Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Szukałem na forum i nie znalazłem jak to zrobić... nie mogłem znaleść, więc jak gdzieś było to nie bijcie tylko rzućcie mnie linkiem :)

 

1.) Czy ktoś wie jak wygląda zdjęcie blokady obrotów w e36 318i@m40 1992.r?

2.) Czy to jest na tyle proste że można to zrobić samemu i jeżeli tak to jak czy wymaga to 'specjalnego' sprzętu?

Opublikowano
Witam,

 

Szukałem na forum i nie znalazłem jak to zrobić... nie mogłem znaleść, więc jak gdzieś było to nie bijcie tylko rzućcie mnie linkiem :)

 

1.) Czy ktoś wie jak wygląda zdjęcie blokady obrotów w e36 318i@m40 1992.r?

2.) Czy to jest na tyle proste że można to zrobić samemu i jeżeli tak to jak czy wymaga to 'specjalnego' sprzętu?

 

Jesli masz na mysli przesuniecie w gore progu ogranicznika przy ktorym

odcina paliwo, to niestety mozliwe jest to tylko za pomoca ingerencji

w program sterownika silnika DME czyli innymi slowy popularnie

zwanym chip'em.

 

Ale moze powiesz do czego Ci to jest potrzebne ? Przesuniecie obrotow

w gore o 500-800 obr/min maksymalnych nie da Ci jakichs ewidentnych

korzysci (krzywa momentu zazwyczaj w tym zakresie juz opada, chyba

ze zaozony jest jakis "dziki" walek) a ryzyko zniszczenia motoru

wzrasta znaczaco.

 

Zasadniczo jest to jedna z bodaj najwazniejszych cech chroniaca silnik

przed zniszczeniem i jesli posuwal bym sie do jakichs modyfikacji

to o przesuwaniu ogranicznika w gore pomyslal bym raczej na

ostatnim miejscu.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Problem który mnie skłania do zdjęcia odcięcia opisałem tutaj:

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12508&highlight=

 

Jutro jadę wymienić wałek, popychacze, dźwigienki i co sie tylko da przy tej głowicy (o ile będzie trzeba, i tak jadę zrobić rozrząd)... napewno to nie zaszkodzi. Fakt faktem jakoś mam mieszane uczucia czy rzeczywiście te elementy mogą być przyczyną nie wchodzenia na obroty...bardziej stawiam na jakieś źle działające 'odcięcie'.

Bardziej mi zależy żeby to w ogóle wyłączyć niż żeby przesówać.

 

Rozumuję tak:

Komputer odcina paliwo i iskrę na podstawie jakichś pomiarów, które mogą być błędnie odczytywane (skąd nie wiem i raczej może być trudno do tego dojść). Jeżeli w ogóle to wyłącze to poprostu nie będzie odcinać, ma to swoją wadę bo tak jak pisałeś jest to rzecz która chroni silnik.

Ja zakładam że na czerwone pole nie będę w ogóle wchodził. U mnie nie wchodzi wyżej niż 5500, u innych 4000 i z tego co wiem to dziś mam 5500 a za 2 tygodnie może mi spaść do 4000, więc coś trzeba z tym zrobić.

 

UPDATE

---------

Wymiana wałka, popychaczy, dźwigienek i czegoś tam jeszcze pomogła.

Auto kręci się jak wiertarka.

BTW. Mógłby ktoś opisać jak tą blokade ściągnać... może komuś innemu się przyda ta informacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.