Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu próbuję doprowadzić swoją bunię do stanu oryginalnego. Największy problem mam z rozpoznaniem "pustych" złączy, wiszących pod maską... I tu proszę was o pomoc.

Poniżej zamieszczam zdjęcia złączy, które wiszą mi pod machą - prosiłbym o pomoc w rozpoznaniu. Dodam, że w aucie mam (powinienem mieć ;) ):

- podgrzewane spryskiwacze szyby przedniej (nie wiem czy działają, nie zlokalizowałem czujnika załączającego grzanie)

- elektryczne sterowanie poziomem lamp przednich (brak silniczków po wymianie lamp na angel eyes)

- w aucie NIE MA modułu CHECK CONTROL i nigdy go nie było :( Jest za to pełny OBC V (18 przycisków)

 

1. Pierwsze złącze, które nie daje mi spokoju, znajduje się przy skrzynce bezpieczników (dwa okrągłe, duże gniazda):

 

http://img18.imageshack.us/img18/2498/20100115296.jpg

Dwa gniazda przy skrzynce bezpieczników. Standardowo - jeśli są dwa gniazda - oba są wykorzystane, jeśli potrzebne jest tylko jedno, to przy bezpiecznikach znajduje się jedno gniazdo. U mnie są dwa gniazda, wykorzystane jest tylko jedno. Może to właśnie jest rozszerzona wiązka kabli? ;)

 

2. Trzy wiszące kable przy prawej lampie (jeden najprawdopodobniej od silniczka regulacji poziomy świateł). Drugi jest albo zaślepiony, albo posiada na wtyczce jakiś czujnik:

 

nr 1

http://img689.imageshack.us/img689/791/20100115307.jpg

Powyżej złącze zaślepione lub z jakimś czujnikiem (?)

 

nr 2

http://img11.imageshack.us/img11/8263/20100115309.jpg

To najprawdopodobniej złącze silniczka regulacji poziomu - pewności nie mam - w każdym razie wisi sobie...

 

nr 3

http://img85.imageshack.us/img85/8949/20100115310.jpg

Trzecie złącze - nie mam pojęcia od czego. Znajduje się również przy lampie.

 

3. Dwa złącza, na które zupełnie nie mam pomysłu:

 

nr 4

http://img97.imageshack.us/img97/5937/20100115314.jpg

Pierwsze wisi między prawym błotnikiem a zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy

 

nr5

http://img689.imageshack.us/img689/6096/20100115302.jpg

Drugie znajduje się bliżej środka samochodu...

 

Wszystkie kable chowają się w grodzi - prawdopodobnie lecą gdzieś do modułów pod schowkiem, trudno to zweryfikować...

 

Czy ktoś z was ma pojęcie co to za złącza? Do czego powinny być podłączone, ewentualnie czego brakuje w moim aucie?

Z góry ogromne dzięki za każdą pomoc!

Opublikowano

Na pierwszym zdjęciu masz gniazdo OBD (diagnostyczne) i powinno być ono zaślepione (zakręcane "wieczko"). Jeśli go nie masz to wydrzyj ze złomu jakiegoś albo coś wykombinuj bo po co ma śniedzieć.

Od silniczków regulacji masz to na zdjęciu trzecim od góry.

Opublikowano

Gniazdo diagnostyczne jest po drugiej stronie silnika (nie mam niestety zdjęcia), jest ono zaślepione właśnie takim nakręcanym wieczkiem. Chyba, że były wersje z dwoma gniazdami, lub mylę pojęcia... Ale dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Złącze na zdjęciu nr 5 to najprawdopodobniej zasilanie silniczka spryskiwacza intensywnego/reflektorów. Jutro sprawdzę czy mam manetkę z tą funkcją :)

Tu ciekawostka - według VIN-u nie miałem spryskiwaczy reflektorów, czy u kogoś z was występował spryskiwacz intensywny tylko na szybę? Czy to tylko kolejny dowód na rozszerzoną wiązkę kabli...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.