Skocz do zawartości

318i M40 nietypowy problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam problem dotyczący nierównych obrotów. Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania ponieważ mój przypadek trochę się rożni od innych. Mam problem z obrotami w sumie to na zimnym silniku (choć nie tylko), na biegu jałowych. Jak silnik się rozgrzeje to przeważnie chodzi dobrze. Jest to otyle dziwne ze występuje to tylko gdy temperatura powietrza jest zbliżona do 0 i zauważyłem ze jak jest większy mróz(-8; -15) to silnik pracuje dobrze i nawet lepiej odpala niż w przypadku jak jest np. odwilż. Sprawdziłem dolot i nie widać żadnych nieszczelności, wyczyściłem krokowca, wymieniłem świece. Byłem na komputerze i na początku wykazało 4 błędy: sonda lambda, przepływomierz, nieprawidłowa mieszanka i jakiś czujnik -prawdopodobnie położenia wału ale nie jestem pewny na 100% czy to o ten chodziło. Po wykasowaniu tych błędów już żaden się nie wyświetlił. Zauważyłem też że obroty zaczynają szaleć po włączeniu świateł. Nie mam za dużej wiedzy na temat BMW ale uważam że mam coś nie tak z ssaniem ponieważ na zimnym silniku, gdzie powinno ono się włączyć obroty rzadko kiedy osiągają max 1000 obr. W innych samochodach na ssaniu miałem przynajmniej 1.5 tys, ale może ten typ tak ma. Podejrzewam jeszcze przewody z racji tego ze problem występuje gdy jest wilgotno na dworze. Jak i czym sprawdzić przewody oraz co jeszcze może być przyczyna takiego zachowania silnika?
Opublikowano

Drogi kolego.Co do tego to powiem ci że musisz sprawdzić przepływomierz ,sondę lambda ponieważ te 2 elementy odpowiadają za mieszankę i kulturę pracy silnika. Przepływka własnie przesyła pomiary powietrza temp i wilgotności więc jeśli jest uszkodzona to mogą występować powyższe objawy. Proponuje ci podmienić przepływkę. To że błędy nie pojawiły sie po ponownym podpięciu nie znaczy że nie wyskoczą .Gdy zmienią sie warunki atmosferyczne może błąd znów sie pojawić. Radze ci sprawdzić również układ paliwowy: filtr i pompke paliwa.Czasem nie ma wystarczającego ciśnienia i lamda też potrafi się odezwać .

 

Pozdro

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Przepływomierz jak odłączę to silnik całkiem gaśnie. Jedynie jak odłączę go na wyższych obrotach to nie gaśnie ale ledwo co chodzi czyli myślę że przepływka działa. W każdym bądź razie jak go można sprawdzić żeby mieć pewność że jest dobry? ponieważ nie mam drugiej na zamianę, a nie uśmiecha mi się kupować tylko poto żeby sprawdzić. To samo dotyczy sondy lambdy. Domyślam się, że można ją sprawdzić miernikiem ale pod co podpiąć i jakie ma mieć napięcie? No i czy silnik ma być rozgrzany?
Opublikowano
Kolego zdejmij przepływomierz i i na jego wlocie jest czujnik temperatury zasysanego powietrza - na pewno jest zasyfiony(delikatnie go wyczyść pędzelkiem i benzynką ekstrakcyjną) to proponuje na początek.A jak przepływke będziesz miał na wierzchu to zobacz czy klapka ci dobrze chodzi(może wilgoci dostała i cyrki robi na mrozach). Potem pomyślimy dalej.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Zrobie to ale o wynikach napisze jak sie ociepli bo jak juz pisalem przy duzych mrozach silnik pracuje rowno i nawet lepiej odpala.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wygląda na to ze zadziałało. Dziękuje za pomoc. Mam jeszcze jeden mały problem. Po rozgrzaniu silnika mam cały czas moim zdaniem za wysokie obroty, około 1100-1200, a na zimnym poniżej 1000. Tak jakby się włączało ssanie dopiero po rozgrzaniu. Ma ktoś jakiś pomysł czym to może być spowodowane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.