Skocz do zawartości

Głowica z M43 do bloku M40 - da radę?


Curunir

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie. Moja głowica już ledwie żyje mimo wymiany w niej wszystkiego, co dało się wymienić. Dorwałem dziś silnik M43 z pękniętym blokiem... głowica stan igiełka. Wie ktokolwiek cos na temat możliwości SWAP'u głowicy z tegoż silnika do M40'stki z z czym by się to wiązało? Wałek z kołem na pasek mógłbym wyjąc z mojej starej głowicy - jest nowy.
Every weapon needs a master.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie da rady m40 ma pasek a m43 ma łańcuch. całkiem inna budowa w przedniej częsći głowicy.

 

Ale polak potrafi.... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
szczerze wątpie w powodzenie tej operacji, nigdy nie szłyszałem by ktoś przerabiał coś takiego. Chodz by dlatego ze krzywki sa dobrane do momentu położenia walu i dla m40 i m43 są to inne. Po za tym układ zapłonowy jest inny, i on musi być zgrany z wałkiem roz. wałem korbowym, czujnikiem położenia wału. Jak na mój gust operacje o dużym stopniu komplikacji i raczej w żaden sposób nieopłacalna. I raczej niewykonalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teori glowica powinna pasowac na blok srednica cylindra ta sama skok walu tez jednkaze sprezanie juz jest inne do tego dochodzi wspomniana roznica pasek - lancuch co wiaze sie z tym ze przerobki wyjda za droga Glownie czas i potrzebne czesci lepiej poszukaj glowicy do swojego silnika

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację... w sumie mam właśnie cały M43 ale z pękniętym blokiem. Jeśli jestem dobrze zorientowany M40 i M43 mają ten sam blok... a gdyby pójść drugą stroną i przełożyć blok od mojego M40 ( szlif wału, nowe panewki były wstawiane, pierścienie... szkoda wyrzucać ), założyć z tamtego M43 cały przód silnika - osłony, prowadnice łańcuszka, napinacz etc - to coś mogłoby z tego być? Rozumiem, że musiałbym jeszcze skombinować tylko zapłon i ecu jeśli to co pisałem ma sens.
Every weapon needs a master.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim wypadku to ma sens blok byl ten sam wiec warto robic ale przed szlifem walu sprawdz wymiary moze nie trzeba bedzie tego robic plus sprawdzenie wagi tlokow z korbowodem i pierscieniami zeby byla taka sama

Potrzebna ci bedziewiazka i wszystkie czujki z m43

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale czy blok m40 jest dostosowany do osłon łańcucha z m43? czy blok m43 ma odpowiednie kanały olejowe do napinacza łańcucha?? Nie jestem przekonany czy te bloki rzeczywiście są takie same... chodź oczywiście mogę się mylić. Ja jak bym miał te dwa silniki to bym szybko powyprzedawał to co całe. troche bym dołożył i kombinował kupić jakiegoś m42...Mniej kombinowania bo na allegro z powodzeniem mozna kupić za ok2 tyś dobrego is m42 a skrzynia, z tego co czytałem na forum bez problemu podchodzi z m40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy blok m40 jest dostosowany do osłon łańcucha z m43? czy blok m43 ma odpowiednie kanały olejowe do napinacza łańcucha?? Nie jestem przekonany czy te bloki rzeczywiście są takie same... chodź oczywiście mogę się mylić. Ja jak bym miał te dwa silniki to bym szybko powyprzedawał to co całe. troche bym dołożył i kombinował kupić jakiegoś m42...Mniej kombinowania bo na allegro z powodzeniem mozna kupić za ok2 tyś dobrego is m42 a skrzynia, z tego co czytałem na forum bez problemu podchodzi z m40.

 

Dopoki sie nie rozlozy to sie nie sprawdzi :norty: Ale znajac bmw bedzie gralo szczerze to bawilem sie w takie kombinacje z m50b25 ale z m40 m43 m42 to bym sobie darowal bo sensu w tym nie widac ale jak sie ma checi i zapal to mozna sie bawic :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifu wału robić nie muszę - właśnie pisałem iż w M40 dół jest cały zrobiony i szkoda by było wywalać i kupować niepewny od jakiegoś M43.

Z M42 pomysł ciekawy tylko sam nie wiem czy sprzedając wszystko dało by radę uciułać na taki silnik - nie zauważyłem by był jakiś super zbyt na części od tych silników... choć mogę się mylić ;)

Every weapon needs a master.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.