze to pomoze. Wypisujemy czesci ktore wymienilismy, naprawilismy, przeczyscilismy (wymiana weza, odmy, swiec, przewodow itp). Czy po wymianach jakies zmiany?

4. Auto posiada instalacje GAZ? Jezeli TAK jakiej firmy? sekwencja?

5. Bledy z kompa: na ten punkt licze bardzo. Jezeli ktos nie ma dostepu do kompa pomija ten punkt (mozna pozniej wyedytowac swoja odpowiedz i dopisac). Podlaczamy kompa, odpalamy INPE i wypisujemy dokladnie wszystkie bledy i wpisujemy je w tym punkcie. Byc moze odnajdziemy tym sposobem rzecz ktora przy kazdym sie powtarza.

6. Czy sa jakies nieszczelnosci silnika? Wyciek oleju? gdzie?

 

Jezeli uwazacie, iz jeszcze jakis punkt powinien sie pojawic w opisie dajcie znac.

 

Jezeli jakies pytania piszcie mi na priv, bede wtedy aktualizowal opis.

 

pozdrowienia.

Edytowane przez bolokm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rok produkcji: 1998, przebieg 130 000

 

2. Objawy:

Auto na zimnym silniku pracuje ok, jednak jak sie rozgrzeje to przy przegazowaniu obroty przysiadaja do 500 (ekstremalnie nawet gasnie) zatrzesie czesto silnikiem i wracaja do 800 -900. To samo jadac i przed swiatlami wrzucam na luz i obroty przysiadaja tez.

 

3. Co zostalo wymienione:

Wymienilem Odme na nowa, oraz waz od podcisnienia z tylu silnika idacy od kapy zaworowej do odmy. Niestety bez zadnej poprawy. Nastepnie rozebralem caly uklad dolotowy, sprawdzalem wezyki, wymienilem czesc uszczelek, sprawdzilem co moglem "domowymi" sposobami, zlozylem wszystko i bez zmian. Co ciekawe jak silnik pracuje od czasu do czasu slychac jakies cykniecie powietrza. Przy zgaszeniu silnika slychac jak upuszczone zostaje powietrze, jakby nadmiar.

 

4. Auto posiada instalacje GAZ?

TAK. BRC sekwencja.

 

5. Bledy z kompa: uzupelnie ten punkt na dniach jak podlacze kompa. Pamietam mniej wiecej jak podlaczalem, ale wole poczekac i napisze dokladnie nazwy bledow z opisami. W kazdym razie bylo tam cos o lambdzie, cos o powietrze - nie chce jednak wprowadzic kogos w blad dlatego opisze ten punkt jak podlacze kopma.

 

6. Nieszczelnosc kapy rozrzadu, maly wyciek.

Edytowane przez bolokm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z falujacymi obrotami powiem tak chyba juz sie do tego przyzwyczailem

moje bmw 318 e46 rok 1998

wymienione swiece

wymieniony regulator obrotow

czyszczenie silniczka krokowego

przebieg 198 tys

na kompie zadnych bledow

juz nie wiem co mam sadzic o tym ??

jak cos mozesz doradzic to napisz z checia poslucham mondrzejszych ode mnnie pozdrawiam :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

1. Rok produkcji: 1998, przebieg 163 000

 

2. Objawy:

Auto na zimnym silniku pracuje ok, jednak jak sie rozgrzeje to przy przegazowaniu obroty przysiadaja do 500 zatrzesie czesto silnikiem i wracaja do 800 -900. To samo jadac i przed swiatlami wrzucam na luz i obroty przysiadaja tez.

 

3. Co zostalo wymienione:

- swiece i przewody

- przeplywomierz

- silnik krokowy

- sprawdzony caly uklad dolotowy - przez mechanika (trwalo to ok. 4 godzin - zero nieszczelnosci)

 

4. Auto posiada instalacje GAZ?

TAK. sekwencja - na benzynie rowniez obroty faluja

 

5. Bledy z kompa: BRAK

 

6. Nieszczolnosci - zauwazylem ze plyn chlodniczy ucieka - z czego? Jeszcze nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.