Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam kilka błędów w silniku:

http://img526.imageshack.us/img526/8222/enginei.th.jpg

Dodatkowo, jak wybiorę 'read shadow memory' pokazuje jeszcze błąd nr 16:

http://img297.imageshack.us/img297/1687/engineshadow.th.jpg

Przy próbie 'read status' w LCM jest jakiś błąd połączenia:

http://img5.imageshack.us/img5/1796/lcm.th.jpg

Poza tym pali mi się kontrolka od ASC (ABS się nie pali), tak jakby ASC było wyłączone (na przycisk nie reaguje), w module nie ma żadnego błędu.

Możecie mi pomóc w diagnozie/rozwiązaniu ww. problemów? ;) BMW E39 10/96

Opublikowano

błędami w shadow memory się nie przejmuj -na forum jest opis co oznacza pamięć shadow

 

natomiast błędy :

 

217 - błąd komunikacja między sterownikiem egs a dme błąd statyczny występuje cały czas

212 - błąd vanosa tak jakby był zacięty i nie wracał na swoje odpowiednie położenie ale dziwne jest to że w momencie wystąpienia błędu napięcie aku było koło 5 v :shock:

 

pokasuj błędy i zobacz co kiedy błędy pojawia się ponownie

zrób odczyt live data(status) z dme i zobacz na odczytach jak zachowuje się vanos

 

czy nie masz czasem jakichś problemów z akumulatorem, z napięciem ???

 

błąd komunikacji z lcm - jaką masz inpę jaka wersja (czasami 9.0.7 robi takie zamieszanie ) poklikaj kilka razy na tak w momencie wystąpienia błędu i zobacz czy uda ci się dobrnąć do odczytu

 

co do asc jeśli nie ma błędów przejrzyj sobie status modułu może czegoś się doszukasz

Opublikowano

Błędy się pojawiają, bo już je kasowałem kiedyś. Sprawdzę live data. Co może być z Vanosem?

Co do LCM, spróbuję, jak piszesz.

ASC nie ma błędów, dodam, że bezpieczniki też okej. Popatrzę, co w tym module jest, choć niewiele widziałem. Np. prędkości poszczególnych kół, co mi za dużo nie daje, no i trudno jechać z fejsem podpiętym pod maską.

Opublikowano

W silniku 2 wartości wykraczają poza normę (wg INPY), reszta jest okej:

http://img526.imageshack.us/img526/2347/engineanalog1.jpg

Sprawdziłem jeszcze 'Engine roughness', do czego te wartości się odnoszą? Pierwsze trzy linijki cały czas się zmieniały, trzy kolejne stały w miejscu:

http://img142.imageshack.us/img142/2679/engineroughness.jpg

W ASC natomiast pojawił się błąd, nic nie znalazłem na jego temat:

http://img248.imageshack.us/img248/4599/ascu.jpg

 

Co do tego LCM, to teraz w ogóle nie mogłem do niego wejść. Próbowałem kilka razy i nic. 'no response from controlunit'

Opublikowano

więc tak kolego

 

wartości z wykrzyknikiem to :

 

engine load - obciążenie silnika na wolnych obrotach po za normą

air use of the icv - przekroczona ilość powietrza do sterowania wolnymi obrotami (sprawdziłbym czy silnik nie zasysa lewego powietrza, wyczyścił silnik krokowy)

 

screen przedstawiający roughness mówi że 3 cylinder w twoim aucie leży, bardzo wysoka korekcja świadczy o niedomaganiu tego cylindra słabe spalanie, słaba iskra, padnięty wtryski(wyjąc świece sprawdzić jakiego koloru jest elektroda, wydobyć listwę wtryskową sprawdzić wtryski jak pylą czy nie leją i czy trzymają ciśnienie, sprawdzić kompresję ) i właśnie te wszystkie czynniki mogą powodować odczyty po za normą podane z wykrzyknikiem

 

co do asc to chodzi chyba o kontroler pozycji przepustnicy (niestety nie jestem pewien muszę podłubać w materiałach )

 

wejdź w diagnozę asc i daj opcję active (aktywacja elementów wykonawczych systemu) i podaj jakie masz opcje a najlepiej daj screen z inpy)

Opublikowano

Co może być przyczyną tego obciążenia silnika na wolnych obrotach?

Resztę posprawdzam i napiszę, jak to wygląda. Dzięki wielkie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

engine load - obciążenie silnika na wolnych obrotach po za normą

air use of the icv - przekroczona ilość powietrza do sterowania wolnymi obrotami (sprawdziłbym czy silnik nie zasysa lewego powietrza, wyczyścił silnik krokowy)

 

screen przedstawiający roughness mówi że 3 cylinder w twoim aucie leży, bardzo wysoka korekcja świadczy o niedomaganiu tego cylindra słabe spalanie, słaba iskra, padnięty wtryski(wyjąc świece sprawdzić jakiego koloru jest elektroda, wydobyć listwę wtryskową sprawdzić wtryski jak pylą czy nie leją i czy trzymają ciśnienie, sprawdzić kompresję ) i właśnie te wszystkie czynniki mogą powodować odczyty po za normą podane z wykrzyknikiem

Odświeżę trochę temat, bo sprawdziłem ciśnienie, na każdym cylindrze jest po ok. 14, więc bardzo dobrze. Natomiast nie bardzo wiem, jak się zabrać za wtryski i tego krokowca?

Jeszcze jedno: jaka korekcja jest 'wysoka' i jakie są tego konsekwencje? Zauważyłem, że na gazie mam korekcje na 1,3, momentami 4 cylindrze, a na benzynie na 1,3,4, momentami 5.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.