Skocz do zawartości

silniki M54 i ich następcy - trwałosc?


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jak wygląda trwałość silników M54 3 litrowych oraz nastepnej generacji silników benzynowych BMW , 2.5 oraz 3 litrowych, tych montowanych w e61 i e60? Czyli nazwanych chyba N52?

Jakie macie doswiadczenie w użytkowaniu tych silników, szczegolnie jak chodzi o usterki, trwałosc, powazne awarie?

Pominmy tu spalanie i osiągi.

 

Sporo czytałem na forum o obu rodzajach tych silników, ale cięzko o jakies jednoznaczne wnioski. M54 ponoć bardzo piją olej, ale znowu jest sporo osób, którym nie bierze ani grama oleju. Ponoć M54 mają bardzo wrażliwe głowice i lubią sie przegrzewać, często trapią je wycieki (tak jak M52).

 

Ponoć następna generacja benzynówek BMW jest jeszcze bardziej delikatna.... jakie są Wasze doswiadczenia z tymi silnikami?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie slyszalem za wiele o tych silnikach, bo benzynowych w E60 jest bardzo malo. Glownie dlatego, ze diesel 3.0 (wedlug mnie) kładzie jednostke analogiczna w benzynie, jesli chodzi o moc (pierwsze lata produkcji E60). Potem wchodzily juz nowsze benzyny, w tym niedostepna na naszym rynku (tylko USA) wersje 535i z silnikiem 3.0 biturbo.

 

Pytalem rowniez mechanikow i twierdza ze z benzynami jest niby mniej problemow, ale to kwestia tego, ze 80-90% aut na rynku to diesla, wiec stojac z boku i widzac jak diesle naprawiaja sie w serwisie, mozna by stwierdzic ze to one czesto padają.

 

Najwiekszym eksploatacyjnym plusem benzyny jest brak turbo (w odpowiednich wersjach, wiadomo). Do tego wtryski są mniej czule na jakosc paliwa, chociaz najnowsze jednostki maja juz zaawansowane wtryski i tez nie mozna w tych autach lac syfu. Silniki benzynowe mają Vanosy i pewnie też Valvetronic. Vanosy moga stukac lub cieknac, wiaze sie to z rozebraniem ich i wymiana uszczelnien, ale nie jest to droga sprawa. Poza tym moga jakies czujniki padac (polozenia setki ruchomych rzeczy w silniku ;) przeplywomierz itp, standard). Ale ogolnie lejesz (wiecej niz w analogicznym dieslu niestety, na krotkie odcinki i zimny silnik sporo wiecej) i jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem w sierpniu 2008 e60 530i z 2004r z 120 tys przebieg- wymienilem olej,filtry i jazdz w droge

teraz mam 210 tys przebiegu i jedyne co robilem to okresowe -olej,filtr oleju i klocki,filtr powietrza i tyle-nie wymienilem nawet filtrow weglowych.Po 200tys wymienilem swiece i czesc zawieszenia(wachacz 1szt,drazki kierownicze i stabilizacyjne)

jestem z silnika 3 litrowego w bezynie zachwycony,fakt potrafie dolac nawet litr oleju na 13000 km ale glownie

taka potrzeba wystepuje po jezdzie na autobandzie jak mam ponad 4.5 tys obrotow przez 3-5 godzin jazdy,byl okres ze jezdzilem

tyko po kraju prawie przepisowo i bez wyglupow do 5 tys obrotow i stan oleju po 13 tys byl bez zmian.Paliwo leje na stacji tesco i na razie jest ok.Jak wymienialem drazki to silnik suchy od dolu zadnego pocenia sie w newralgicznych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bzdura z tym, że mają słabe głowice. Ja miałem M52 w e46 zrobiłem na nim 100 tysięcy i oprócz termostatu i pompy wody, przebieg a nie uszkodzenie, nic nie robiłem. Nie brał ani grama oleju. Wymieniałem wg wskazań czyli po ok 20 000 km. A co do 3.0 D to nie jest tak, że bije benzynowe na głowę tylko do Polski ściągają strucle w dieslach bo niby taniej. A jak się później okazuje to padają turbiny, wtryski itd bo niestety nie mają przebiegu takiego jak na blacie tylko 2-3 razy większy ... Jak chcesz kupić kup benzynę z N52 i będziesz mega zadowolony.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura z tym, że mają słabe głowice. Ja miałem M52 w e46 zrobiłem na nim 100 tysięcy i oprócz termostatu i pompy wody, przebieg a nie uszkodzenie, nic nie robiłem. Nie brał ani grama oleju. Wymieniałem wg wskazań czyli po ok 20 000 km. A co do 3.0 D to nie jest tak, że bije benzynowe na głowę tylko do Polski ściągają strucle w dieslach bo niby taniej. A jak się później okazuje to padają turbiny, wtryski itd bo niestety nie mają przebiegu takiego jak na blacie tylko 2-3 razy większy ... Jak chcesz kupić kup benzynę z N52 i będziesz mega zadowolony.

 

No obecnie mam BMW z M52 i jestem zadowolony, tak z auta jak i z silnika.

Dlatego wacham się między M54 a N52 i chciałem poznac opinie o tych silnikach.... chociaż diesle też kuszą - wybór trudny :roll:

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

Ja miałem kilka BMW z silnikami M52, w Polsce mam jeszcze e39 z silnikiem M54 3,0. Mam również już drugą z silnikiem N52 2,5. Powiem tylko tyle w żadnej nie miałem żadnych problemów. Oczywiście zawsze dobry serwis jest robiony.Mam również diesla 535d, fantastyczny silnik i X5 3,0d . Ale dźwięk tych benzyniaków jest fantastyczny. Jak się ładną benzynę znajdzie to polecam. N52 jest nowszą konstrukcją i bardziej skomplikowany ale osobiście ten motor bym wybrał. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.