Skocz do zawartości

Nierówna praca na zimnym V8


Realista

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.U mnie pomogła wymiana termostatu.Ma on wbudowany jakiś czujnik do "sterowania charakterystyką".Faktem jest,że nie buja.Ale co z tego jak nadal mam problem z wolnymi obrotami,raz dobrze raz źle.

 

Co masz konkretnie na myśli z tym "sterowaniem charakterystyką"? Problem z obrotami (falowanie) też tylko na zimnym silniku?

Nie wiem o co z tym chodzi,ale tak jest opisany na real oem-termostat ze sterowaniem charakterystyką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że to odma może mieć wpływ na bujanie silnikiem jak jest zimny.

Wymieniali Ci tylko element odmy, który jest z tyłu kolektora ssącego czy ten separator oleju, który jest przy rozrządzie też wymieniali?

Mnie się wydaje, że to może być od odmy, bo u mnie też zaczyna się czasem pojawiać lekkie bujnięcie silnikiem przy odpaleniu jak temp. spada poniżej 0.

Odpalam i wskazówka obrotów robi 2-3 wahnięcia od 500 do 1000obr i jest spokój, ale to zły znak.

A że odma nie była zmieniana u mnie to i ona być może jest przyczyną tego zjawiska.

Nie powiem ci co dokładnie wymienili,bo mnie przy tym nie było.Kazałem wymienić całość i po wymianie powiedzieli,że coś tam było już skruszałe i wymienili.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale ja już zapomniałem o tym problemie i tym temacie.Jakiś czas temu wymieniałem uszczelki pod głowicami i kazałem też wymienić odmę.Nie buja silnikiem na zimnym i jest oki.

Tylko teraz nie wiadomo czy odma była winna czy uszczelki pod głowicami. Bo uszczelki uszkodzone mogą dawać taki efekt bujania. Jak do komory przedostaje się woda (często bardzo małe ilości) ale po nocy zdązy się zebrać taka ilość, że na początku póki się woda nie przepali jest takie bujanie silnikiem. W poprzednim aucie (nie bmw) miałem tak. Nie mieszała się woda z olejem i na odwrót, ale ubywało płynu 100ml na kilka miesięcy i miałem takie bujanie budą po odpaleniu. Po wymianie uszczelki pod głowicą jak ręką odjął, a wcześniej cewki kabli świec sondy co nic nie dawało a kasa większa od wymiany uszczelki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie było to przez uszczelki,bo bujanie było dużo wcześniej (jakiś rok wcześniej).Dopiero jak załatwiłem uszczelki przez wadliwy reduktor gazowy,to przy okazji wymienili odmę.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

 

Mam 540 V8 z LPG 222tys przebiegu i buja. Na zimno. Na ciepło działa idealnie.

Wymieniłem przepływomierz - był uszkodzony. Uszczelki pod dekielkami i na śrubach (16 sztuk) bo lał się olej do świec i przebijało.

Wszystkie świece. Odmę - bo popękała.

W efekcie teleportuje się do setki tak, że krew z mózgu ucieka na plecy. Ale na zimno buja jak durny. Na gazie, bez gazu, z przepływką podpiętą, odpiętą - bez znaczenia.

Regulację gazu robiłem, reset ECU też - bez efektu. Zakładam że to "mechaniczny" problem a nie elektronika czy komputer.

 

No i pytanie - czy jest coś jeszcze co warto sprawdzić zanim się zabiorę za wymianę uszczelek pod głowicami? Na komputerze nie wyświetla błędów (na desce) ale przy odczycie u mechanika było info o wypadaniu zapłonu na 1 i 4 cylindrze.

 

Jeśli się zabiorę za uszczelki, zakładając że głowice są całe, jakie mogą być koszty, czy trzeba planować, zmieniać szpilki czy tylko uszczelkę ?

 

Na gazie auto jeździ krótko, około 20-30 tys km, ale była zwalona instalacja i jeździł na ubogiej mieszance w tym czasie. Jakiś baran założył wielozawór 6mm do instalacji 8mm....

 

Dzięki z góry za pomoc - pozdrawiam!

 

 

aa.. ps. ubywa mi płynu chłodzącego, ale tylko do pewnego poziomu, mam mokro pod chłodnicą, więc raczej nie wiążę tego z uszczelkami.. ale cholera wie... :?

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze sprawdzić uszczelki pod kolektorem czy nie łapie lewego powietrza. tu masz film jak to zrobić:

No bardzo fajny i zapomniany przeze mnie sposób! Mam nawet "samostart" w sprayu gdzieś w piwnicy. Jutro jak go znajdę to będę eksperymentował. Dzięki wielkie za linka! :P

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże Piwo dla kolegi się należy! :D

 

Strzał w 10tkę! Na zimno jak zwykle zaczął się kiwać. Zdjąłem pokrywę, psiknąłem z dwóch stron, obroty poszły na 2000 i potem równo do dołu... za kilka sekund zaczął się kiwać, psiknąłem i znowu to samo! Pozostaje jedynie pytanie.... 14, czy 15 ?

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/j/f/77.png

 

12 wymieniałem, może ta z przodu też stwardniała. Ciężko to sprawdzić trochę bez rozbierania chyba.

 

 

Dzięki wielkie i pozdrawiam! :cool2:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże Piwo dla kolegi się należy! :D

 

Strzał w 10tkę! Na zimno jak zwykle zaczął się kiwać. Zdjąłem pokrywę, psiknąłem z dwóch stron, obroty poszły na 2000 i potem równo do dołu... za kilka sekund zaczął się kiwać, psiknąłem i znowu to samo! Pozostaje jedynie pytanie.... 14, czy 15 ?

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/j/f/77.png

 

12 wymieniałem, może ta z przodu też stwardniała. Ciężko to sprawdzić trochę bez rozbierania chyba.

 

 

Dzięki wielkie i pozdrawiam! :cool2:

 

Zależy gdzie psikałeś jak obroty szły w górę. Jeżeli z boku kolektora (jak w 50 s. filmu) to 15, a jak z przodu (jak w 1 min. filmu), to 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja też muszę sprawdzić to lewe powietrze,ale u mnie problem jest trochę inny.Pisałem o tym wcześniej lecz brak odpowiedzi. Jest tak:zero byków na kompie(jedynie jeden o błędzie termostatu-a ten wymieniony na nowy.To częsty przypadek wiem o nim na dniach wgram nowy soft),nowa odma,nowe cewki i świece,nowy akumulator i reg. napięcia oraz pasek,przepustnica i krokowiec umyte,przepływomierz sprawny w 100%. Odpalam obroty 700, wbijam D obroty spadają na 500 wyrzucam na P lub N obroty powoli wracają na 650-700 ale nie zawsze.Jeśli nie wrócą wystarczy,że zgaszę i odpalę ponownie.O co chodzi,bo wpienia mnie to,tym bardziej,że z automatu przygasają mi światła na każdej krzyżówce.Auto nie gaśnie,a silnik stoi w miejscu nie buja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja też muszę sprawdzić to lewe powietrze,ale u mnie problem jest trochę inny.Pisałem o tym wcześniej lecz brak odpowiedzi. Jest tak:zero byków na kompie(jedynie jeden o błędzie termostatu-a ten wymieniony na nowy.To częsty przypadek wiem o nim na dniach wgram nowy soft),nowa odma,nowe cewki i świece,nowy akumulator i reg. napięcia oraz pasek,przepustnica i krokowiec umyte,przepływomierz sprawny w 100%. Odpalam obroty 700, wbijam D obroty spadają na 500 wyrzucam na P lub N obroty powoli wracają na 650-700 ale nie zawsze.Jeśli nie wrócą wystarczy,że zgaszę i odpalę ponownie.O co chodzi,bo wpienia mnie to,tym bardziej,że z automatu przygasają mi światła na każdej krzyżówce.Auto nie gaśnie,a silnik stoi w miejscu nie buja.

 

Czy gdzieś jest powiedziane / napisane, ze powinno być 700 rpm? Pytam bo nie wiem, a u mnie na ciepłym silniku jest 550-600, przy przerzucaniu miedzy P N R i D tez mam wahnięcia, ale ogólnie jest ok, nie buja i światła nie przygasają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest inaczej.Obroty spadają po zapięciu biegu,a wracają na 700 po wyluzowaniu.

I ja mam tak samo. i faktycznie na skrzyżowaniach spada mi ładowanie, lekko. Zresztą taki efekt miałem w każdym aucie jakim jeździłem, więc to chyba nie problem.

To przygasanie wynika z wielu rzeczy. Obroty 500-600 są na "skraju ładowania" alternatora i przy obciążeniu instalacji np nawiewem, ogrzewaniem szyb, wycieraczkami faktycznie ładowanie może się zaczynać od np. 900 obr/min. Więc trudno coś tutaj porównywać.

 

A wracając do moich uszczelek z kilku postów wstecz, to chyba jednak "15"... :duh:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest inaczej.Obroty spadają po zapięciu biegu,a wracają na 700 po wyluzowaniu.

I ja mam tak samo. i faktycznie na skrzyżowaniach spada mi ładowanie, lekko. Zresztą taki efekt miałem w każdym aucie jakim jeździłem, więc to chyba nie problem.

To przygasanie wynika z wielu rzeczy. Obroty 500-600 są na "skraju ładowania" alternatora i przy obciążeniu instalacji np nawiewem, ogrzewaniem szyb, wycieraczkami faktycznie ładowanie może się zaczynać od np. 900 obr/min. Więc trudno coś tutaj porównywać.

 

A wracając do moich uszczelek z kilku postów wstecz, to chyba jednak "15"... :duh:

 

Hmm... ja nie zauważyłem żadnego przygasania przy obrotach na "skraju ładowania", a ostatnio instalacja jest chyba maksymalnie obciążona. Gdyby był jakiś problem z ładowaniem, to chyba zapalałby się kontrolka... Wam się zapala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.