Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś rano zauważyłem, ze mam dość spory wyciek. Po zapachu stwierdzam, że jest to paliwo - ostatnio tankowałem V Power Diesel i ono specyficznie pachnie dlatego jestem pewien na 99%, że to właśnie paliwo. Poniżej zamieszczam zdjęcie zrobione na szybko telefonem.

http://images50.fotosik.pl/235/c95382c4c577ca98med.jpg

 

Pytanie: skąd może być ten wyciek? Czy może to cieknąć z któregoś z tych wężyków? Czy są to wężyki zasilające z paliwem właśnie?

Proszę o odpowiedź bo sprawa dość pilna - nie chcę jeździć z tą usterką.

Pzdrawiam

Opublikowano
W tym miejscu masz pompe wysokiego ciśnienia i prawdopodobnie pęknięty wężyk który doprowadza paliwo.Podjedz na warsztat niech sprawdzą i wymienią przewód.
Opublikowano

Wstępnie przez telefon jeszcze uzyskałem opinię, że może to być też rozszczelniony przewód - tzw przelew zwrotny od wtryskiwaczy. Czy jest to także możliwe-czy on tam w tych okolicach gdzieś jest umiejscowiony?

Po pracy zajrzałem do auta - ściągnąłem osłonę silnika, włączyłem kluczyk w pozycję zapalenia kontrolek i wygląda na to, że wyciek jest na pompie wysokiego ciśnienia (element nr 1 na schemacie Real OEM).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=13_0802&hg=13&fg=15

A dokładnie pomiędzy głowicą pompy a tą kopułką górną przykręcaną na 4 śrubach. Tam ponoc jest jakaś uszczelka. Czy orientuje się ktoś, czy są jakieś zestawy naprawcze/uszczelki dostępne, żeby ją wymienic na nową?

Pzdr.

 

EDIT:

 

Usterka naprawiona i auto przywrócone do formy. Tak jak sądziłem - puściło uszczelnienie w pompie pod tą kopułką - tzw sekcją. Na pompie są 3 takie sekcje. U mnie puściło na tej górnej - widocznej z komory silnika. Niestety okazało się, że bez wyjęcia pompy na wierzch nie uda się tego wymienić na aucie. Ale jest tego plus i minus. Minus to oczywiście większy koszt naprawy (wyjęcie pompy/wypięcie jej z rozrządu i później wpięcie i ustawienie rozrządu.) Plus tego jest taki, że po rozebraniu pompy okazało się, że tak jak na sekcji pierwszej, w której uszczelnienia już puściły tak i w sekcjach 2 i 3 uszczelki były już twarde i za jakiś czas także by puściły. Więc za jednym zamachem uszczelnione zostały wszystkie 3 sekcje i jest spokój na kilka lat.

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie tego wycieku wiec dołączę się do tematu.

 

Chciałem się dowiedzieć tylko czy wraz z pojawieniem się wycieku pojawiły się jakieś objawy? Pytam bo moja bawarka też ma wyciek w tym samym miejscu silnik 3.0d gaśnie po dodaniu gazu powyżej 2500/3000 obrotów zapala się kontrolka dde i komputer (kts bosch) pokazuje kod błędu 4496-kontrola ciśnienia w magistrali, zakłócenie działania. Wyciek zostanie usunięty oczywiście ale nie tak od razu z braku czasu mechaników więc pytam z ciekawości. Dzięki.

Opublikowano
Witam, mam pytanie odnośnie tego wycieku wiec dołączę się do tematu.

 

Chciałem się dowiedzieć tylko czy wraz z pojawieniem się wycieku pojawiły się jakieś objawy? Pytam bo moja bawarka też ma wyciek w tym samym miejscu silnik 3.0d gaśnie po dodaniu gazu powyżej 2500/3000 obrotów zapala się kontrolka dde i komputer (kts bosch) pokazuje kod błędu 4496-kontrola ciśnienia w magistrali, zakłócenie działania. Wyciek zostanie usunięty oczywiście ale nie tak od razu z braku czasu mechaników więc pytam z ciekawości. Dzięki.

W sumie u mnie objawów żadnych nie było. Odpalała bez najmniejszego problemu. Silnik chodził równo. Co do tego dławienia/gaśnięcia silnika przy 2500/3000 obrotów to tutaj nie odpowiem, bo rano kiedy zauważyłem plamy gnojówki na kostce na parkingu i zlokalizowałem wyciek to już autem nie jechałem dalej - tym bardziej nie kręciłem do takich obrotów. Choć jest możliwe, że wyciek ten miałem już dzień wcześniej wieczorem a wtedy jeździłem autem po mieście w okolicy 2500 obrotów i nic się nie działo.

Więc jednoznacznej odpowiedzi nie udzielę na Twoje pytanie kolego. Ale teoretycznie możliwe chyba jest, że po rozszczelnieniu pompy daje ona niższe ciśnienie i przy mocniejszym obciążeniu silnika jest on skłonny zgasnąć/przydławić się.

Pzdr.

Opublikowano

Witam!

Dołącze się do dyskusji. Sam też jakieś trzy tygodnie mialem podobny wyciek. Na szczescie była to tylko uszkodzona koncówka wężyka, skończzyło sie na jej skróceniu o ok.1,5ck i założeniu nowej opaski zaciskowej. Dodam tylko, iż od nie dawna mam E39 i praktycznie każda którą ogladałem przed zakupem swojej miała problemy z tym miejscem-było wilgotno od diesla

Opublikowano
Czy nieszczelność sekcji wpływa na osiągi (moc) silnika?

Ile kosztuje taka kompleksowa operacja uszczelnienia?

U mnie objawów odczuwalnych spadku mocy nie było. Ale pewnie może to powodować jakieś zmiany w dynamice silnika.

Co do kosztów - mnie cała operacja wymiany uszczelnień we wszystkich 3 sekcjach pompy CR z robocizną kosztowała 500pln. Sam zestaw uszczelnień do tej pompy kosztuje poniżej 100pln (70? 80? nie pamiętam dokładnie). W sumie wchodzi tam coś koło 27 uszczelek.

Pzdr.

Opublikowano
Mam E39 z 99r. 2,5 TDS i ten sam problem z cieknącą pompą wtryskową. Mam zamiar sam ją uszczelnić tylko nie wiem czy sobie poradzę i gdzie kupić uszczelki. Czy ktoś robił to sam?
  • 5 lat później...
Opublikowano
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak tą pompę wyjąć z silnika a konkretnie jak odkręcić dolną śrubą mocującą tą pompę. Za pompą jest obudowa filtra oleju kompletnie zasłaniająca tą jedną śrubę. Czy jest jakiś dostęp do niej od dołu silnika?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, ponownie odnawiam temat dotyczący tego wycieku, pojawił mi się on juz jakiś czas temu i leciutko mokro robi się nie mam plam żadnych pod autem czy coś w tym tym stylu i nie wiem czy na gwałt :D :D :D :D :D to robić czy jednak poczekać do cieplejszych dni i dać auto do mechanika niech wtedy spojrzy na to swoim okiem :D

P.S nie dzieje się nic z autem nie przygasa nie dławi się itp z góry dzięki za info :)

Opublikowano
A przy zimniejszych dniach mechanicy nie pracują? :mrgreen: nikt ci nie da gwarancji czy w końcu nie zgaśnie i nie skończy się na lawecie. Skąd leci?

Własnie nie leci tylko widać dopiero jak by zaczynało coś się dziać tam w tym miejscu co kolega z 1 postu pokazał zdjęcie, dokładnie nie wiem czy to węzyk czy inna częśc bo to lekko zaczyna pocić sie dopiero :D a co do mechaników to w zimne dni leniwi są jak niedzwiedzie :D

P.S jutro po robocie zajrze pod maske i dokładnie opisze swoim ,,fachowym" :D :D :8) :8) :lol: :lol: okiem z czego to mogło by wychodzic :D

Opublikowano
Na bank z uszczelnienia sekcji pompy choć zacznij sprawdzanie od wężyków. To nie jest dobra pora na takie prace jeśli nie masz ciepłego garażu. Zabawy z tą pompą jest na minimum cały dzień. Ja to robiłem dwa popołudnia i też zimą bo jak był nróz to pompa ciekła a jak ociepliło siè to wyciek ustawał - taki dziwne spostrzeżenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.