Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Głownym moim celem jest zwiekszenie mocy seryjnego silnika bmw 328. Z samochodem nie było nic zmieniane jest całkowicie w serii.

Co mozna sprawic (zmienic, lub dodac), aby uzyskac wieksza moc tego silnika.

 

Słyszalem, że odpowiednio przerobiony kolektor ssacy od m50 potrafi dodać po 3 do 6 koni. Potrzebna jest wtedy prawdopodobnie zmiana dolotu powietrza. jednak juz po takich zmianach trzeba bedzie juz poprzestawiać coś w komputerze.

 

Interesuje mnie również co można osiągnąc po zmianie kolektora wydechowego ( chodzi tu o tak zwane "barany" jeśli dobrze mowię) lub całego wydechu. Auto posiada całkowicie seryjny układ wydechowy. Katalizatory równiez seryjne. Teraz mam pytanie. Auto ma juz swoje lata i te katalizatory z pewnościa już takiej swojej roli nie odgrywaja, a w recz moga w pewien sposób obinzać osiągi, jeśli są juz zużyte. Więc będą wymontowane. Co najlepiej wstawić? Dwie rurki o tej samej sirednicy co wydech?, czy może tej samej wielkości co katalizatort dwa puste tłumiki (chyba chodzi o ciśnienie). Planowałem jechać na komputer by sprawdzic, stan mocy silnika, jak i moc jaka jest osiągana z katalizatorami, pozniej moc po wycięciu katalizatorów. Ze wstawionymi rurkami, a pózniej ze wstawionymi tlumikami zamiast katalizatorów. Wiem, że wymaga to sporo pracy i parę groszy, ale myslę że bedzie warto.

 

Prosiłbym szanowne bractwo o skomentowanie jak i poprawienie mnie.....

Pozdrawiam i zgory dziękuję :8)

Opublikowano
Witam :D ... co do zwiekszania mocy w tych silnikach, to rzeczywiście zmiana kolektora ssącego na ten z M50 coś tam daje, jak dasz do tego dobry dolot (dedykowany z osłoną termiczna) będzie napewno lepiej, chociaż na seryjnej puszcze też będzie chodzić... co do grzebania w ECU, nie ma takiej potrzeby, o ile dolot będzie szczelny auto będzie chodziło bez problemu (chyba ze chcesz od razu chipować auto), ale przy benzynie to max.10% o ile silnik jest w dobrej kondycji...Co do wydechu to już seryjnie jest on bardzo dobrze obliczony... Jednak dobrej jakości barany plus cała reszta wydechu (założona z głową) tez pare km napewno da...(te barany z allegro np.TaTechnic, czy ProRacing, moim zdaniem są bardzo dobrze wykonane i bez żadnych problemów pasują)możesz pokusić się też o poszukanie kolektora z M3( jak dostał byś kolektory+reszte układu od M3 to przyrost mocy gwarantowany ale koszta też spore... Co do katalizatorów, zdania są podzielone jak dla mnie to po najniższej linii oporu najlepiej wstawić rurke (jeśli jest już koniecznośc wycinania katów) bo te wszystkie super strumienice, i uniwersalne tłumiki środkowe to jak dla mnie wyrzucanie pieniędzy w błoto... :mad2:
Opublikowano
Dzieki za odpowiedz. Ale jesli chodzi o tłumiki zamiast katalizatorów, to wstawiałbym puste w środku.... Nie chciałbym zabardzo zmieniać seryjnego wydechu.... Chyba ze na prawde było by wartto. Zmieniłbym właśnie kolektor wydechowy, wyciął katy i wstawił rurki lub dwa puste tłumiki, ewentualnie zmienił tłumik końcowy. Jeśli to coś pomoże, bo dla samego wyglądu lub zmiany dzwięku wydechu to końcowego raczej nie zmienie. Już i tak po wywaleniu katów i wstawieniu rur lub tych zamiennych tlumików. Dostanie takiego mocniejszego metalicznego dzwięku... :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Siema. Sam kolektor od m50 to nie 6 koni. Coś minimum 210 powinno być. Ale nie konie tu są najważniejsze a moment. Moment po wstawienie kolektora m50 spadnie lekko ale jego krzywa ulegnie poprawie. I o to chodzi. Co do baranów - nie wstawiaj. W większości przypadków, więc w twoim na pewno też, nie pomożesz a zepsujesz. Wydech w m52b28 jest idelanie obliczony pod ten silnik. Ma po prostu mniejszą średnicę niż np. m50b25 czy m3. Wstawiając barany TAT lub Rennsport czy nawet od m3 po prostu odprężysz silnik. A tego nie chesz. Z katalizatorami ta sama historia. W ogóle nie ruszaj jeśli nie mas pewności że są zatkane. Jedź zhamować auto najpierw. Co dalej? Wałki od m3 wersji US, dolot Dave-F, i na koniec remapping. Poczytaj inne fora bo różnych tematów dot. m52b28 jest mnóstwo:

http://www.racingforum.pl/BMW-Performance-f24.html

http://www.bmw-syndykat.pl/viewforum.php?f=10&sid=26f07b1e8b9d672cf6a7c718f5985cad

a tu temacik kolegi z forum bmw-3city:

http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=4465

 

Dodam że przerobienie kolektora od m50 to nic łatwego. Można kupić w DE już przerobiony.

Generalnie poczytaj to co ci dałem bo to są rzetelne informacje, oparte doświadczeniem a nie sucha teroia jak to na tym forum najczęściej się zdarza. Poczytaj, popytaj i dojdż do swoich wniosków.

Edytowane przez saku82pl
Opublikowano

Cieżka sprawa z tym silnikiem tuning jest bardzo drogi, wydech tylko dedykowany dobrej firmy np supersprint, barany z m3 maja wieksza srednice co prowadzi do zawirowan w ukladzie co przeklada sie na spadek wydajnosci ewentualnie powiekszenie kanalow wylotowych poprawia sprawe, jednakze modyfikacja bezsensu gdy reszta silnika jest seryjna bo jak kolega saku napisal odprezysz uklad wydechowy.

Kolektor dolotowy kupisz w polsce na forum jest uzytkownik "korona" i do niego sie zgłoś ale szczerze to dolot plus wydech da ci ok 220km przy odpowiednim zestrojeniu

 

Możesz też wybrac opcje dla odwaznych czyli ruszyc wal i tłoki a dokładnie wymienic na te z m54b30 ewentualnie kupic dól silnika m54b30 ale ta modyfikacja tez niema dobrego przelicznika cena/jakośc

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego m-technic, a co sądzisz o gotowych zestawach kompresora do silników m50,m52. W stanach bardzo popularne i u nas bez większego problemu dostaniesz taki zestaw.???
Opublikowano
A mozesz dac link do jakiegos? jaki tam jest kompresor?? i cena zestawu?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=55364

 

chyba coś takiego

chodz gosciu tutaj trochę kombinował. Jak znajde to dam link na detykowane zestawy kompresora do tych silników.

Opublikowano

Kolega opisał bardzo fajny zestaw nawet mam taki kompresor, do compacta jednak silnik jeszcze nie gotowy

Eeaton M62 montowany w mercedesach pierwsze kompresory, trzeba uwzac bo pozniej montowali m65 ktory jest odpowiednikiem m45 i bedzie za slaby.

Eaton da jakies 250 koni na seryjnym silniku m50b25 co jest bardzo fajne silnik znosi to bez odprezania.

ogólnie m62 to bardzo sluszna droga ze wzgledu na cene ale co do mocy to w teorii do 2,8 jest za slaby a w praktyce daje rade choc bost na wysokich obrotac potrafi spasc do 0,3 bara

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Witam ponownie. chciałem z od razu podziękować koledze "saku82pl", który skierował mnie na odpowiednie "tory". Po przeczytaniu tek bogatej lektury dostaem wiele odpowiedzi na swoje pytania. Ogólnie podniesienie mocy w silnikach m52B28 odnosi sie do zmiany kolektora ssącego m52 na m50. Z "małymi" przeróbkami + dolotu i zestrojenie tego odpowiednio. Układ wydechowy jaki jest zastosowany przez inżynierów BMW w m52B28 jest praktycznie optymalny. Katalizatory są metalowe co zapewnia lepszy przelot. Nie opłaca sie ich sprzedać tak jak wszystkie inne katy... Natomiast wyciecie katow powodowało nawet spadek mocy. Czytałem że nawet zastosowanie "baranow" nie spowodowało oczekiwanych skutków zwiększenia mocy, a raczej odwrotnie. Nawet nie mam pewności czy założenie układu wydechowego od m3 było by dobrym rozwiązaniem.... Ale to już inna kwestia i inne pieniądze. Wiadomo każda zmiana ciągnie za soba szereg innych zmian. Zamontowanie kolektora m50 i dolotu powodował wzrost mocy od 210 do 230 KM poprzedzone odpowiednim dostrojeniem wszystkiego. Moc silnika zwiekszała się w górnych granicach obrotów coś ala "Honda" (jesli ktos jeździł to wie o czym mówię). Za niewielkie pieniądze można naprawdę troszkę pozmieniać swoje autko... I pokarać paru panów... Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.