Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.. jestem tu nowy i chcialem sie przywitac.. jezdze w rajdach samochodowych Suzuki Swiftem ale juz mnie nudzi jazda na okraglo i zaczynam sie zastanawiac nad tylnim napedem.. stawiam na e30 bo jest chyba najtansze.. ale powiedzcie mi panowie czy duzo wieksza jest eksploatacja miedzy 1,8IS ; 2,0 a 2,5 ?? czy czesci trudno dostepne i wogole?? ktore lepsze w stosunku jakosc do ceny do jezdzenia bokiem.. dzieki panowie pozdrawiam :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Jeśli zamierzasz bokiem latać to dobrze by było poszukać może ze szperą od razu? Wiadomo że auto z większym silnikiem nie będzie tańsze w eksploatacji niż z mniejszym, a co do części-jest trochę tego, sporo jeździ po polskich drogach E30 i E36, sporo kończy na latarniach itp także części zamiennych jest trochę, ceny części jak to do BMW nie najtańsze ale na używki da się wyrobić, odwdzięcza się radością z jazdy :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale e30 wydaje mi się że nie jest drogi w utrzymaniu w porównaniu do starszych japończyków. Napewno jest samochodem wytrzymały i przy odpowiednich przeróbkach powinien dość bezwaryjnie śmigać w takich wyścigach. Przy 6 grach jest możliwość przegrzania silnika przy ostrej jeździe wiec jak już kupić 6garów to musisz odpowiednio większą chłodnicę przygotawać. Tak jak wyżej szukaj od razu wersji ze szperą bo w rajdach bardzo się przydaję. Z 318 is idzie wyciśnąć bez problemu 160-170km a coupe odchudzisz poniżej tony wiec raczej powinno to spokojnie śmigać...ale do jazdy bokiem najlepiej się nadają 6 cylindrówki gdyż mają o nie bo lepsza charakterystykę momentu, jest go dużo i dosyć dużym zakresie obrotowym. Warto rozważyć kupno wersji 327 eta rozebranie silnika i poskładanie na elementach z 2.0 i 2.5 (nie wiem dokładnie co i jak ale na frorum ten temat był poruszany. Otrzymujesz w zamian ok 200 km i moment jak dieslu wiec do chodzenia bokiem na poczatek starczy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Is jak chcesz latać bokami to tylko na poczatek, jeśli myslisz poważnej jeździe i liczenie się z innymi zawodnikami to musisz mieć coś mocniejszego. np m50b25 po lekkich modach ma ze 230km. I bedzie niezawodny. Po za tym do silników m50,m52 masz mozliwość zamontowania kompresora lub turbo. Jest to w naszym kraju już dość łatwo rozpoznawalny temat i stosunkowo niedrogi. Zrobić is z turbo by liczył się z czołówko bedzie ciężko znaleść. a w naszym kraju jeździ już sporo e30 z silnikiem 4.4 z 7e38 lub 5 e39. Ma ok 290 i momentu pod dostatkiem. Mocy nie trzeba zwiększać gdyż e30 z tym silnikiem spokojnie dorówna mocniejszym o ok 100km nissanon naprzykła. A dzieki temu masz seryjny silnik wiec trwały. A o to chodzi by silnik nie generował wiekszych kosztów po za paliwem i olejami. Jak wiadomo uturbianie wolnossącego silnika jest droższe niż swap mocniejszego i seryjnego i niesie za sobą większe ryzyko awarii.

 

JAK DLA MNIE KUPUJ 325I NAJLEPIEJ ZE SZPERĄ. WYTRZYMA WIELE DŁUŻEJ NIŻ POKRĘCANY IS I DA WIECEJ FRAJDY

Opublikowano

Tylko pamietaj silnik to polowa przygotowania auta a te wszysykie e30 z silnikami m60/m62 maja niewiele wspolnego z orginalnym e30 wlasciwie to zostaje buda i elektryka wnetrza :mrgreen: reszta to kompetne mody zawieszenie mix z e36 cala tylna belka z compacta hamulce najlepiej z e46 330

ogolnie droga zabawa na poczatek to najlepiej 318is albo 325i w zaleznosci od regulaminu imprez w ktoryck chcesz startowac

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.