Skocz do zawartości

[E34] Przepływomierz i czujnik IAT(silnik M30)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem E34 z silniczkiem M30B35. niestety jest w niej gaz 2 generacji i prawdopodobnie po wystrzałach, które miał poprzedni właściciel, mam problem z przepływomierzem. Na diagnostyce wyskoczyły błędy czujnika temp. zasysanego powietrza oraz sondy lambda. Póki co zająłem się przepływką. Sądzę, że nierówne wolne obroty na benzynie i problemy z odpalaniem szczególnie rano są spowodowane właśnie awarią przepływki/czujnika temp., a nie sondą. Obstawiam, że mój przepływomierz to 027. Otworzyłem czarną klapę i sprawdziłem oporność między pinami 2 oraz 3. Ruszając klapką otrzymuję dość dziwne(moim zdaniem) odczyty. Żeby było łatwiej zrobiłem prymitywny rysunek z "charakterystyką" mojego przepływomierza. Obrazek przedstawia tą czarną ścieżkę po której przemieszcza się to ramię.

Zastanawia mnie dlaczego przez tak długi odcinek wskazania praktycznie się nie różnią. W sekcji "niebieskiej" zmiana z 1.1 na 1.3 [kOhm] następuje dość szybko, potem wskazanie wcale się nie zmienia. W części "błękitnej" jest podobnie tylko wskazanie spada z 1.3 na 1.1. Pod koniec sekcji "filetowej" jest takie miejsce gdzie wskazanie wynosi tylko 0.1[kOhm], a potem wraca do około 0.8[kOhm].

Mam wątpliwość czy te wskazania są poprawne. Może ktoś ma akurat otwarty taki przepływomierz i mógłby porównać z moimi wskazaniami.

Uprzedzając pytania: klapka chodzi płynnie bez zacięć, nie trzeba z początku dużej siły żeby ją otworzyć.

 

Kolejne moje pytanie dotyczy czujnika temp. zasysanego powietrza. U mnie niezależnie od temperatury miernik wskazuje, że obwód jest otwarty(nieskończona oporność). Znalazłem w serwisówce, że przy 20 stopniach powinien on dawać 2.1 - 2.9 [kOhm]. Mam pytanie czy można go wymienić? I jeśli tak to gdzie szukać takiego czujnika? I jak odkręcić tą płytkę z elektroniką bez rozwalenia całości, bo jakoś sobie tego nie wyobrażam...

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może i da się go wymienić ale gdzie go kupisz przepływomierz występuje jako jedna część a w nim jest ten czujnik. Podmień przepływomierz od kogoś na test.

 

Sterownik zgłasza błąd sondy z powodu Twojej instalacji gazowej.

 

Co do odpalania winnym może być: układ paliwowy, przepływomierz, masa silnika, instalacja gazowa itd sprawdzania sporo.

 

Jeśli zamierzasz jeździć tym autem z mixerem to lepiej je sprzedaj, miałem okazje jechać takim czymś mija się to z celem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.