Skocz do zawartości

525i 1989r. Problem z wycieraczkami - proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

mam problem z przednimi wycieraczkami w mojej BMW. Jakiś czas temu wycieraczki przeszły w tryb awaryjny i nie można było ich wyłączyc, nawet wyjmując kluczyk ze stacyjki. Sprawdziłem włącznik/dzwignie, wymieniając na inna i nic nie pomogło, ostatecznie rozkręciłem mechanizm na podszybiu i wymieniłem silnik. Przy okazji nasmarowałem go aby wykluczyc zacieranie się ramion. To pomogło ale na dwa -trzy dłuższe użycia i znów przeszły w tryb awaryjny. Posiłkowałem się wyjęciem bezpiecznika z pod tylnego siedzenia bo ponownie wyłączenie zapłonu nic nie dawało. Nazajutrz włożyłem bezpiecznik i wycieraczki nie pracowały ale tylko do momentu włączenia ich pracy, potem znów w trybie awaryjnym i bez możliwości ich wyłączenia. Pracują w drugiej i trzeciej szybkości. Może ktoś wie gdzie szukac przyczyny tej niesprawności? Zamówiłem już nowy silniczek ale wymiana jego jest tak upierdliwa i spodziewam się ze ni poskutkuje na długo. Może jest gdzieś jakieś newralgiczne połączenie lubiące zaśniedziec, tak że komputer "nie widzi" silnika i sygnalizuje awarie trybem awaryjnym. Mój silnik to m20b25, jakby to miało jakieś znacznie dla tematu.

 

A najbardziej mnie dziwi że wyłączenie zapłonu stacyjką nie wyłącza pracy wycieraczek, może to ma jakiś związek.

Opublikowano
ciągle nie mam spokoju z wycieraczkami, kupiłem dwa silniczki dla sprawdzenia i to samo. Choc obecnie zapłon je wyłącza, dzieje sie to też gdy podepnę pod kostke inne silniczki. Teraz też gdy wyjmę bezpiecznik i po chwili wożę to wycieraczki powrócą do miejsca spoczynku i stoją do pierwszego ruchu dźwignią pod kierownicą. Może jednak ktoś ma jakieś sugestie?
Opublikowano
U mnie tak było jak silnik dokonywał żywota. Wycieraczki zatrzymywały się w najmniej oczekiwanym miejscu, Wyłączenie zapłonu resetowało je ia później blokowały się do następnego wyłączenia zapłonu.
Bandite Motor Wagen
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

ciągle walczę z wycieraczkami,

Po włączeniu mam jedynie ciągłe wolne i ciągłe szybkie ruchy. Nawet naciśniecie jednokrotne dzwigni powoduje ciągłą prace wycieraczek. Aby je wyłączyc muszę wyłączyc zapłon ale i nie zawsze to pomaga, czasem nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wycieraczki chodzą nadal.

Jak pisałem powyżej silnik jest ok, wczoraj kupiłem nowy moduł spod siedzenia i było dobrze przez 10-15 miunut. Wszystkie funkcje pracowały jak należy, lecz potem znów wróciło do stanu pierwotnego. Czyli wycieraczki straciły opcję czasową i pracowały non stop.

Może ktoś ma jakieś sugestie lub miał podobny problem?

Opublikowano
Jeżeli wymieniłeś silnik i przekaźnik, dźwignię przy kierownicy i dzieje się to dalej-to zostają chyba już tylko przewody... Gdzieś od przekaźnika do silnika wycieraczek musi być zwarcie...
Opublikowano
nie wiem juz gdzie szukać, w weekend sprawdzę pompkę spryskiwaczy i czujnik z dyfra, o ile jest na wierzchu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.