Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam otóż taki problem że moj samochód na postoju kiedy chodzi silnik po około 15 minutach zaczyna się rozgrzewać i wskazówka przechyla się pomału na prawo. :( Co może być tego przyczyną?? Druga żecz jaka mnie martwi to to że gdy rano jak stane i prawdze płyn jest go na samym dnie a kiedy już go odpale i sie rozgrze wraca do normy. Czy podczas odkrecana korka od wlewu płynuchłodniczego powinno syczeć powietrze i robić się jak by ciśnienie w tym układzie w poprzednim samochodzie tego nie miałam.I Kilka razy podczas jak sprawdzałam stan wywaliło płyn po odkreceniu. Prosze o wyczerpujące wypowiedzi i najlepiej jak najprościej. Wiem ze napewno jest tu dużo specialistów i mi pomogą.
Opublikowano

To, że wykrywasz ciśnienie w układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika to normalne (tak jak i wylanie się coolanta po otwarciu układu przy rozgrzanym silniku - dlatego nie robi się tego w tej sytuacji), ale różnica w poziomie płynu nie powinna być aż tak duża jak piszesz, gdy zbiornik jest zamknięty. Oczywiście, tak jak podejrzewasz, wskazówka w prawo za pion, to też zły objaw.

 

Na początek przestudiuj dokładnie to co jest zawarte np. w pierwszym poście tego wątku i przejdź przez proces odpowietrzania opisany tam (to co jest podpisane przez "solaris520" dotyczy najbardziej właśnie takiej wersji silnika jaką masz).

Jeżeli będzie pewność, że masz dobrze odpowietrzony układ, napisz czy jest jakaś zmiana w objawach i jaka jest sytuacja z wskazówką temp. podczas jazdy oraz po zatrzymaniu się.

(BTW. jeżeli jesteś nową właścicielką 520i 12V i nie masz informacji na temat czasu poprzedniej wymiany pompy wody lub rozrządu, to od razu zleć wymianę na nowe: paska rozrz. + pompy wody + napinacza + płynu chł.)

 

Wczytuj się jak tylko masz chwilę w forum, bo dużo o podobnej tematyce już jest napisane (układ chłodzenia, sprzęgło wiskotyczne, przegrzewanie, temperatura, ... ) i nieraz można samemu znaleźć coś szybciej, niż pojawią się pierwsze odpowiedzi.

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

czy chodzi Ci o to, ze wskazowka zmierza z polozenia pionowego w kierunku czerwonego pola? Jezeli tak to nie jest wporzadku, najprawdopodobniej do wymiany jest termostat lub visco (wiatrak chlodnicy) lub masz gdzies wyciek i zapowietrzony uklad

 

odnosnie drugiego pytania to: plyn powinno wyrzucac i powinno syczec poniewaz jest to uklad cisnieniowy, dlatego nie wolno odkrecac korka na goracym silniku aby sie nie poparzyc, nalezy troche odczekac lub robic to bardzo ostroznie np przez szmate jakas

 

odniosnie podnoszenia sie plynu to tez tak powinno byc, z tym, ze wlasciwy poziom plynu oznaczony jest na zbiorniczku wyrownawczym chlodnicy (sprawdzamy na zminmym silniku)

 

btw, znajdz dobrego mechanika, ktory zajmuje sie BMW, bo to stary samochod i potrafi robic psikusy i trzeba byc troszke obeznanym w temacie "dlaczego samochody jezdza" :)

 

Edit: sorka Solaris za dubel troche ale dodalismy posty praktycznie w tym samym czasie

 

solaris520 edit:

i dobrze, bo każda dobra informacja się przyda :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.