Skocz do zawartości

320D M47 Po naprawie turbodziury nowy problem braku mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od dawna śledzę forum podpierając się radami kolegów związanymi z problemami wymienionego przeze mnie silnika. Nie chciałem sie nigdy udzielać bo znam się na tym jedynie tyle co przeczytam na forach. Nie mniej jednak już powoli rozkładam ręce. Problem jest następujący:

Auto jest po naprawie. Początkowo objawy wręcz typowe. Dziura w mocy silnika pomiedzy 2000-3000.

Wymieniłem elektrozawory, przepływkę, wyczyściłem zawór EGR (okrutny syf był w środku)....efekt był piorunujący. Auto miało lepsze przyspieszenie ale nadal panowała ta francowata dziura na ok 2200, 2500 tyś. W końcu znalazłem koleszkowców, którzy się za to wzięli. Okazało się: 1,3 wtrys leje jak cholera. 4 sterujący przebija (??) na cewce. Wtryski od 1-3 zostały zregenerowane. 4 wtrysk postanowiłem zakupić nowy. Dzisiaj odebrałem autko. Dziura w przyspieszeniu znikneła ale....kompletnie brak mocy. Auto idzie równo od dołu ale nie ma kompletnie tego przyspieszenia co przedtem. Teoria kolegów mechaników jest taka iż (ewidentnie poprzedni właściciel grzebał coś przy wtryskach) możliwe, że ktoś coś poprzestawiał w pompie wtryskowej ( obniżył podawanie paliwa???). Podobno błedy zostały pokasowane no ale kolegą coś komputer nie fungował i mamy się jeszcze podłączyć wp przyszłym tygodniu.

Dodam jeszcze, że zostały powymieniane wężyki podcisnienia, filtr paliwa, filtr separatora, powietrza do turbiny. Auto trzyma równe obroty, odpala ładnie, nie dymi, w ogóle nie bierze oleju co mnie dziwi jak na 200000tyś. Generalnie okaz zdrowia za wyjątkiem tego braku mocy na chwilę obecną. Czy macie może jakieś pomysły???. Może jest jakiś temat , na forum który pominąłem.

Pozdrawiam serdecznie, i dziekuję za wszelkie wskazówki.

Aha 3 bieg pedał do dna ekonomizer na 20. 4, 5 bieg ekonomizer na 14, 10l. Mimo zmiany przepływomierza (jak pisałem bardzo polepszyła się wtedy moc silnika mimo to zawsze ekonomizer tak wskazywał)

Opublikowano (edytowane)
/ Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano (edytowane)
/ Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Dzięki za odpowiedz. Sugestia ostatniego kolegi była jak najbardziej poprawna. Dzięki wielkie. Ale...Tubina jest ok ino....postanowiłem przejrzeć sam po kolegach co i jak. Kabel po kabelku iiiiii........brak wpiętego kabla do elektrozaworu trubosprężarki.

Tak więc zgadza się turbina chyba się nie włączała jak trzeba. Teraz mogłem testować co i jak.

Autko odzyskało świetność... no ale jednak nie do końca. Efekt turbodziury zniknął, jednakże brak mocy w całym zakresie obrotó (jakby nadal brak turbo) pojawia się od czasu do czasu.....Udaje mi się to wyeliminować poprzez ujęcie pedału gazu troszeczkę lub prawie do zera... delikatnie doda i wtedy odzyskuje moc i cały czas działa na każdym biegu (dosłownie czuje się pod pedałem jakby hmm nie wiem jak to nazwać coś się otworzyło??? zaskoczyło???, do tego silnik jakby chwilowo zmieniał odgłos pracy ale może to złudzenie słuchowe powstające w wyniku ujmowania gazu). Czyżby nowy elektrozawór turbo nie był nowy???? a może tam nieszczęsna pompa wtryskowa ustawia??? się jak trzeba. Ciekawe zjawisko.

Jednak gdy wszystko jest ok to przy 2600-2800 mimo wszystko czuć dodatkowego kopniaka. (mimo, że równo i dobrze przyspiesza.) Tak więc nadal coś nie działa. Ciekaw jestem i będę drążyć temat. W tygodniu widzę się z chłopem co właśnie ma ze mną pojeździć na podłączonym kompie i porobimy odczyty to napiszę co i jak.

pozdrawiam i przepraszam za drążenie w kółko tego samego tematu.

pozdrawiam

Wojtek

Opublikowano

Witam ponownie. Auto podłączone było do kompa. Na carfoscie wyskoczyło błąd 48 i coś z paliwem. Kompletnie nie wiem co to za błąd chyba coś z pompą wtryskową. Raz aut ma kopa raz go traci. Biorę się za szukanie po niecie kodów z carsofta bo na razie nic nie znalazłem. Jakby ktoś znał linka to poproszę.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.Kolego otóż czyszczenie elektrozaworów sterowania skutkuje na krótko mówię o swoim przypadku objawy były takie 2000 do 3000 turbodziura dodanie i ujęcie gazu pomagało po czyszczeniu zaworków było dobrze ale problem powrócił wymieniłem ten od sterowania turbiny jest ok, a tak przy okazji jeżeli ktoś grzebał przy pompie skupiłbym się właśnie na niej .Jeżeli poradzisz sobie z problemem to napisz. :

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.