Skocz do zawartości

740i gumowy odglos podczas skrecania kolami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie pomozcie, meczy mnie od jakiegos czasu odglos gumowy slyszalny szczegolnei podczas skrecania kolami, oraz stuki podczas jazdy metaliczne. wszystko w zawieszeniu rozeznane i nie mozna znalesc przyczyny.

ale wpadlem na pewien pomysl...mianowicie zaczelo sie mniej wiecej jak mechanik zmienial mi lozyska oraz gumy na mcphersonie.....wydedukowalem ze mogl nie dac podkladki jakiejs tzn zapomniec..

moze ktos z Was rozbieral i wie czy jakies sa, i gdzie maja sie znajdowac. w realoem jest to opisane ale jakos te elementy nie wygladaja podobnie do moich, wole jak podpowie mi ktos kto to robil.

u mnie wyglada to tak, ze od dolu patrzac jest talerzyk, na niego idzie podstawka do lozyska, guma, na gume talerzyk i sruba, skrecone jest mocno, i efekt tego jest taki ze jak skrecam kolami to talerzyk idzie razem z guma, a powinien chyba stac...

 

dziekuje z gory za pomoc!:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Red_man,

 

Wyglada na to, ze mechanik nie zalozyl metalowego talezyka na gorne mocowanie amortyzatora tylko na lozysko gornego mocowania amortyzatora.

Na podstawe lozyska (gorne mocowanie amortyzatora) powinien polozyc talezyk metalowy a dopiero na niego ta gruba gume - lozysko gornego mocowania amortyzatora.

Po skreceniu srubami te 2 gumy maja miedzy soba metalowa plytke i nie skrzypia.

Dodatkowo na harmonijkowej oslonie amortyzatora na goze jest taki dodatkowy odboj zrobiony z lekko pomaranczowej gumy. Miedzy nim a gornym mocowaniem amortyzatora rowniez powinna byc metalowa podkladka.

 

Mam nadzieje, ze to pomoze.

Jacek

Opublikowano
Potwierdzam. Jedz do tego mechanika i niech robi jak powinno byc a nie rozebrał i zapomniał jak złożyć :)
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Opublikowano
no ale jak bedzie zle zlozone to mu udowodnij ze zpaprał no trzeba było odrazu jechać a nie zwlekać.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Opublikowano

heh zanim nie zmienilem sprezyn na sportowe nie bylo tak slychac. jedni obstawiali na uszkodzony jakis wachacz, drudzy na kolumne kierownicza, a kolejni na lozyska kola:/ no a teraz jak sa twardsze sprezyny to juz jest baaardzo slyszalne:/

a powiedzcie mi jak wyglada ten talerzyk?to jest cos szerokosci gymy?wchodzi mniedzy podstawe lozyska a gume??

Opublikowano

Witam,

 

Prosze wejsc na strone sklepu Inter Cars http://sklep.intercars.com.pl/ Po lewej stronie jest przycisk "eKatalog".

Po wejsciu do niego wybieramy marke samochodu oraz model a nastepnie silnik.

Po prawej rozwinie sie nowa list, idziemy do "Amortyzacja pojazdu" a nastepnie klikamy na "Elementy kolumny/Osłony/Odboje".

Po lewej otworzy sie okno z wszystkimi czesciami skladowymi.

Podane sa Marka, numer katalogowy, cena, ilosc sztuk dostepnych oraz jest mala ikona aparatu fotograficznego. Gdy ja klikniemy to otworzy sie zdjecie tej czesci.

 

Tutaj http://www.realoem.com/bmw/select.do po wybraniu auta nalezy kliknac na przycisk "browse parts".

Wybieramy 31 Front axle a nastepnie 31 10 Front axle suspension, nastepnie klikamy na 3 zdjecie na "GUIDE SUPPORT/SPRING PAD/ATTACHING PARTS". Szukana metalowa podkladka to numer 17 na zdjeciu.

 

Dokladniej nie potrafie tego pokazac.

Mam nadzieje, ze to wystarczy.

Jacek

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF51&mospid=47516&btnr=31_0246&hg=31&fg=10

 

otwieram te strone i teraz tak jest to rowniez schemat dla samochodu z edc....elementy 10, 9 , 1 , 3, 4, 5 u mnie sa!wiadomo odboj oslona musi byc:P nie jestem pewny tylko tego elementu 11...tego talerzyka:/ kurde wkurze sie to rozbiore to dzis i sprawdze...ale nie chwilka...wystarczy odboj pociagnac w dol moze bedzie widac ten talerzyk...sprawdze dam znac:) w kazdym razie miedzy podstawa lozyska a lozyskiem nie ma zadnej podkladki i u mnie rowniez:/ element na tym schemacie oznaczony numerem 15 Adapter oraz 17 uszczelka dla mnie sa nie potrzebne bez edc....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Nastepna zecz do eliminacji to material z ktorego zrobione jest gorne mocowanie amortyzatora 1, spotyka sie z twrdej gumy oraz plastiku.

Czy gorne mocowanie amortyzatora 1 byla wymieniana przy zmianie sprezyn ?

 

Lozysko kola ....hmm... jesl podniesiesz kolo na podnosniku i mocno nim pokrecisz to uslyszysz glosny szum (bez obciazenia na kole).

Jesli auto jest na ziemi (lozysko obciazaone) a lozysko jest zuzyte (brak smaru) to zaczyna sie zacierac i od czasu do czasu bedzie piszczalo - agonia lozyska.

Jesli na podniesionym kole nic nie slychac to jest ok.

 

"Piszczece gumy w tulejach na sworzniach mocujacych wahacza" - sprezyny sa sztywniejsze wiec ugiecie jednostkowe przy takim samym obciazeniu bedzie mniejsze porownujac do standardowej sprezyny. Czyli kat obrotu wahacza bedzie mniejszy a wiec jesli mialyby piszczec gumy to piszczalyby slabiej. Pisk jest silniejszy wiec to nie gumy.

 

Sztywniejsze zprezyny powoduja przeniesienie wiekszej sily pionowej na kielichy nadwozia a wiec wiekszy moment skrecajacy i zginajacy dzialajacy na podloznice. Nadkola sa spawane i zgrzewane do podloznic i klatki auta. Jesli po latach zginania i skrecania ktores z zgrzan lub spawow puscilo to sztywnosc konstrukcji spadnie i zaczyna sie poddawac. Mam nadzieje, ze to sie nie stalo, ale ... zwiekszenie obciazenia konstrukcji skraca jej zycie.

Jesli "testowe" zalozenie rozporki na kielichy pomoze to auto jeszcze troche pojezdzi.

 

Sorki za spory post ale staram sie to logicznie wyjasnic.

Pozdrawiam,

Jacek

Opublikowano
Dobry post i bardzo mądry tez tak uwarzam!
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Opublikowano

kurcze....obejrzalem wszystkie spawy i zgrzewy jakie moglem i nic nie znalazlem. pod nadkoladmi ladnie...hmm

lozyska w kolach sprawne, juz kilka razy je sprawdzalem. nic nie piszcze w zawieszeniu, tylko te stuki....ale kolega ktory posiada e39 ma podobne problemy do mnie....i u niego mechanik stwierdzil ze uszkodzone sa amortyzatory....:/

 

jak wymienialem sprezyny nie wymienialem juz tych gum "1" gdyz byly zmieniane podczas wymiany lozysk mcphersona---pol roku temu:)

Opublikowano
Możliwe też to że amorki mogą dudnić,miałem tak w e32.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
no i tak wszystkie wachacze i laczniki z przodu wymienione, do tego gumy na stabilizatorze dalej stuka:/ zostaly mi koncowki drazkow, drazek srodkowy do sprawdzenia, tuleja teflonowa przy kolumnie, no i amorki:/ heh trAgedia trafilo sie cos zapewne banalnego a polowe auta wymienie....te kochane BMW:D
Opublikowano
NO ale zawsze bedziesz miec wszystko na glanc:)
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.