Skocz do zawartości

BMW 318i M10 z wtryskiem paliwa 1987 r. - czujnik? czego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem tu pierwszy raz ale liczę, że dobrze trafiłem :D

Kwestia jest następująca: w silniku M10 318i 1987 r. zasilanym wtryskowo z przodu silnika są 3 czujniki. Jeden jest niebieski, jeden jest czerwony, jeden nie ma koloru - tylko wtyk. Ten bez koloru odpowiada za temperaturę na desce rozdzielczej - sprawdziłem. Ten niebieski - nie wiem za co odpowiada ale po odłączeniu silnik się dusi, pracuje nierówno i nie wkręca się na obroty. I teraz czerwony - jego włączenie lub wyłączenie nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika - i w czasie jazdy i na postoju. Piszę o tym bo problem z moim autkiem jest następujący: jak jest zimny to przygasa i nie trzyma obrotów, a wręcz je obniża. Jak się silnik zagrzeje to trzyma obroty ok. 1000 i co jakiś czas, losowo podnosi je sobie na 1100-1300 - w sposób dowolny. Czasami potrafi też je opuścić na 600 albo 900 ale nie zgaśnie.

Podejrzewam ten czerwony czujnik ale na allegro nikt nie wiedział do czego on służy. Podejrzewam również silnik krokowy bo autko jeździło na gazie (ja gaz odłączyłem i chcę ustawić go na beznynie).

Proszę o pomoc w którym kierunku powinienem pójść - czujnik, silnik krokowy a może coś innego?

 

P.S. przepływomierz jest ok, układ dolotowy szczelny - moim zdaniem.

 

Sławek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.