Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

z góry przepraszam jeśli pomyliłem dział - jeśli tak proszę Administratora o przeniesienie tematu i wyrozumiałość - nie znalazłem lepszego miejsca na ten temat.

 

Szukam auta z duszą, będzie to drugie BMW w garażu, służące tylko do wyjazdów na zloty/weekendowych wypadów itd. Budżet to ok. 5 000 euro. Auto musi pochodzić z rocznika 1993 lub 1994 i być maksymalnie doposażone, w pełni seryjne bez żadnych "udziwnień", z udokumentowanym przebiegiem i z rąk prywatnych (tzn z ominięciem Turków:) ). Względem tego dylematów nie mam. A teraz seria pytań, na które mam nadzieję pomożecie mi odpowiedzieć:

1. czy lepiej kupić 740 v8 czy 750 v12? Osiągi silników są zbliżone, ale dźwięk V12 jest niepowtarzalny - co dla mnie jest ogromnym plusem...

2. czy v12 w ogóle występowały w wersji manualnej? jeśli nie, to jak sprawują się automaty (plusy, minusy, spostrzeżenia)

3. z kosztów utrzymania oczywiście zdaję sobie sprawę - jednak jak wygląda to w praktyce? czy silniki 4.0 V8 i 5.0 V12 to silniki o dużej trwałości? ASO twierdzi, że kupując zadbany egzemplarz serwisowanego auta nie będę miał z nim większych problemów do przynajmniej 450 000 km przebiegu. Co w tych jednostkach ulega najczęstszym awariom w opinii użytkowników? jakie są Wasze odczucia z ich użytkowania?

4. w Waszej osobistej opinii - który z modeli kupilibyście na moim miejscu?

 

Proszę o odpowiedzi i wsparcie :)

 

Pozdrawiam,

Oggy

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
Witajcie,

z góry przepraszam jeśli pomyliłem dział - jeśli tak proszę Administratora o przeniesienie tematu i wyrozumiałość - nie znalazłem lepszego miejsca na ten temat.

 

Szukam auta z duszą, będzie to drugie BMW w garażu, służące tylko do wyjazdów na zloty/weekendowych wypadów itd. Budżet to ok. 5 000 euro. Auto musi pochodzić z rocznika 1993 lub 1994 i być maksymalnie doposażone, w pełni seryjne bez żadnych "udziwnień", z udokumentowanym przebiegiem i z rąk prywatnych (tzn z ominięciem Turków:) ). Względem tego dylematów nie mam. A teraz seria pytań, na które mam nadzieję pomożecie mi odpowiedzieć:

1. czy lepiej kupić 740 v8 czy 750 v12? Osiągi silników są zbliżone, ale dźwięk V12 jest niepowtarzalny - co dla mnie jest ogromnym plusem...

2. czy v12 w ogóle występowały w wersji manualnej? jeśli nie, to jak sprawują się automaty (plusy, minusy, spostrzeżenia)

3. z kosztów utrzymania oczywiście zdaję sobie sprawę - jednak jak wygląda to w praktyce? czy silniki 4.0 V8 i 5.0 V12 to silniki o dużej trwałości? ASO twierdzi, że kupując zadbany egzemplarz serwisowanego auta nie będę miał z nim większych problemów do przynajmniej 450 000 km przebiegu. Co w tych jednostkach ulega najczęstszym awariom w opinii użytkowników? jakie są Wasze odczucia z ich użytkowania?

4. w Waszej osobistej opinii - który z modeli kupilibyście na moim miejscu?

 

Proszę o odpowiedzi i wsparcie :)

 

Pozdrawiam,

Oggy

Witam.

Po pierwsze-tematów dot. 740 vs 750 jest sporo na forum (nie tylko 7er ale i 8er)-poszukaj. 4.0 wiadomo,jest ekonomiczniejszy,ale charakterystyka V12 jest poprostu super.Jeśli ma być to auto na weekendy,to szukałbym 5.0.Nie było V12 w manualach,jedynie w 850 CSi.4 biegowy automat jak jest zadbany spisuje się b.dobrze,jest trwały. Jeśli padnie przy 200tys. to podejrzewałbym że jednak auto ma ze 2x więcej najechane. Koszty -przewaga v8 wcale nie jest oczywista.

Jeździłem i tym i tym, wrażenia z obu super,ale V12 to jest potęga.

 

Poszukaj! :)

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Kup V12 i wyremontuj skrzynie koszt ok 3500 zł. Przynajmniej będziesz miał spokój ze skrzynia, które nie ma co ukrywać są główną bolączką E32. Proponuje też odwiędziec forum www.7er.pl tam znajdziesz dużo info na temat V12 i bolączęk.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

jaką bolączką? Wypowiem się jako POSIADACZ e32 750 (M70B50 V12 '91) Skrzynie sprawują się świetnie. Ja swoją 750 (to moja druga e32) kupiłem z uszkodzoną skrzynią a to dlatego że wiedziałem jak to może być z kupowaniem prawie 18.letniego auta z automatem - ludzie często katują auta tej pojemności.

 

Skrzynie wymieniłem. Po wymianie było wszystko OK... tyle że zachciało mi się ruszyć z piskiem - skrzynia była wymieniona a nie wyremontowana - wcisnąłem i trzymałem dwa pedały (gazu i hamulca), skończyło się wytryskiem oleju i spaleniem biegów do jazdy wprzód.

 

Kolejna wymiana (aktualna 3.cia skrzynia), +remont - osobiście wymieniłem w niej komputer by hulało sprawnie z moją budą (zamoczyłem palce w temacie aż po nadgarstki :P )

 

Sprawowanie się skrzyni: na ustawieniu M1 leci 180km/h (tyle wypróbowałem). Przy trybie S (sport) na trasie, rozpędza się elegancko - przyspiesza błyskawicznie: sznurek aut łykniesz w ułamku sekundy!

 

Moja betka została wystawiona przeze mnie na sprzedaż - i nie ze względu na skrzynię, sprzedaję oba swoje samochody ponieważ podjąłem decyzję o utrzymywaniu jednego auta i jednego motocykla - w październiku wyjeżdżam na 6-7.miesięcy i żonka nie będzie mi dbać o wszystki pozostawiony sprzęt... Nowym celem jest kolejne e32 tyle że do użytku codziennego - konkretnie jakaś R6 M30(B30/B35)+LPG

 

Co do mojej skrzyni 4HP24 (e32 750) - nie ukrywam również faktu (o czym @Fanka wie) że w skrzyni tej (na pompie) przy mrozach szlag trafił uszczelniacz - mała pierdółka, akurat tego dnia co auto miało być sprzedane. Stał na mrozie (po za garażem) przez całą noc w najniższe temperatury - podejrzewam że dostała się tam jakoś woda...

 

Stąd moja betka spadła na cenie do 5.000 PLN choć koszt usprawnienia to w zasadzie koszt robocizny, tj. 300-500 PLN a pociekło nieznaczni. Szykuję się do wyjazdu po za granice kraju i brak mi czasu aby się tym zająć, a autem z podciekającą skrzynią nabywcy nie wypuszczę - bez lawety.

 

Nadmienię że skrzynia była remontowana jakoś w połowie roku i owa usterka nie jest jej skutkiem. (to info dla kąśliwych)

 

Zatem podsumowując - V12 to magia, silnik wygląda i pracuje świetnie :!: - aż żal że nie produkowano maski na silnik z przezroczystego plastyku :twisted: Skrzynie automatyczne (jedyne przy M70 - manuali nie było seryjnie w 7er E32 750) pracują bardzo dobrze - 4HP24 to wzmocniona wersja skrzyni używanej przy M30(B30/B35) 4HP22 - koło zamachowe (czyli i kołnierz i obudowa) są większe [miałem nieprzyjemność porównania wizualnego]. Skrzynie te pracują: przekładają i rozpędzają auto przyzwoicie i mi osobiście taki automat bardzo odpowiada. Wygoda ale i sportowy pazur jednocześnie.

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.