Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Od dwóch miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem BMW 523i E-39 (1997r./250000km). Jak do tej pory nie miałem z nią wiekszych problemów poza wymiana pompy paliwowej po kilku dniach od zakupu, he, heee. Jak pech to pech. Teraz natomiast dreczy mnie kilka "usterek", (tak mi sie wydaje, że są to usterki) z którymi kazdy ASO BMW dałby sobie radę.

Mam nadzieję, że ktoś z Was odpowie mi na moje pytania i tym samym uchroni przed większymi wydatkami, albo przekona, że wizyta w ASO jest konieczna. Do rzeczy, pytań mam kilka i z góry dziekuję za pomoc.

 

pyt.1) Zauważyłem ostatnio, że kontrolki ASC i ABS lubią sobie błysnąć i to podczas manewrów w hali gar. jak i podczas jazdy na trasie. Dzieje sie to nieregularnie, czasami co ok. 1 min., a czasmi co ok. 5min, tak przynajmniej mi sie wydaje (także na suchej jezdni podczas normalnej jazdy). Czy może z tym mieć związek luzna dzwigienka, która powinna być przymocowana do prawego drążka kierowniczego? Podczas przeglądu mechanik mocował ja na swoje miejsce, ale teraz ponownie zwisa swobodnie. A może przyczyną jest coś innego, proszę o pomoc.

 

pyt.2) Poprzedni własciciel miał mała stłuczkę. Wymienił m.in. prawą lampę (xenony) i przetwornicę. Ta "nowa" przetwornica ma to do siebie, że raz zaskakuje, a raz nie. Od dłuzszego czasu nie mam z nią problemu, usprawniła sie czy co, heee. Problem natomiast polega na komunikacie, który sie wyswietla na ekranie ;"check tail ligths", czyli sprawdz swiatła drogowe. Dawniej w chwili, gdy przetwornica zaskoczyła komunikat gasł. Teraz pozostaje i za kazdem razem kiedy uruchamiam lub wyłączam silnik pojawia sie ponownie. Czy jest jakis sposob aby to zresetowac kompa? Nadmieniam, ze proby z odlaczeniem akumulatora juz przerabalem i nic nie pomoglo.

 

pyt.3) Kolejny problem, ktory chce opisac dotyczy migającego oświetlenia kabiny i deski rozdzielczej. Gdy silnik nie pracuje wszystko jest ok. Kiedy silnik pracuje oswietlenie kabiny, podswietlenie radia, komputera świeci pulsacyjnie w zależności od np: obrotów, od tego czy wciskam pedał hamulca, sprzęgła, od tego czy włączam kierunkowskaz.

Ktoś mi mówił, że to sprawka regulatora napięcia lub alternatora. Co Wy sądzicie o tym? Czy to istotna usterka? Aha, czy ta usterka może mieć jakiś wpływ na to, że moja przetwornica raz zadziała, a raz nie. Jesli tak to dlaczego problem wystepuje tylko z jedna, prawą?

 

Jescze raz dzieki za odpowiedzi, czekam i pozdrawiam.

Edytowane przez Przemek_E39
GO NAVY...
Opublikowano

1. Sprawdz dokladnie stan polaczen akumulatora, masy, stan naladowania

baterii i ew. alternator/regulator.

 

2. Trudnosci z zaplonem ksenona moga byc spowodowane albo

uszkodzeniem (zuzyciem) samej zarowki albo mechanicznym problemem

polaczenia miedzy przetwornica a zarowka. Przeloz zarowke najpierw

i zobacz czy problem sie powtorzy.

 

Nie wiem skad powiazanie tych dwoch efektow ale CHECK TAIL LIGHTS

odnosi sie do tylnych swiatel pozycyjnych !!!

 

3. Objaw opisany przez Ciebie w punkcie trzecim de facto moze byc

przyczyna wystepowania wszystkich innych elektrycnzych usterek w

samochodzie - jest to niezbity dowod na uszkodzenie regulatora alternatora, baterii lub polaczen pomiedzy nimi. UWAGA. Ta usterka

moze powodowac pojawienie sie NIEBEZPIECZNIE wysokich impulsow wysokiego

napiecia (nawt do 18-20 woltow) w calej sieci elektrycznej auta.

Moga one powodowac zniszczenie elementow elektronicznych w instalacji!

Polecam jak najszybsze udanie sie do autoelektryka i rozwiazanie problemu.

 

Efekt w postaci gasniecia tylko jednego ksenona zapewne moze miec

zwiazek z roznym czasem eksploatacji palnikow, zapewne maja rozny

prog gasniecia i zaplonu - te parametry przesuwaja sie w trakcie

calego czasu zycia zarowki.

 

Slowem - do elektryka, i to biegiem! :-)

 

ps oznacz post prawidlowym oznaczeniem modelu.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

tak jak napisał kolega wyżej winę za mrygające oswietlenie wnetrza auta jak i wszelkich kontrolek ponosi regulator napięcia który nie trzyma stałego napięcia tylko na zmiane raz niskie raz wysokie cyli zamiast około 13,5V moze dawac chwilowo mniej , nawet 10,5 a to jest próg przy którym wyłącza ci sie ABS i stąd zapala ci sie kontrolka ABSu i ASC!!!

a nawet lampa moze mieć takie objawy własnie przez uszkodzony regulator przetwornica czasem nie wystartuje bo moze miec za małe napiecie!!!

wniosek wymień regulator napięcia znajdujacy sie w alternatorze !! kupisz go za około 100-150zł w sklepie i pozostanie kwestja wymiany

Opublikowano

Dzieki, dzieki, dzieki !!!

 

Co do komunikatu;"check tail lghts" to jest mi wstyd :mad2:

Oczywiście, że dotyczy tylnych świateł postojowych. Byłem przed chwilką odwiedzic moja beemke aby jeszcze raz sie upernic. Wielkie moje ździwienie bylo kiedy okazalo sie, że to żarówka przepalona, he, heee.

Teraz jest ok!!!.

 

Błąd mój wział się z tego, iz poprzednio pojawiał mi sie inny komunikat, który dotyczył świateł drogowych, a ja ten ostatni odruchowo wziąłem za poprzedni, czyli dotyczacy świateł mijania.

 

Wasze uwagi wydają sie byc trafne i logiczne. Regulator napięcia powoduje mryganie swiatła w kabinie i kontrolek ASC i ABS.

 

Jeszcze raz dziekuje za pomoc. Tak na marginesie to fajna rzecz te forum. Warto bylo kupic beemke dla takiego forum :cool2:

GO NAVY...
Opublikowano
pisząc o mruganiu kontrolek ABS i ASC chodzi mi o to ze przy napięciu akumulatora niższym niz 10,5V zapalają sie owe kontrolki z powodu wyłączenia sie systemów ABS!!!! a jak napiecie wzrośnie to system sie ponownie włącza i kontrolki gasna! a lekkie pulsowanie to rzecz oczywista przy wachaniu napięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.