Skocz do zawartości

E30 318is zrób to sam!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

(Mój pierwszy post na forum, także dzieńdobry :))

 

Mam dość duży problem, który pomimo długiego szukania odpowiedzi na różnych forach pozostaje nierozwiązany. Postaram się bardzo krótko i rzeczowo:

 

Cel: Kupno E30 318IS do startów w KJS, być może "kiedyśtam" w przyszłości bmw-challenge. Zmęczony obecnym samochodem (Ford Sierra) powoli zaczynam szukać wymarzonej e30 318is. (Plan już baardzo stary, powoli staje się realny).

 

Problem: rzeczą oczywistą jest dostępność (a raczej jej brak) zdrowych, nie "stjuninkowanych" IS.

 

Rozwiązanie? Zrobić samemu :)

 

Z informacji które znalazłem, IS' y różnią się zawieszeniem, hamulcami (tarcze z tyłu), silnikiem.

 

Załóżmy więc, że robię tak:

 

- kupuję zdrową 316/318 lub 320

- wymieniam silnik na m42b18 (z tego co doczytałem na forum jest to bezproblemowe, a dostępność tych silników jest dobra, z uwagi na montowanie ich w e36)

- wymieniam tylną belkę, pod tarcze.

- później wymiana dyfra na krótszy, z LSD

 

Zawieszenie pomijam, bo i tak zamiast seryjnego z IS widziałyby mi się jakieś bile b6/b8, i odpowiednie sprężyny.

Różnice między IS a innymi wersjami jeśli chodzi o środek auta też pomijam, bo przecież i tak zostanie w większości wyjęty. (Podobnie jeśli chodzi o seryjne dokładki pod zderzak w IS itp)

 

Zaletą powyższego rozwiązania jest możliwość startów przy ograniczonym budżecie - nie muszę zbierać 6-8 tysięcy na dobrą IS, tylko kupuję 318 (tańsze), od razu startuję, jedocześnie sukcesywnie modyfikując auto w kierunku IS).

 

Moje pytanie: czy w moim rozumowaniu jest jakiś fundamentalny błąd? O czymś zapomniałem, pominąłem? (Jest problem homologacji auta, ale narazie pomijam - starty wyżej (rd-3l), jeśli kiedykolwiek do nich dojdzie, to naprawdę nieprędko ;))

 

 

Jeśli to co piszę, trzyma się "kupy", jakie auto byłoby lepszym punktem wyjścia - 316/318 czy 320? (Jedyne co mi przychodzi do głowy to różnice w zawieszeniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pomysł z gruntu dobry.

 

Szukaj auta z tarczami z tyłu, zazwyczaj są jak jest ABS w aucie, wtedy masz też tarcze wentylowane z przodu i wszystko jest na miejscu jeśli chodzi o hamowanie. Skup się na stanie blacharskim, bo to jedyna rzecz,na której ratunek może być czasem za późno. Najlepiej byłoby kupić 318i, bo wtedy nie trzeba będzie zmieniać skrzyni z tego co kojarzę, 318i też łatwiej kupić z ABS'em.

Zawieszenie w każdej E30 jest z gruntu podobne. Zdarzają się egzemplarze z seryjnym Bilsteinem B6 i krótszymi o 20mm sprężynami - mtechnik i było ich dość sporo w 318iS,ale nie wszystkie. IS miał (tak jak 325i) seryjnie sportowe nastawy, czyli pewnie inne sprężyny, ciut niższe i twardsze. Ostatnią z różnic jest grubość goleni mc phersona - występowały 2 możliwości - 45mm i 51mm. 51 nadaje się lepiej do takiego sportu jak kjs, bo lepiej wybierze dziurę.

Pomysł dobry - powodzenia.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

JA proponowałbym jednach poszukać isa .

Kupowanie potem dodatkowych czesci moze cię wynieść o wiele więcej .

Uwież mi ja kupiłem isa za 3500 tys zł cały samochód a jak potrzebowałem to za

sam silnik musiałem wydać 1500 zł + skrzynia 350 zł

Jeżeli chodzi o budy .

Ja na twoim miejscu szukałbym ISa za 4 tys przed opłatami mozna kupić w miare dobrego isa .

Nie baw sie w budy 318 i 316 i . Pamietaj ze trzeba tez zmienic wiązkę kompa , kluczyk , itp.

Ja kiedyś kupiłem od E36 Silnik M42 i musiałem wiązke wywalać góre i dół bo nie pasował do reszty .( mowa o homologacji )

Kup isa w gorszym stanie i zacznij go remontować , bedziesz wiedział co zrobiłeś i na czym stoisz.

 

www.rajdowy.net

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kierując się Waszymi radami, szukam jednak IS :)

 

Mam pytanie:

 

dzisiaj oglądając is'kę usłyszałem opinię, że silniki m42b18 (używane w sporcie) powinny być zalewane olejem odrobinę ponad poziom max na bagnecie. (okolice filtra powietrza są lekko usyfione olejem, nadwyżka oleju szuka ujścia?).

Z mechaniki asem nie jestem, co sądzicie o tej metodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno Subaraki tez lepiej troche wiecej zalac. Ja daje z pol litra wiecej. 'Tafla' olej nadal nie siega do dolu silnika, a mniejsze ryzyko ze jak bujnie na hopie to ssak zassie powietrze. W pucharowych Kia Cee'd na poczatku byl spory problem bo na zakretach olej sie w misce przelewal i duza czesc nie dojezdzala do mety :wink:
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpływanie oleju - przypomina mi się mój pierwszy samochód - Łada 2107. Każdy odrobinę dłuższy, szybciej przejechany lewy zakręt = paląca się kontrolka ciśnienia oleju. Nie myślałem, że w nowszych samochodach ten problem się zdarza...

 

Standardowo dziękuję za odzew!

 

Cieszy mnie, że e30 to tak popularne zagadnienie - ilość informacji w necie jest fantastyczna. Jeśli ktoś z Was nie zna (w co wątpię ;)), to polecam forum http://www.m42club.com

Właśnie tam się dowiedziałem, że temat nierównych wolnych obrotów, przygasania spowodowanego problemami z podciśnieniem jest dość częsty w m42b18. Tak samo jest w aucie, którym jestem zainteresowany, co mnie początkowo odraziło ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć! Stanęło jednak na opcji "zrób to sam" :)

 

Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić: zakładam, że tutaj każdy zna e30 na wylot : ) (Moje auto: e30 316).

 

Problem:

Przy ostrej jeździe (na KJS) nie wchodzi mi 2 bieg. Przy próbie wrzucenia, czuję bardzo mocny opór, jakby blokadę. Ciekawostka: przy próbach wrzucania 2 zero, ZERO zgrzytów, które wskazywałyby na zajechane synchronizatory. (Jedynie przy powrocie na 1, po nieudanych próbach wrzucenia 2).

http://www.youtube.com/watch?v=K7OltbhbOh4 tutaj na 4:55 jest przykład : )

Co więcej: bieg nie wchodzi raczej tylko w zakrętach, na nierównościach. Na prostej, równej drodze nie ma problemów.

Przy spokojnej, miejskiej jeździe wszystko ok. Wymienione poduszki pod skrzynią, wyrzuciłem shortshiftera (po czym myślałem, że jest ok - niestety na ostatnim starcie okazało się, że nie bardzo).

 

Nie wiem czy od razu wymieniać skrzynię (tym bardziej, że nic nie zgrzyta), czy szukać gdzie indziej - poduszki silnika, słyszałem, że być może winą są podpora wału i poduszka dyferencjału?? Co prawda wydaje mi się to mocno dziwne.. Czy ktoś z Was miał podobne problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

siema

ja jednak zdecydowałem sie na kupno 318i(wąska lampa waga 1020 kg) poniewaz buda miała pierwszy lakier i praktycznie bezwypadek(3tys) a wtedy rzadnego isa nie było w miare dobrym stanie. kasy tez zbyt duzo nie miałem i sie zaczeła budowa wymarzonego isa.przez pierwsze 3 miesiace smigałem seryjnym 1.8 z zaspawanym mostem co sprawiało duzo frajdy...kiedy nadeszła zima wziąłem sie do roboty konkretnie:) a wiec szyber poszedł wek, i cała reszta zbednych rzeczy ze srodka,buda pojechała na gwiazdke do Treli na wspawanie kaltki(3tys).po powrocie zakupiłem silnik od is e30(1.5tys) wiec nie było wiekszych problemow z przełozeniem .silnik był od e30 ktora smigała w bmw challenge wiec była na skrzyni od e36 z podniesiona odcinka i chipem ponoc 10 km wiecej wiec lepiej trafic nie mogłem.koszt przełozenia i obspawania podłuznic i kielichow wyszedł koło 1000 a reszte bede dłubał sam.zakupiłem rowniez shortshifter za 150 ziko fotel omp record 700 drugi sparco junior 400 pasy narazie 3 punktowe za 100 kiere z odsadzeniem 500 felgi 15 bbs 500 zostało zregennerowac b6(1tys za 4 sztuki) ktora miałem w serii na grubej ladze w zerkopolu wstawic niżasza mise 400 płyte pod silnik z duralu 700 hebel 200 . no i oczywiscie sprawa z hamulcami ale z tym nie bedzie wiekszych problemow koszt około 1000 i bedzie stała na wentylach tyl i przod no i jakas kosmetyka i bedzie chyba wszystko tylko uczyc sie smigac wiec moim zdaniem jak nie ma wiekszych funduszy to mozna samemu isa zbudowac pozdr all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.