Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

dziś pierwsza jazda na instalacji LPG. W związku z tym pare pytań:

- gazownik zdemontował "rurkę" doprowadzające zimne powietrze (z nerek) do obudowy filtra - czy to normalne??

 

- odłączony został również silnik krokowy (bo obroty falowały) - ale bez niego autko chodzi jak ta lala... czy można tak jeździć.

 

No i na co zwracać szególną uwagę czego unikać aby np. nie doszło do wystrzałów

 

pozdrawiam

Opublikowano

No i na co zwracać szególną uwagę czego unikać aby np. nie doszło do wystrzałów

pozdrawiam

 

Przejechałem ponad 10000 km na gazie. Kręcę się do 6-7 tys obr/min jechałem 190 km/h, (jeżdżę na gazie od wrzesnia 2004) i nic mi nie strzela.

 

Zero problemów z gazem :D :D

Pozdrawiam i Życzę Miłego Dnia.

Sebastian.

>>>>Zapraszam na swoją stronę!!!!<<<<

Opublikowano
Chyba ci jakiś patałach tą instalke zamontował. Regulator wolnych obrotów powinien być podłączony. Masz gwarancje napewno więc wal do niego spowrotem. A jak nie potrafi sobie z tym poradzić to karz ją zdemontować i kase zwrócić.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Chyba ci jakiś patałach tą instalke zamontował. Regulator wolnych obrotów powinien być podłączony. Masz gwarancje napewno więc wal do niego spowrotem. A jak nie potrafi sobie z tym poradzić to karz ją zdemontować i kase zwrócić.

 

tz... poinformował mnie że coś jest nie tak z "silniczkiem krokowym" zaproponował aby go przeczyścił a na ten czas go odłączył... więc chyba zachował się wpożądku. co prawda wcześniej na benzynie nie było problemów. Jutro go przeczyszczę i obadam jaki efekt.

 

dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba ci jakiś patałach tą instalke zamontował. Regulator wolnych obrotów powinien być podłączony. Masz gwarancje napewno więc wal do niego spowrotem. A jak nie potrafi sobie z tym poradzić to karz ją zdemontować i kase zwrócić.

 

tz... poinformował mnie że coś jest nie tak z "silniczkiem krokowym" zaproponował aby go przeczyścił a na ten czas go odłączył... więc chyba zachował się wpożądku. co prawda wcześniej na benzynie nie było problemów. Jutro go przeczyszczę i obadam jaki efekt.

 

dzięki

 

Skoro na benzynie nie było kłopotów, to nie daj się WYDYMAĆ !!!

 

JEDYNE, czego się mógł przyczepić, to świece i fajki (kable WN) - koniec bajki. Od reszty niech się odstosunkuje.

 

:duh: I jeszcze ta rura od powietrza... nie miał się czego dopieprzyć?

Kai
Opublikowano
Doprowadzenie powietrza przy instalacji II generacji jest zawsze usuwane żeby podczas jazdy nie wytwarzało się cicśnienie powietrza. Silnik pobiera sobie powietrze z komory. Robią to po to, żeby silnik nie gasł na luzie podczas jazdy. Zresztą dmuchnij w dolot jak silnik chodzi na luzie (na gazie oczywiście) to zobaczysz co się dzieje. Jeżeli się mylę proszę o poprawkę.
Sama radość :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aaaaa II generacja to jest, no to nie mam więcej pytań.
Kai
Opublikowano

mam jeszcze jedno pytanie!!

 

jak wiadomo (na benzynie) przy jeździe np. z górki (na biegu, bez dodawania gazu) spalanie jest równe 0 aż silnik zejdzie poniżej 2 tyś obr. wtedy wtryski zaczynają znów pracę.

 

Jak to jest z instalacją gazową?? z tego co zauważyłem, to GAZ jest podawany cały czas. Czy to normalne czy mam coś nie doregulowane??

 

 

ps.

GAZ - czytaj: LPG

gaz - czytaj: pedał gazu

Opublikowano
z tego co zauważyłem, to GAZ jest podawany cały czas. Czy to normalne czy mam coś nie doregulowane??

 

Instalacje II generacji nie odcinają dopływu gazu przy hamowaniu silnikiem.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
z tego co zauważyłem, to GAZ jest podawany cały czas. Czy to normalne czy mam coś nie doregulowane??

 

Instalacje II generacji nie odcinają dopływu gazu przy hamowaniu silnikiem.

 

i chyba samochód nie hamuje silnikiem tak jak na benzynie zdecydowanie slabsze to hamowanie silnikiem jest, przynajmneij u mnie, a jak u Was?

Opublikowano (edytowane)
auto na wtrysku z instalacja gazową IIgeneracji chodzi na gazie jak by na benzynie na gaźniku! ale przy wtrysku IIgeneracja powinna posiadać komputer sterujący silnikiem krokowym do gazu który odbiera sygnał z sondy i TPSu ! wiec jak puścimy pedał gazu to TPS daje sygnał dla komputera a ten przymyka silnik krokowy od gazu i puszcza dopiero ponizej 1500obr! aby nie zgasł!! spotkałem sie jeszcze ze specjalną funkcją w takim komputerze która nazywała sie o ile dobrze pamietam CUT OFF !! funkcja ta wspomaga chamowanie silnikiem zamykając całkowicie dopływ gazu szybciej i na dłuższą chwile czyli do niższych obrotów chyba 1000obr/min! podobno pomaga to zmniejszyc zużycie gazu Edytowane przez GRACUS7
Opublikowano

NIESTETY nic mi sie nie pomieszało! przeczytaj dokładnie! pisząc o wtrysku chodzi mi o wtrysk benzyny! a wedle przepisów instalacja II generacji montowana do auta na wtrysku powinna posiadać centralna jednostke sterujaca zasilaniem gazem czyli komputer którego układem wykonawczym jest silnik krokowy zamontowany na wezu zasilajacym gazem w miajsce starej śruby! a komputer taki pobiera sygnał z TPSu , sondy lambda,a z cewki wysokiego napiecia bierze impulsy obrotów! i na podstawie tych podstawowych parametrów steruje dawką gazu podawana dla silnika! czyli jak sonda podaje za bogata mieszanke to silnik krokowy jest przymykany i odwrotnie czyli podobnie jak na benzynie!

sam mam taka instalacje w swojej 316i

 

często zdarza sie że magicy zakładają zamiast komputera jakieś emulatory sondy lambda co nie spełnia wymogów narzuconych przez przepisy ministra infrastruktury transportu samochodowego

Opublikowano

CUT OFF !! funkcja ta wspomaga chamowanie silnikiem zamykając całkowicie dopływ gazu szybciej i na dłuższą chwile czyli do niższych obrotów chyba 1000obr/min! podobno pomaga to zmniejszyc zużycie gazu

 

zgadza się ma jeszcze inne zalety. Silnik nie spala to i się niepotrzebnie nienagrzewa, jeszcze zauważyłem że występuje "bulgotanie" z rury wydechowej - prawie jak w rajdowych... a to oznacza że własnie podczas schodzenia z obrotów silnik spala gaz.

Opublikowano

ja w swojej beci tez zalozylem gaz II gen i od tamtej pory zniknęło mi ssanie (na benzynie - ponoć na gazie nie ma mozliwości działania ssania) :mad2: Pojechalem z tym niedawno do gazowników i powiedziałem co sie dzieje.. bo zaczelo byc juz dla mnie uciazliwe to trzymanie nogi na pedale gazu rano. Popatrzył popatrzył i doszedl ze kabelki od silniczka krokowego byly poprzerywane.. Wiec pojechalem polutowali mi kabeli i na gazie wlasnie zaczal falować nie trzymal obrotów a jak sie odlaczylo to chodził ok.. wiec pojechalem do gazowników i zrobili mi obejście ze przy przelaczaniu na gaz automatycznie odłącza się całkiem silniczek krtokowy.. i samochod na gazie chodzi elegancko..

 

 

Z tym że teraz na benzynie rano jak odpalam to też jakoś nie może sobie podnieśc tych iobrotów (znaczy jest tak że odpalę on na chwilę podniesie do tych 1,5tyś i zaraz spada powoli spada spada aż w koncu gaśnie... ) Czy to możliwe że jakoś sie komputer rozprogramował i nie potrafi już sie dostosować? Czy jakoś go od nowa programować? Co byście mi poradzili? :(

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam jeszcze jedno pytanie!!

 

(szkoda że dopiero teraz) dużo czytam o instalacjach LPG, na jednej ze stron wyczytałem, że posiadany przeze mnie sterownik AL-600 należy zakładać TYLKO I WYŁĄCZNIE do pojazdów z wtryskiem jednopunktowym....

 

proszę was, o sprawdzenie jaki posiadacie sterownik?? czy taki sam??

 

póki mam świerzą instalacją może uda mi sie jeszcze coś zrobić...

 

http://img265.imageshack.us/img265/4494/al6003fh.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.