Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Ostatnio czytalem artykul na onecie.

http://moto.onet.pl/1591105,3,artykul.html

w tym artykule jest napisane:

Można także próbować zmieniać kształt i średnicę dolotu. Skutki eksperymentów potrafią przejść najśmielsze oczekiwania. Doskonałym przykładem jest ośmiocylindrowy silnik BMW przygotowywanego do wyścigów na 1/4 mili. W seryjnym wydaniu rozwijał 286 KM i 400 Nm. Motor otrzymał elektronikę za kilka tysięcy złotych. Dzięki niej uzyskano dodatkowe 20 KM i 30 Nm. Dalszy, niemal identyczny przyrost mocy zanotowano po przytwierdzeniu do przepustnicy... długiej rury kanalizacyjnej ze stożkowym filtrem powietrza! W celu wykluczenia ewentualnych błędów pomiar przeprowadzono kilkukrotnie. Za każdym razem wyniki były identyczne. Zastrzyk mocy, jaki wiele firm tuningowych wyceniłoby na tysiące złotych kosztował jedynie 8 PLN.

I zwiazku z tym artykulem mam pytanie do tych co sie znaja i wiedza o co chodzi aby mogli wyjasnij jak moga...

o Co chodzi dokladniej z ta wypowiedzia:

"Dalszy, niemal identyczny przyrost mocy zanotowano po przytwierdzeniu do przepustnicy... długiej rury kanalizacyjnej ze stożkowym filtrem powietrza"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiara tez czyni cuda :wink: . Moze jeszcze z pominieciem przeplywki? Bo za 8pln to chyba nie inaczej. Czekam na wypowiedzi innych kolegow a narazie to uwazam, ze to kompletna bzdura. Kazdy kto uzywal INPY wie doskonale jak ogromna role w regulacji pracy i mocy silnika spelnia przeplywomierz, mialem kiedys dziure w przeplywce, przy okazji pewnej awarii na wysokosci przeplywomierza - silnik dzialal nierowno i ciezko uzyskiwal przyrost obrotow. Byc moze dlatego, ze dalej mam elektorniczna przepustnice a w artykule chodzi o silnik bez VANOS'a - przedliftowy, tylko nie wiem czy to wogole robiloby jakas roznice.

 

Co do onetu to utarlo sie smieszne, ale trafne powiedzienie: "jestes glupi jak komentarz na onecie"... Pasuje tez do artykulow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.