Skocz do zawartości

silnik m52 na instalacji boscha od m50


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!!!

mam takie teoretyczne pytanie. czy da radę silnik m52 uruchomić na instalacji boscha od silnika m50?? czy może można by np zmienić wałek rozrządu żeby pozbyć się vanosa jeśli to on był by tylko problemem w pracy silnika na tej instalacji..

Opublikowano
tyle że mi właśnie chodzi o zrobienie z takiego silnika m52 2.8 silnika bez vanosa żeby mógł chodzić pod instalacją boscha od silnika bez vanosa. Myślałem że może można by zmienić wałek rozrządu zaworów dolotowych żeby sie pozbyć całego wariatora i dać normalne kółko zębate jak przy silnikach bez vanosa. ogarniał może ktoś podobny temat??
Opublikowano

hmm a sens tego??

Ja robie cos podobnego ale z silnika m50b25 nv zakladam wal i tloki od m52b28 :norty:

Strojenie i tak bedzie potrzebne wiec czemu rezygnowac z vanosa??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Jak dla mnie m52b25,28 jest na układzie siemensa i na pewno będzie się różnić sterowaniem,chociażby lambdy się inne na innym zakresie i voltarzu działają. Na pewno się wiązka różni.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Czujniki da sie wymienic to niejest zbyt duzy problem biorac pod uwage wymiane calej wiazki

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
sens tego taki że mam u siebie w aucie silnik m50 i nie musiał bym całej wiązki przekładać i walczyć z EWSem. A po drugie chciałem dać do tego silnika m52 kolektor dolotowy od m50 żeby trochę odetkać ten silnik do tego jeszcze pewnie barany na wydech. więc nowy program i tak bym chciał robić pod niego a miał bym z głowy zabawe z instalacją i EWSem właśnie.
Opublikowano

To lepiej zostaw m50 jesli to m50b25 i wkladaj wal i tloki z m52b28 to jest plug&play masz 2.8 litra na zeliwnym bloku :D

Biorac pod uwage cene m52b28 na rynku to lepiej wyremontowac wlasny silnik

Chociaz mozesz wkladac te m52 czujniki wkoncu masz :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

jest tylko jeden problem bo moje :wink: m50 nie jest już pierwszej świeżości i dlatego go chciałem zmienić na lżejsze m52.

tylko potrzebuje się upewnić czy temat jest do ogarnięcia i silnik po takiej operacji będzie żył.

Opublikowano

Stary ja kupilem zatarty silnik m50b25 i buduje na nowo czekam na blok w srode ma byc :D

Ale tak bedzie to zylo jak zrobisz dobry program :) Ale m52 pozbawiony vanosa to kicha :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
myślę że teoretycznie będzie przecież to działało to jak silnik m50 bez vanosa... tyle tylko ze będzie o kilkadziesiąt kilo lżejszy od m50... więc nie powinno być takiej porażki bo będzie lepiej ciągnął dopiero na wyższych obrotach jak silniki bez vanosa... ale to są tylko moje przypuszczenia w sumie...
Opublikowano
Kilka kilo :norty: Jak nie sprawdzisz to sie nie dowiesz :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
a orientujesz się może czy krzywki wałków rozrządu w silnikach m50 i m52 są takie same? i jeszcze jedna sprawa jeśli vanos był by nie podłączony to czy silnik działał by jak by nie było vanosa a wałek rozrządu był by zablokowany??
Opublikowano

krzywki sa inne

dwa vanos i tak nie pracuje w calym zakresie obrotow

tylko do ok3500 obr oczywiscie pojedynczy a wlanczany jest impilsem 12v z ecu

jak pamietam to walek ssacy jest przyspieszany o 12,5

czyli brak impulsu nrak wlaczenia vanosa

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
a może orientujesz się czy można by przerobić wiązkę z DME M3.1 silnika m50 bez vanosa na M3.3.1 w której czujniki były chyba takie same a sterownik boscha miał opcję sterowania vanosem?
Opublikowano
A wiesz nie mam pojecia :mrgreen: ja lece ecumasterem i on mi steruje vanosem a wlasciwie to wlacza i wylacza :8) nawet nigdy nie myslalem nad takim rozwiazaniem musze porownac ecu do silnikow z vanosem i bez :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
a jaką instalację masz u siebie ze vanosem steruje Ci ecumaster. i czy dało by się problem vanosa w instalacji boscha m3.1 załatwić właśnie za pomocą ecumastera? bo w sumie w kwesti zabawy ecumasterem wogóle się nie orientuje...
Opublikowano
mam wersje bez vanosa 3.1 ecumaster odpowiada za vanosa tylko i wylacznie :) z tym ze obecnie jest to m50a glowica byla wymieniana taki przypadek z tym vanosem nowy motor to chyba troche przekombinowalem z pomyslem :(

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
czyli w sumie ecumaster załatwił by temat vanosa jak bym zamontował sobie 2.8 m52 na swojej instalacji boscha. a dużo kombinowania jest z założeniem ecumastera i wystrojeniem go żeby poprawnie wszystko pracowało?
Opublikowano
Ja mailaem bardzo duzo problemow ale jak sie za to bralem to kompletnie nie mialem pojecia o strojeniu mapie paliwa zaplonu itp Wiec lepiej zeby robil to specjalista ze mna siedzila dwoch ktorzy sie znaja i mnie kontrolowali :oops:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
A jeszcze mam jedno pytanie czy głowica od m50 2.5 podejdzie pod blok od m52 2.8 ? bo gdzieś mi się obiło o uszy że da rade zrobić taką modyfikację i daje ona razem z kolektorem od m50 i dobrym wydechem i programem trochę mocy.
Opublikowano

Niewiem jaki tego ma byc sens ??

do m52 z m50 daje sie kolektor i przeklada walki, a raczej walek ssacy po co zmieniac glowice jak mozna tylko wymienic sam walek pozatym vanos to dobra rzecz i warto go miec jak sie nie planuje zadnego turbo

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Jakie masz walki?? z m50 czy seria instalacja pod vanosa czy bez??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.