Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

2.0 m52 150KM

Ogólnie mi chodziło, gdzie tego szukać, ew. czy jest gdzieś wyświetlone 'otwarty/zamknięty'. Chyba w każdym silniku jest podobnie ;) Możesz coś więcej powiedzieć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie zupełnie jest to część mechaniczna. Mechaniczny był w M50, nie miał sterowania elektronicznego. Masz na górze czujnik, w M52, na obudowie termostatu, który steruje jego otwarciem. Często pada lub też urywają się plastikowe łapy trzymające "termik" i termostat nie działa. Objaw jest takie że przy przyspieszaniu w chłodne dni spada temperatura na wskaźniku. Otwarcia termostatu nie sprawdzisz jako tako. Jedynie wchodzisz w Inpie w live data i tam obserwujesz jaka jest temperatura silnika. Co do sprawdzenia elektroniki termostatu to błedy w Inpie pokazuje przy odczycie błedów z silnika.
Krzysztof
Opublikowano

Mi chodzi o to, że wydaję mi się, że za długo się silnik rozgrzewa. Tak ogólnie temperatura itp. jest okej.

Na teście zegarów (w 7), gdy wskazówka jest w pionie mam temperaturę 83 stopnie, jest dobrze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
83 to troche mało. Powinien mieć od 90. Ja jak miałem e46 to termostat otwierał się w okolicach 97 stopni. A taka standardowa temperatura była między 93-95 stopni. U mnie wskazówka w pionie była po ok 3-4 km trasy, zima lato nie było dużego znaczenia.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może i w dieslu tak jest ale autor postu ma benzyne M52 więc proszę czytać dokładnie i dopiero odpowiadać. Poza tym piszemu tu o temperaturze silnika w pełni dogrzanym a nie od ilu wskazówka jest w pionie...
Krzysztof
Opublikowano

Ja zakładam, że jak wskazówka jest w pionie, to pokazuje tą samą temperaturę, więc nie wiem, skąd rozbieżność. Jak pisałem mam 83 na teście 7 w zegarach, nie wiem, czy to jest ten sam czujnik? Też się spodziewałem ~90. Tzn. że jak wskazówka jest w pionie to temperatura może się wahać między 83 a 97? :shock: W inpie chyba też jest temperatura silnika? Sprawdzę.

Czyli jest taka możliwość, że termostat do wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Inpie sprawdzisz temperature silnika w live data. Może tak być że jest do wymiany. W mojej byłej też się dogrzewał do 90 ale w trasie przy ostrym przyspieszaniu temperatura na wskaźniku spadała no i pokazywał błąd 123 - przerwa w obwodzie termostatu a za to jest odpowiedzialny czujnik mieszczący się w obudowie termostatu. Samego czujnika nie wymienisz bo jest zintegrowany z obudową termostatu.
Krzysztof
Opublikowano

Ktoś jest w stanie odpowiedzieć, jaka ta temperatura powinna być na pionowej wskazówce i czy jeśli wskazówka jest idealnie w pionie to coś może być nie tak?

W razie czego, jakiej firmy termostat brać?

Opublikowano

Ludzie co wy wypisujecie.

W silniku m52 nie żadnego elektronicznego czujnika termostatu.

Termostat jest z przodu silnika pod palstikową pokrywą.Jedyne czujniki od temperatury znajdują się w bloku silnika pod kolektorem ssącym.

W jednej obudowie znajduje się czujnik od wskaźnika i DME.

Jak masz w czasie jazdy 83 stopnie to jest raczej ok.

Ogólnie temperatury większej jak 90 stopni nie uzyskasz.

Sprawdzałem na kilu samochodach i za każdym razem to samo.

Otwarcie termostatu niby 92 stopnie a przy 88 w INPA chłodnica gorąca.

Jak masz fejs to sprawdź przy jakiej temp. termostat ci się otwiera.

Opublikowano
Otwarcie termostatu niby 92 stopnie a przy 88 w INPA chłodnica gorąca.

Jak masz fejs to sprawdź przy jakiej temp. termostat ci się otwiera.

Taki miałem zamiar, tylko gdzie to sprawdzić? ;) Fejs i inpe mam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego masz czujnik steujący otwarciem termostatu w jego obudowie. Nie wiem jakie widziałeś M52 ale te które ja widziałem każdy to miał ... Sprawą oczywistą jest, że czujnik w termostacie nie podaje temperatury "na zegary".
Krzysztof
Opublikowano

No przy takiej pogodzie jak dzisiaj to na dworzu mogłoby to być nieciekawe sprawdzanie :D .

Jakiś garaż i do przodu.

Opublikowano
Kolego masz czujnik steujący otwarciem termostatu w jego obudowie. Nie wiem jakie widziałeś M52 ale te które ja widziałem każdy to miał ... Sprawą oczywistą jest, że czujnik w termostacie nie podaje temperatury "na zegary".

m52 mam u siebie pod maską i nie ma żadnej regulacji elektrycznej termostatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.